محمد بدرقه گفت: سامانه تدارکات الکترونیکی دولت(ستاد) بستر الکترونیکی است و افرادی که تامین کننده کالا و خدمات مجموعه شهرداری هستند میتوانند برای شرکت در فرایند مناقصه و مزایده از این بستر الکترونیکی استفاده کنند.
وی تصریح کرد: شهرداری بندرعباس از تاریخ ۲۵ آبان ماه سال جاری به صورت رسمی به سامانه ستاد پیوست و بستر انجام انواع معاملات مطابق با قوانین و مقررات فراهم شده است و در حال حاضر نیز ۳ مناقصه در سامانه قرار گرفته است.
این مقام مسئول بیان کرد: از آنجایی که کلیه مناقصات و مزایده ها با استفاده از بستر سامانه ستاد انجام میشود لذا
پیمانکاران، اشخاص حقیقی، تامین کنندگان کالا و خدمات که در شهرداری و سازمانهای تابعه قصد شرکت در مناقصه و مزایده دارند می بایست اقدامات لازم جهت اخذ گواهی امضاء الکترونیک انجام دهند و به سامانه ستاد ایران( setadiran.ir) مراجعه نموده تا بتوانند در مناقصه و مزایده شرکت و در نهایت پس از اعلام برنده اقدام به انعقاد قرارداد نمایند.
بدرقه افزود: علاوه بر سامانه ستاد در رسانه های مکتوب نیز اطلاع رسانی خواهد شد و همچنین در درگاه الکترونیکی شهرداری(سایت شهرداری بندرعباس)نیز کلیه مناقصه ها و مزایده ها به اطلاع عموم خواهد رسید.
مدیر حقوقی شهرداری بندرعباس در پایان خاطرنشان کرد:با توجه به بستر سامانه ستاد، هیچ مراجعه حضوری برای شرکت در فرآیند مزایده و مناقصه وجود نخواهد داشت و افراد صرفا از طریق بستر سامانه ستاد میتوانند با شهرداری بندرعباس قرارداد منعقد کنند.
یادآور میشود، سامانه تدارکات الکترونیکی دولت یا سامانه ستاد، بر اساس مواد و محتواهای قانونی همانند ماده ۵۰ قانون احکام دائمی توسعه کشور، ماده ۹ برنامه توسعه ششم، تبصره ۵ ماده ۱۶۹ قانون اصلاح قانون مالیاتهای مستقیم و مصوبههای هیئت دولت شکل گرفته است. در این بازار الکترونیکی معاملاتی، وزارتخانهها، دستگاههای اجرایی مشمول قانون برگزاری مناقصات و سایر قوانین مالی و معاملاتی بخش عمومی با رعایت قانون تجارت الکترونیکی و قانون برگزاری مناقصات، معاملات خود را در این بستر انجام میدهند.
انتهای پیام/