stat counter
تاریخ : جمعه, ۶ مهر , ۱۴۰۳ Friday, 27 September , 2024
  • کد خبر : 133907
  • 20 خرداد 1399 - 9:56
3

پلیس بلژیک تهدید به اعتصاب کرد

پلیس بلژیک تهدید به اعتصاب کرد

دو اتحادیه صنفی نیروهای پلیس بلژیک تهدید کرد در پی به اغتشاش کشیده شدن یک تجمع صلح آمیز علیه نژادپرستی در مرکز این کشور دست به اعتصاب می‌زند.

قلم | qalamna.ir :

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، یک سخنگوی پلیس بلژیک در ویدیویی اظهار داشت این دو اتحادیه صنفی هشدار خود از بابت بی‌توجهی به نیروهای پلیس را ثبت کردند.

این هشدار بعد از وقوع دو درگیری خشونت آمیز در دو منطقه در مرکز بلژیک طی روزهای اخیر مطرح شد. پلیس بلژیک از مجروح شدن ۳۷ تن از افسرانش در این درگیری خبر داد.

در عین حال افسران پلیس بلژیک از بابت برگزاری تجمعات هزاران معترض بدون پایبندی آنها به تدابیر بهداشتی در پی تداوم وضعیت مربوط به همه‌گیری ویروس در این کشور خشمگین هستند. پلیس بلژیک در عین حال به انتقاد از فقدان اتخاذ تدابیر کافی به منظور جلوگیری از اغتشاش، صدور دستورات متناقض و محدود کردن استفاده از تجهیزات ویژه به هدف بازدارندگی در برابر مجرمین پرداخت.

روز یکشنبه، صدها معترض در یک تجمع ضدنژادپرستی در پایتخت این کشور به پرتاب سنگ و بطری به سمت نیروهای پلیسی که خودروهای آبپاش در اختیار داشتند پرداختند.

گزارش شد که بالغ بر ۵۰۰۰ تظاهرکننده در میدان پولارت در مرکز شهر بروکسل تجمع کردند تا اعتراضاتی مسالمت آمیز را علیه خشونت‌های پلیس و همچنین نژادپرستی اعمال شده علیه سیاهپوستان در این کشور و آمریکا برگزار کنند. با این حال در عرض چند ساعت تعداد این تظاهرکننده‌ها به دو برابر افزایش یافت و در نتیجه تنش‌ها در آنجا تشدید شد.

همچنین مقام‌های بلژیک گزارش کردند که در تجمع ضد نژادپرستی دیگری در شهر آنتورپ این کشور بیش از ۱۰۰ معترض را به اتهام عدم پایبندی به تدابیر فاصله گذاری اجتماعی در یک تجمع غیرمجاز بازداشت کردند.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.