stat counter
تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
  • کد خبر : 418560
  • 13 بهمن 1400 - 20:56
1

اعمال مجدد برخی محدودیتهای کرونایی در خراسان رضوی

اعمال مجدد برخی محدودیتهای کرونایی در خراسان رضوی
خراسان رضوی- مشهد و چهار شهرستان ششتمد، سبزوار، تربت حیدریه و طرقبه شاندیز به رنگ قرمز کرونایی دارند.
قلم | qalamna.ir :

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد دیشب در جلسه فوق العاده ستاد کرونای استان  گفت: ۸ شهرستان  کلات، سرخس، تربت جام، نیشابور ، تایباد ، بردسکن ، چناران و رشتخوار هم به  رنگ نارنجی کرونایی  در آمده اند.

دکتر کیانی همچنین افزود: هم اکنون ۲۱ شهرستان دیگر خراسان رضوی در شرایط زرد قرار دارند وهم اکنون هیچ شهرستانی با رنگ آبی در استان خراسان رضوی وجود ندارد.
وی با بیان اینکه در شهرهای قرمز و نارنجی مدارس و دانشگاه ها تا دوهفته بصورت غیر حضوری برگزار خواهند شد. گفت:ستاد ملی کرونا بدنبال اعمال محدودیت های حداکثری نیست.
دکتر کیانی ادامه داد: با تصمیمی که در ستاد کرونای استان گرفته شد از فردا در شهرهای قرمز و نارنجی رستوران ها تنها مجاز به ارائه غذا بصورت بیرون بر هستند.
وی گفت:البته تالار ها و برخی مکان های ورزشی همچون استخرها و سالن ورزشی به مدت دو هفته تعطیل اعلام شدند.
استاندار خراسان رضوی هم در این جلسه  با اشاره به ضرورت آمادگی کامل مراکز درمانی گفت: بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها به صورت صد درصد آماده باشند چراکه نتیجه این آمادگی پاسخگویی و درمان به موقع به بیماران را در پی خواهد داشت.
 یعقوبعلی نظری  تاکید کرد: در مناطق قرمز و نارنجی فعالیت مدارس کاملا غیرحضوری است. همچنین در مناطقی که شرایط آن‌ها زرد است. به محض دیدن یک فرد، معلم و دانش آموز؛ وضعیت مدرسه و کلاس بررسی شود و در صورت شیوع بلافاصله تعطیلی اعمال گردد.
وی در ارتباط با نحوه برگزاری تجمعات خاطرنشان کرد: در مکان‌هایی که بنا است تجمعی برگزار شود، مدت زمان یک ساعت و سی دقیقه و با ظرفیت ۲۵ درصد فعالیت مجاز خواهد بود. ضمن اینکه افراد باید واکسن زده باشند و فاصله گذاری اجتماعی اعمال شده باشد.
نظری مجددا خواستار رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در بخش اصناف شد و تاکید کرد: ستاد اختصاصی اصناف در مشهد برگزار شود تا ضریب رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این بخش افزایش پیدا کند.
وی یادآور شد: سیاست کشور تعطیلی نیست چراکه مدعی هستیم مصون سازی بالایی با واکسیناسیون صورت گرفته است  و بنابر این مکلف و ملزم به محدودیت‌های هوشمند مرحله به مرحله در همه بخش‌ها هستیم.

دکتر محمد پهلوان، مسئول کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد، نیز گفت: روز گذشته ٢۵٢بیمار جدید مبتلا یا مشکوک به کرونا در مراکز درمانی خراسان رضوی بستری شدند. از مجموع بیماران جدید بستری شده ١٨٢ نفر در مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بستری هستند.
وی ادامه داد: در حال حاضر ۶٨۶بیمار مبتلا یا مشکوک به کرونا در مراکز درمانی خراسان رضوی بستری هستند که از این تعداد ۴٧٨ نفر در مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه قرار دارند.

  • خبرنگار ادبی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.