stat counter
تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
  • کد خبر : 415365
  • 03 بهمن 1400 - 12:07
3

سفر اولین مقام عربی به بیروت از زمان حل بحران دیپلماتیک/وزیر خارجه کویت: برای اعتمادسازی آمدم

سفر اولین مقام عربی به بیروت از زمان حل بحران دیپلماتیک/وزیر خارجه کویت: برای اعتمادسازی آمدم

احمد ناصر الصباح، وزیر امور خارجه کویت، شامگاه شنبه به عنوان اولین مقام از کشورهای حوزه خلیج فارس پس از بحران دیپلماتیک با لبنان به این کشور رفت و با نخست وزیر و دیگرمقامات لبنانی دیدار کرد.

قلم | qalamna.ir :

به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، وزیر خارجه کویت در فرودگاه بیروت مورد استقبال عبدالله بو حبیب وزیر امور خارجه لبنان قرار گرفت وگفت که سفر او به لبنان “با هماهنگی کشورهای حاشیه خلیج فارس و به منظور بازسازی فضای اعتماد میان لبنان وکشورهای حوزه خلیج فارس انجام می شود.”

الصباح در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای لبنانی خود گفت که حامل سه پیام برای لبنان است و کویت درحال هماهنگی با کشورهای عرب حوزه خلیج فارس برای حمایت از لبنان است.

وی افزود: نخستین پیامی که ما حامل آن هستیم؛ حمایت از لبنان است، و پیام دوم و سوم نیز این است که لبنان بستری برای تجاوزگری نباشد و به تعهدات خود عمل کند.

وزیر خارجه کویت همچنین تصریح کرد که سفرش به بیروت در چارچوب بخشی از تلاش‌های بین‌المللی برای احیای اعتماد به لبنان صورت گرفته است.

وی گفت که پیشنهاداتی را به میقاتی برای اعتمادسازی ارائه کرده است.

الصباح ادامه داد: برادران در لبنان باید این پیشنهادها را بررسی کرده و آنها را پیش ببرند. این سفر بیانگر تمایل لبنان‌ و اعضای شورای هماری خلیج‌ (فارس) برای احیای شکوه لبنان است.

وی با اشاره به فراخواندن سفیر کویت در بیروت نیز تاکید کرد: فراخواندن سفیر به معنای قطعی روابط نیست و روابط میان دو کشور همچنان برقرار است و کاردار اقدامات لازم را انجام می‌دهد.

در مقابل وزیر خارجه لبنان نیز گفت که بیروت روی نقش کویت برای ازسرگیری روابط با کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس حساب کرده است.

وی همچنین تاکید کرد که لبنان به حمایت کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس چشم دوخته است.

دفتر نجیب میقاتی، نخست‌وزیر لبنان هم در بیانیه‌ای اعلام کرد که وی با احمد ناصر الصباح، وزیر خارجه کویت پس از ورود وی به بیروت دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این بیانیه آمده است: میقاتی در این دیدار تاکید کرد که لبنان به توسعه روابط با کشورهای عضو شورای همکاری خلیج (فارس) چشم دوخته است.

میقاتی گفت: به اذن خدا، کویت در کنار لبنان خواهد بود و روابط لبنان و برادران عرب بار دیگر قوت خواهد گرفت.

وزیر خارجه کویت همچنین قرار است که با میشل عون و نبیه بری، به ترتیب رئیس جمهوری و رئیس پارلمان لبنان نیز دیدار و رایزنی کند.

وزیر خارجه کویت پس از آن به بیروت سفر کرده است که اکتبر گذشته و به دنبال اظهارات جورج قرداحی، وزیر اطلاع رسانی سابق لبنان درباره جنگ یمن، روابط میان این کشور و اعضای شورای همکاری خلیج فارس و در رأس آنها عربستان به تیرگی گرایید.

انتهای پیام

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.