خبرنگار قلم، محمد پورداود در آیین افتتاح مرکز راهنمایی و مشاوره خانواده های دانشآموز با نیازهای ویژه استان همدان که با حضور رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور به صورت مجازی برگزار شد، اظهار کرد: مراکز مشاوره و راهنمایی خانواده نقش بسیار برجستهای در کاهش مشکلات خانواده و کیفیت بخشی به تعلیم و تربیت دانشآموزان با نیازهای ویژه دارند.
وی با بیان این که استفاده از خدمات مرکز مشاوره خانواده گامی موثر در جهت برطرف ساختن چالش های پیش رو محسوب می شود، افزود: راه اندازی مرکز مشاوره و راهنمایی خانواده دانشآموزان با نیازهای ویژه یکی از ضرورت های آموزش و پرورش استثنایی است که علاوه بر خدمات مشاوره ای به صورت تخصصی خدمات توانبخشی و کاردرمانی نیز در آن ارائه می شود.
پورداود با اشاره به تهیه درسنامه های دانش آموزان دارای اختلال یادگیری و دیرآموز، گفت: این محتواها در راستای اهداف کلان سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و بسته های تحولی وزارت متبوع در ارتباط با گسترش و تأمین همه جانبه عدالت آموزشی و تربیتی تهیه شده است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان تشخیص به هنگام دانش آموزان دارای اختلال یادگیری، ارائه خدمات آموزشی به دانش آموزان دارای اختلال یادگیری و دیرآموز، دانش افزایی مدیران، معاونان و آموزگاران مدارس دوره ابتدایی و مشارکت اولیاء در آموزش دانش آموزان با اختلال یادگیری و دیرآموز را از جمله اهداف درسنامه های آموزشی برشمرد و خاطرنشان کرد: بیش از ۱۶ عنوان درسنامه در جهت ارائه خدمات آموزشی به دانش آموزان با نیازهای ویژه تدوین و تهیه شده است.
گفتنی است؛ در این مرکز علاوه بر خدمات مشاوره ای، به صورت تخصصی خدمات توانبخشی، کاردرمانی و نیز ارائه خواهد شد، همچنین از ۱۶ عنوان درسنامه ویژه دانش آموزان دارای اختلالات یادگیری و دیرآموز در راستای اجرای بستههای تحولی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور رونمایی شد.
این درسنامه ها در جهت ارائه خدمات آموزشی به دانش آموزان با نیازهای ویژه تدوین و تهیه شده است.