stat counter
تاریخ : شنبه, ۳ آذر , ۱۴۰۳ Saturday, 23 November , 2024
  • کد خبر : 110472
  • 31 فروردین 1399 - 12:06
5
مدیر سازمان تعاون روستایی همدان عنوان کرد:

خرید توافقی ۲۳۵ هزار تن انواع محصول از کشاورزان استان همدان

خرید توافقی ۲۳۵ هزار تن انواع محصول از کشاورزان استان همدان
مدیر تعاون روستایی استان همدان عنوان کرد: سال گذشته ۲۳۵ هزار تن انواع محصول کشاورزی توسط شبکه تعاونی‌های کشاورزی، روستایی و تولید از کشاورزان استان همدان خریداری شده است.
قلم | qalamna.ir :

قلم، مجید مسلمی راد بیان کرد: خرید توافقی محصولات امری مهم در صیانت از منافع کشاورزان بوده و از افت قیمت جلوگیری می‌کند همچنین با کاهش واسطه گری در بخش کشاورزی سبب ایجاد تعادل در قیمت برای تولید کننده و مصرف کننده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بیشترین میزان خرید توافقی به محصولات جو، ذرت، سبوس و شیر اختصاص دارد، اظهار داشت: خرید توافقی توسط تشکل‌های بخش کشاورزی از جمله تعاونی‌های روستایی، کشاورزی و تولید در سطح استان همدان انجام می‌شود.

مدیر تعاون روستایی استان همدان در ادامه افزود: از جمله خریدهای توافقی انجام شده در سال گذشته می‌توان به حدود ۲۰ هزار تن شیر، ۴۱ هزار تن کنجاله سویا، بیش از ۳ هزار و ۶۰۰ تن گوجه فرنگی و ۶ هزار و ۵۰۰ تن ذرت علوفه‌ای اشاره کرد کمااینکه خرید ۳ هزار و ۱۰۰ تن یونجه، بیش از ۲۶ هزار و ۶۰۰ تن سبوس، یک هزار و ۳۰۰ تن پرتقال نیز از دیگر محصولات کشاورزی بوده که به صورت توافقی از کشاورزان خریداری شده است.

مسلمی راد خرید توافقی را در جهش تولید و بهبود وضعیت اقتصادی بهره برداران بخش کشاورزی مؤثر دانست و گفت: هدف از خرید توافقی کاهش واسطه‌های بخش کشاورزی در خرید و فروش محصولات کشاورزی است که در نهایت به سود کشاورز و مصرف‌کننده منتهی می‌شود.

مدیر سازمان تعاون روستایی استان همدان با اعلام اینکه خرید توافقی در تمامی شهرستان‌های استان همدان صورت می‌گیرد، عنوان کرد: شهرستان ملایر با بیش از ۲۹ هزار تن خرید توافقی بیشترین میزان خرید توافقی را به خود اختصاص داده است.

این مسئول در ادامه به رویکرد افزایش میزان خریدهای توافقی انواع محصولات کشاورزی در سطح استان همدان اشاره کرد و افزود: سیاست خریدهای توافقی دارای کارکردهای مطلوبی در زمینه بازار رسانی محصولات کشاورزی است بنابراین افزایش سالیانه میزان خریدهای توافقی مد نظر این مدیریت قرار دارد و شبکه تعاونی‌ها نیز باید برای بازار رسانی محصولات کشاورزی به ویژه محصولات دارای مزیت هر شهرستان برنامه داشته باشند.

هشتگ: , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.