مناف هاشمی با بیان اینکه امیدواریم موضوع دوچرخه با تصویب در شورای شهر به صورت دائمی در شهر تهران نهادینه شود، افزود: تا سال ۹۹ بیش از ۲۵۳ کیلومتر مسیر دوچرخه در تهران احداث شده است.معاون شهردار تهران گفت: همچنین سفر ترکیبی با دوچرخه و اتوبوس را در دستور کار داریم که این مسأله در مترو نیز انجام شد. علاوه بر این اسکوتر و روش های دیگر حمل و نقلی را دنبال می کنیم. توسعه استفاده از موتور سیکلت برقی نیز در دستور کار قرار گرفت چون می تواند مسیرش با دوچرخه یکی باشد.
او ادامه داد: در سال ۹۹ بیشترین توسعه مسیر دوچرخه در تهران صورت گرفته و امیدواریم بتوانیم این مسیر استمرار پیدا کند. در معاونت حمل و نقل ساختاری به عنوان حمل و نقل پاک و دوچرخه را طراحی کردیم که در اولین فرصت در شورای اداری تصویب می شود. مناف هاشمی اضافه کرد: پیرو دستور شهردار تهران، سازمان حمل و نقل با تفاهم نامه ای که با دو بانک منعقد شد، تسهیلاتی را برای خرید دوچرخه برای کارمندان شهرداری در نظر گرفته است.
معاون شهردار تهران گفت: بر این اساس کارکنان علاقهمند دوچرخه برقی تا ۲۰ میلیون تومان و دوچرخه های معمولی تا ۱۰ میلیون تسهیلات دریافت می کنند. چشم انداز ما این است که تا پایان امسال ۵۰ هزار دوچرخه سوار را به شهر تهران اضافه کنیم.