stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 436216
  • 06 اردیبهشت 1401 - 10:45
2
استاندار هرمزگان:

رشته‌های مرتبط با نفت و صنایع فولادی در استان راه‌اندازی شود/ضرورت راه‌اندازی دانشگاه علوم و فنون دریایی در هرمزگان

رشته‌های مرتبط با نفت و صنایع فولادی در استان راه‌اندازی شود/ضرورت راه‌اندازی دانشگاه علوم و فنون دریایی در هرمزگان
هرمزگان/ قلمنا-استاندار هرمزگان ایجاد رشته‌های مرتبط با صنایع موجود در استان را یکی از اولویت‌های مهم آموزشی هرمزگان عنوان کرد.
قلم | qalamna.ir :

مهدی دوستی در آیین تودیع و معارفه روسای پیشین و جدید دانشگاه هرمزگان که در سالن فرهنگ این مرکز آموزشی برگزار شد، ضمن قدردانی از اقدامات تحولی وزیر علوم در خصوص اهمیت دادن به آموزش های تخصصی و اندیشیدن تدابیر لازم برای بازگشایی دانشگاه‌ها،  درخواست های خود را خطاب به محمدعلی زلفی گل وزیر علوم در قالب پنج محور مهم ارائه کرد.

وی ایجاد رشته‌های مرتبط با صنایع موجود در استان را یکی از اولویت‌های مهم آموزشی هرمزگان عنوان کرد و گفت: هرمزگان قطب نخست پالایش نفت کشور به شمار می رود و با توجه به طرح‌های مهم توسعه ای این بخش و همچنین طرح های فولادی در حال اجرا که هرمزگان را به‌عنوان قطب اول تولید فولاد کشور معرفی می‌کند ، راه اندازی رشته‌های مرتبط با نفت، متالوژی و مرتبط با فلزات یک ضرورت مهم است.

استاندار هرمزگان،  با اشاره به گستره پهناور جغرافیایی  هرمزگان، خواستار توسعه مراکز آموزشی و افزایش واحد‌های دانشگاهی شد و افزود: طرح توسعه سواحل مکران به‌عنوان یکی از دغدغه‌های مهم رهبر معظم انقلاب (مدظله) نیازمند تربیت نیرو و کادرسازی است که برای تحقق آن مرکز آموزش عالی میناب باید به عنوان پشتوانه طرح توسعه مکران به دانشگاه تبدیل شود و یا دانشگاهی جدید برای کادرسازی و کمک به ظرفیت‌های منطقه احداث شود.

دوستی به ظرفیت حوزه دریایی استان نیز اشاره و تصریح کرد: هرمزگان می تواند قطب علوم و فنون دریایی باشد اما ورود به این حوزه نیازمند تربیت نیروی ماهر است که تاسیس دانشگاه علوم و فنون دریایی بسیار راهگشا خواهد بود.

ارتقاء زیرساخت های آموزشی در مراکز آموزش فنی و حرفه ای استان و تعمیر، نوسازی و احداث خوابگاه های دانشجویی، دو درخواست دیگر استاندار هرمزگان از وزیر علوم بود.

انتهای پیام/

 

 

هشتگ: , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.