stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 448372
  • 11 مهر 1401 - 14:17
1

عصبانیت از میلیونی شدن هشتگ مهسا امینی

عصبانیت از میلیونی شدن هشتگ مهسا امینی
قلم | qalamna.ir :
گروه سیاسی: روزنامه دولتی ایران در گزارشی با عنوان «انقلاب جعلی لشکر هشتگ‌سازان» ضمن اذعان به «شگفت‌انگیز» بودن تعداد توئیت‌های  مهسا امینی، در هویت کاربرانی که این شگفتی را خلق کردند، تردید ایجاد کرد.

روزنامه ایران نوشت: در روزهای ابتدایی اعتراضات و هنگام جست‌و‌جوی مهسا امینی، طبق آنچه که پلتفرم Talkwalker نشان می‌دهد، متوجه شدیم که تعداد توئیت‌هایی که در مورد این رویداد به دست کاربران رسیده بسیار شگفت‌انگیز است.نکته قابل توجه‌، تعداد اکانت‌هایی است که در وهله اول درباره این موضوع توئیت کرده‌اند که طبق گفته این پلتفرم این توئیت‌ها از ۴۵۰ هزار تجاوز نمی‌کند و این بدان معناست که برخی طرف‌های خاص سعی کرده‌اند این محتوا را تقویت کرده و از گسترش آن اطمینان حاصل کنند تا آن را به افکار عمومی تحمیل کنند. دنیای تعامل و برانگیختن غرایز در برخورد با آن و تجزیه و تحلیل این داده‌ها نشان می‌دهد اکانت‌هایی که وظیفه تبلیغ را بر عهده داشته‌اند، اکثراً حساب‌های جدید بوده و فعالیت قبلی در پلتفرم «توئیتر» نداشته‌اند، گویی به سرعت برای تعامل با این رویداد منحصراً در ایران یا به صورت محدود ایجاد شده‌اند. بر‌ اساس نمونه‌ای از ۶۰ هزار توئیت، متوجه شدیم که ۸ هزارو ۳۴۳ حساب کاربری در ماه سپتامبر ایجاد شده است.
چیزی که هدف از ایجاد آنها را مشخص می‌کند این است که این حساب‌ها پس از ظاهر شدن در این پلتفرم، تا زمانی که وقایع اخیر در ایران آغاز نشده بود، اصلاً توئیت نکردند.

هشتگ: , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.