، رضوان حکیم زاده در برنامه “رویداد ” رادیو گفتوگو، در تشریح بسته تحولی طرح خوانا، اظهار کرد: دسترسی دانش آموزان به آموزشهای مجازی در مناطق محروم افزایشیافته و ما استفاده از فناوری و فضای مجازی برای برگزاری کلاسها را همواره در دستور کارداریم.
وی با اشاره به فعالیت راهبران آموزشی در همه استانها و تدوین درسنامههایی برای معلمان روستایی و عشایری، تصریح کرد: این معلمان ارزیابیشده و درسنامهها از طریق شبکه شاد و مدرسه تلویزیونی ارسالشده و این آموزشها همچنان استمرار خواهد داشت.
حکیم زاده از افزایش مهارتهای شنوایی، بینایی، خواندن و نوشتن دانش آموزان پس از اجرای این طرح خبر داد و افزود: طرح خوانا ۵ درصد مدارس ابتدایی را پوشش میدهد و روش ما در این طرح، عملی است تا دانش آموزان بتوانند با استفاده از زبان درست و استفاده از کلمات مناسب تربیت شوند و خواستههای خود را به شکلی رسا بیان کنند و از ابزار نوشتن نیز بهخوبی استفاده نمایند.
وی با اشاره به ناتوانی اغلب فارغالتحصیلان در استفاده صحیح از زبان اظهار کرد: دانش آموزان باید در مقابل سخنان مختلف مهارت نه گفتن داشته باشند و مسئولیتهای خود را در قبال خداوند و انسانها و طبیعت بهخوبی ایفا کنند.
بنا مهر، معاون آموزش ابتدایی بابیان اینکه “مهارت آدابدانی ” در دانش آموزان پس از اجرای بسته تحولی خوانا فزونی مییابد، گفت: دانش آموزان رفتار درست را در موقعیتهای مختلف فرامیگیرند و امیدواریم با آموزش مدرسان کشوری نتایج خوبی در مدارس داشته باشیم.