stat counter
تاریخ : جمعه, ۶ مهر , ۱۴۰۳ Friday, 27 September , 2024
  • کد خبر : 121334
  • 21 اردیبهشت 1399 - 11:15
0

مالیات و مصونیت ترامپ، زیر ذره‌بین دیوان عالی آمریکا

مالیات و مصونیت ترامپ، زیر ذره‌بین دیوان عالی آمریکا

دیوان عالی آمریکا روز سه‌شنبه در جلسه‌ای بحث امتناع دونالد ترامپ از ارائه اظهارنامه‌های مالیاتی خود و حدود مصونیت ریاست جمهوری او را مورد بررسی قرار می‌دهد.

قلم | qalamna.ir :

به نقل از خبرگزاری فرانسه، آیا دونالد ترامپ می‌تواند از ارائه اظهارنامه مالیاتی‌ و سوابق مالی‌اش به کنگره و داستان‌های نیویورک طفره برود؟ دیوان عالی آمریکا سه شنبه این پرسش‌هایی که با انگیزه سیاسی طرح شدند، به بحث می‌گذارد و ممکن است از این تحول برای تبیین بهتر محدودیت‌های مصونیت ریاست جمهوری استفاده کند.

۹ قاضی دیوان عالی آمریکا به صورت تلفنی پرسش‌هایی برای وکلای دو طرف مطرح می‌کنند و انتظار می‌رود این گفت‌وگوها به صورت زنده پخش شود. در این جلسه که ابتدا برای اواخر مارس برنامه‌ریزی شده بود، قضات زمان دارند تا پیش از انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر که دونالد ترامپ تلاش دارد برای دومین بار پیروز میدان شود، تصمیم‌گیری کنند.

دونالد ترامپ، اولین رئیس‌جمهوری آمریکا از زمان ریچارد نیکسون در دهه ۷۰  میلادی است که از انتشار اظهارنامه مالیاتی خودش امتناع کرده و همین مساله به شایعات درباره ارزش واقعی ثروت او و احتمال فرار مالی او دامن زده است.  

از زمان ورود دموکرات‌ها به مجلس نمایندگان آمریکا در انتخابات میان دوره ۲۰۱۸، آن‌ها به دنبال پی بردن به حقیقت و جنبه‌های احتمالا پنهان شده هستند. تعدادی از کمیته‌های کنگره چندین مرتبه برای شرکت حسابداری ترامپ (مازارس) و همچنین “دویچه بنک” و “کپیتال وان بنک” احضاریه ارسال کرده و خواستار دریافت سوابق مالی ترامپ در بازه زمانی ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۸ شده‌اند.

قضات دیوان عالی آمریکا اولین ساعت جلسه روز سه‌شنبه را به احضاریه‌های مرتبط به کنگره‌ اختصاص می‌دهند. پیشتر تیم وکلای ترامپ خطاب به این دادگاه اعلام کردند: اجازه دادن به هر کمیته مجلس نمایندگان برای عذاب دادن رئیس‌جمهوری با احضاریه‌ها یک بحران قانون اساسی محسوب می‌شود.

در بخش دوم جلسه سه‌شنبه، قضات استدلال دادستان منهتن را مورد بررسی قرار می‌دهند که سوال مهمی درباره میزان مصونیت ریاست جمهوری در برابر قانون را مطرح کرده است.

وکلای ترامپ استدلال می‌کنند که مقام ریاست جمهوری تا زمان حضور در کاخ سفید مصونیت کامل دارد. حتی یکی از وکلای ترامپ در یک دادگاه استیناف استدلال کرد که ترامپ می‌تواند فردی را در خیابان پنجم نیویورک به قتل برساند و تا زمانی که در راس قدرت باشد، نتوان او را مورد پیگرد قانونی قرار داد.   

انتهای پیام

هشتگ: , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.