ایسنا به نقل از بنیاد ملی بازیهای رایانهای، عقیل منصوری گفت: از آنجایی که به واسطه نشر کپیهای غیر قانونی بازیها (اصطلاحا بازی قفل شکسته) تولیدکنندگان و عرضهکنندگان متضرر میشوند، با هدف حمایت از تولیدکنندگان داخلی، از ابتدای دی ماه ۱۳۹۹ با عرضهکنندگان بازیهایی که در آنها با ایجاد هرگونه تغییرات و تقلب، حق پدیدآورنده برای ورود، پیشرفت ضایع شده باشد، برخورد خواهد شد.
معاون نظارت بنیاد ملی بازیهای رایانهای در ادامه افزود: ازآنجایی که درآمد بازیهای تولید ملی، از فروش و هیجان رقابت این نرمافزارها و ابزارهای داخلی آن تامین میشود، عرضهکنندگانی که نسخههای تغییریافته بازیهای «دارای پروانه انتشار» را عرضه میکنند، علاوه بر آن که با همراهی سایر نهادهای نظارتی از دسترس خارج میشوند، مشمول برخوردهای قانونی مرتبط نیز خواهند شد.
او همچنین تصریح کرد: ارائه نسخههای تقلبی بازیهای برخط و استفاده افراد متخلف از این بازیها و حسابهای کاربری مربوطه، ضررهای هنگفتی به صنعت بازیهای رایانهای وارد کرده و ثمره تلاش بازیسازان را در دسترس عموم قرار داده است، آنهم با قیمتی ارزان که فقط نصیب سودجویان میشود.
به گفته منصوری بازیسازان ایرانی برای گزارش انتشار بازی تغییر یافته خود و همچنین گیمرها و عموم مردم، برای ارسال گزارشها و درخواست برخورد با عرضهکنندگان متخلف، میتوانند مراتب را با ذکر مشخصات بازی و نشانی آن در درگاه عرضهکننده، به پست الکترونیک ستاد ساماندهی بازار بازیهای رایانهای به نشانی Rasad@ircg.ir ارسال کنند.
معاون نظارت بنیاد در پایان گفت: بنیاد ملی بازیهای رایانهای مرجع صدور پروانه انتشار بازیها بوده و این دست اقدامات صرفا شامل بازیهای دارای پروانه انتشار میشود. چنانچه بازیسازان ایرانی که بازیشان مشمول موارد تخلف فوق شده، تمایل به بهرهبرداری از خدمات حمایتی-نظارتی بنیاد دارند، در اسرع وقت درخواستهای خود برای دریافت پروانه انتشار را به نشانی Nezarat@ircg.ir ارسال کنند.
بازیهای یارانهای در مدّت کوتاهی پس از پیدایش، نه تنها تحوّل عمیق و اساسی در نظام تفریحات و سرگرمی کودکان به وجود آورد، بلکه در حال حاضر، گستره بازیهای رایانهای به عنوان یک وسیله گذران اوقات فراغت، به زندگی بزرگسالان نیز کشیده شده است. توسعه صنعت دیجیتال موجب شده تا کیفیت گرافیکی تصاویر بازیها بهبود یافته و از این طریق جاذبههای تصویری زیادی برای نوجوانان و جوانان ایجاد شود.
خواسته یا ناخواسته باید بپذیریم که بازیهای رایانهای همانند بسیاری دیگر از پدیدههای عصر فناوری اطلاعات به زندگی ما راه یافته و یکی از سرگرمیهای کودکان، نوجوانان، جوانان و حتی بزرگسالان در عصر جدید است. این تحولات موجب شده است تا امروزه ساخت بازیها به یک صنعت با گستردهترین و سودآورترین حرفه تبدیل شود.
انتهای پیام