stat counter
تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024
  • کد خبر : 449322
  • 02 آبان 1401 - 14:17
0

معترضان احساساتی نیستند

معترضان احساساتی نیستند
قلم | qalamna.ir :
گروه سیاسی: روزنامه وابسته به شهرداری تهران که از همان روزهای ابتدایی شروع اعتراضات تلاش داشت معترضان را «گروه اندکی»، «اغتشاشگر» و «هیجان‌زده» بخواند،  از مواضع قبلی خود عقب‌نشینی کرده و به نقل از یک جامعه‌شناس هشدار داده نباید معترضان را تحقیر کرد.
همشهری، سیدحسن موسوی‌چلک، جامعه‌شناس در پاسخ به این سؤال که به‌نظر می‌رسد بخشی از معترضان، اعتراض خاصی ندارند و براساس احساسات دست به این کار می‌زنند گفت: ممکن است در روزهای نخست اعتراضات چنین افرادی در میان معترضان با نسبت بالا بوده باشند، اما به‌نظر می‌رسد با گذشت زمان بخش زیادی از افرادی که اعتراض دارند هدف مشخصی را برای ماندن در خیابان پیدا کرده‌اند. رفتارهای احساسی معمولا برای مدت طولانی باقی نمی‌مانند. با گذشت مدتی از حضور معترضان در خیابان ارزیابی‌ها نشان داده که افراد احساسی کمتر در تجمع‌ها شرکت کرده‌اند. نباید افرادی را که در خیابان هستند و اعتراض دارند تحقیر کرد تا خشم آنان دوچندان شود. اگر تعارض‌ها و سؤالات بی‌پاسخ بماند ممکن است افراد برای رسیدن به جواب سؤالات خود راهکارهای دیگری را پیگیری کنند.
این جامعه‌شناس توصیه‌ای مهم به مسئولان و تصمیم‌گیرندگان می‌کند و می‌گوید: «باید برخی ساختارهایی که منجر به بروز فساد می‌شود را به سرعت شناسایی و با اصلاح قوانین و سازوکارها آن ساختارهای معیوب را اصلاح کرد و به افراد فرصت داده شود تا حرف خود را در چارچوب‌های عقلانی بگویند تا کسی حس  نکند حرفش شنیده نمی‌شود.»

 

هشتگ: , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.