stat counter
تاریخ : جمعه, ۶ مهر , ۱۴۰۳ Friday, 27 September , 2024
  • کد خبر : 134052
  • 20 خرداد 1399 - 13:29
1
شهردار شیراز: شیراز بر مدار توسعه

شیراز بر مدار توسعه

شیراز بر مدار توسعه
چهار طرح بزرگ شهری با اعتبار هزار میلیارد تومان در شیراز به زودی افتتاح می‌شود
قلم | qalamna.ir :
شهردار شیراز گفت :چهارطرح بزرگ شهر شیراز شامل ایستگاه قطارشهری وکیل الرعایا، بزرگراه مهندسین، فاز دوم و سوم تقاطع شهید رودکی و مرحله نخست تقاطع استاد بهمن بیگی با اعتباری افزون بر هزار میلیارد تومان به زودی افتتاح می‌شود.
اسکندرپور به پیشرفت طرح بزرگراه شهید قاسم سلیمانی اشاره کرد و گفت: این طرح ظرف ۶ ماه گذشته پیشرفت خوبی داشته و پیش‌بینی می‌شود این پروژه در سال آینده به بهره‌برداری برسد.
  • معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز گفت:طرح‌های تقاطع شهید رودکی، بزرگراه مهدیه و تقاطع استاد بهمن بیگی که منجر به تکمیل بخشی از رینگ پیرامونی شیراز می‌شوند، به زودی به بهره برداری می‌رسند.
اسماعیل صالحی افزود: هزینه تملک محور پروژه مهندسین با طول ۲.۲ کیلومتر ۲۲۰ میلیارد تومان و هزینه تملک پروژه استاد بهمن بیگی ۱۳.۵ میلیارد تومان بوده است.
وی با ارائه گزارشی از مرحله آخر طرح تقاطع شهید رودکی گفت: هزینه عملیات اجرایی این طرح حدود ۵۵ میلیارد تومان، هزینه تملک حدود ۳ میلیارد تومان و جابه جایی تاسیسات حدود ١۵ میلیارد تومان است که سر جمع هزینه کل این پروژه ٧٣ میلیارد تومان است.
معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز در خصوص طرح بزرگراه مهندسین نیز گفت: این پروژه به طول ٢ هزار و ٢٠٠ متر هم اکنون به پایان رسیده و آماده بهره برداری است.
وی افزود: سه طرح تقاطع شهید رودکی، بزرگراه مهندسین و بهمن بیگی باعث روانی ترافیک درون شهری و کاهش بار ترافیکی از بولوار امیر کبیر به ویژه کاهش تردد خودرو‌های سنگین در این محور می‌شود.
معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز گفت:زیباسازی و طراحی فضای سبز و تابلو‌های ترافیکی و روشنایی تقاطع‌ها و پل‌ها با هزینه شهرداری تقریبا به صورت کامل اجرا شده است و نورپردازی سازه‌ها ۲ تا ۳ ماه پس از پایان پروژه آغاز می‌شود .
صالحی با بیان اینکه در طرح شهید رودکی به اندازه یک بوستان بزرگ شهری کار فضای سبز انجام شده است، گفت: برای عملیات فضای سبز این طرح ۳۰ هزار متر مکعب خاکریزی انجام شده است و ۱۹ قطعه فضای سبز با گونه‌های مختلف دیده شده است .
هشتگ: , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.