stat counter
تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
  • کد خبر : 389494
  • 10 شهریور 1400 - 1:04
5

عدم استقبال مردم از ظرفیت موجود واکسیناسیون کرونا

عدم استقبال مردم از ظرفیت موجود واکسیناسیون کرونا
مدیرگروه آموزش و ارتقاء سلامت مرکز بهداشت قم از عدم استقبال مردم از ظرفیت موجود واکسیناسیون کرونا خبرداد.
قلم | qalamna.ir :

قلمنا قم، محمدتقی سلطانی روز دوشنبه در جلسه شورای اطلاع رسانی قم در سالن کرامت استانداری ، افزود: با وجود اینکه ظرفیت مراکز تجمیعی واکسیناسیون استان حدود ۳۰ هزار دوز در روز است ولی هم اکنون به دلایل مختلف از جمله واکسن هراسی، تنها حدود ۱۰ هزار دوز در روز در این مراکز واکسن تزریق می‌شود.

وی ادامه داد: همه باید دست به دست هم دهیم و با خاطیانی که برخلاف فرامین رهبر معظم انقلاب اسلامی ، در تلاش برای واکسن هراسی در استان و کشور هستند برخورد قاطع شود.

وی گفت: همه نهادهای  پای کار هستند و مراکز تجمیعی با تمام توان ایجاد شده ولی مراجعات و استقبال از واکسن در استان کم بوده‌است.

سلطانی با بیان اینکه هم اکنون ۷۰ درصد تست‌های کرونای انجام شده در استان مثبت می‌شود، گفت: میران بستری و مرگ و میر در استان در هفته اخیر نسبت به هفته‌های گذشته روند نزولی داشته که در صورتی که میزان تست‌های مثبت در استان نیز کاهش یابد می‌توان گفت که استان از قله پیک پنجم عبور کرده‌است.

سلطانی گفت: گروه هدف بالای ۸۰ سال استان ۶۶ درصد دز اول و تنها ۵۲ درصد دوز دوم را دریافت کرده اند که این آمار با کاهش رده سنی با کاهش مواجه شده‌است به گونه‌ای که درر رده ۴۰ تا ۴۵ سال تنها ۳۹ درصد برای دریافت واکسن مراجعه کرده‌اند.

وی با بیان اینکه تاکنون ۳۹۶ هزار دوز واکسن کرونا در سطح استان تزریق شده‌است، ادامه داد: از این تعداد ۳۱۷ هزار دز نوبت اول و مابقی هر دو نوبت را دریافت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه بسیاری از اظهارات پیرامون واکسن‌های مقابله با کرونا از اساس ریشه علمی ندارد، ادامه داد: بر اساس دستورالعمل های علمی، کسی که با فرد مبتلا به کرونا ارتباط دارد، در صورتی که علائم ابتلا به این ویروس را نداشته باشد تا ۱۰ روز پس از این ارتباط امکان دریافت واکسن را دارد.

سلطانی تاکید کرد: در صورتی که کسی علائمی مانند تب را دارد، در صورت دریافت کرونا وضعیت آن تشدید می‌شود به همین دلیل اگر کسی در ارتباط با فرد مبتلا به کرونا باشد تا ۱۰ روز پس از آن و کسی که مبتلا به کرونا شده است پس از بهبودی تا ۴ هفته پس از بهبودی می‌تواند واکسن بزند.

وی با اشاره به آمار مقایسه‌ای مرگ و میر کرونایی در پیک چهارم و پنجم گفت: در پیک چهارم کرونا،  ۷۷ درصد مرگ و  میرها مربوط به مبتلایان گروه سنی بالای ۶۰ سال بود که با وجود اینکه استقبال این گروه سنی در استان کمتر از ۵۰ درصد بوده‌است، ولی در پیک پنجم آمار مرگ و میر این گروه سنی به ۶۲ درصد کاهش یافته‌است که نشان از اثرگذاری مثبت واکسن است.

  • خبرنگار سید محمد حسین تقوی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.