stat counter
تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
  • کد خبر : 450385
  • 22 آبان 1401 - 15:55
1

وضعیت مطلوب مهار کرونا در خوزستان

وضعیت مطلوب مهار کرونا در خوزستان
خوزستان - سخنگوی ستاد مدیریت کرونا در خوزستان با بیان اینکه در شبانه روز گذشته خوزستان وضعیت مطلوبی از نظر مهار کرونا داشته و موارد بیماری، بستری و مرگ ناشی از کرونا در حد صفر بوده است، گفت: چند هفته ای است که مرگ ناشی از کرونا در خوزستان نداشته ایم.
قلم | qalamna.ir :

سیدمحمدعلوی سخنگوی ستاد مدیریت کرونا خوزستان با اشاره به اینکه طبق تجربه موج های گذشته معمولا ۳۰ تا ۴۰ روز بعد از شیوع یک موج جدید در اروپا ما هم درگیر می شدیم افزود: در چند کشور اروپایی زیرواریانتی به نام BQ.۱ پیدا شده که موارد متعددی از بیماری را در روزهای اخیر داشته است بنابراین ممکن است ما هم در یک ماه آینده موجی از بیماری با همین زیرسویه داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه رعایت شیوه نامه های بهداشتی در شرایط فعلی ضروری است افزود: در این شرایط که فقط ۶ شهر خوزستان در حالت زرد کرونایی قرار دارند نباید عادی انگاری کرد.

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا خوزستان با اشاره به اینکه در حال پشت سر گذاشتن موج آنفلوآنزا در استان هستیم گفت: موج بیماری آنفلوآنزا از نیمه دوم مهرماه در استان شروع و در هفته دوم آبان به حداکثر خود رسید، موارد بیماری اکنون تقریبا به یک دوم هفته های گذشته رسیده است البته باید توحه داشت که موج آنفلوآنزا معمولا حدود سه تا چهار ماه طول می کشد.

افراد مبتلا به آنفلوآنزا از پزشک تقاضای آنتی بیوتیک نکنند

وی افزود: آنفلوآنزا یک بیماری ویروسی بوده و برای درمان آن نیاز به استراحت است البته کسانی که دچار آنفلوآنزا می شوند ممکن است هفته های بعد دچار عفونت باکتریال ثانویه شوند که در آن مورد می توان از آنتی بیوتیک استفاده کرد.

علوی گفت: به همه مردم توصیه می شود هنگام مراجعه به پزشک برای بیماری آنفلوآنزا تقاضای آنتی بیوتک نکنند، و اگر پزشکی قصد نوشتن دارو را داشت به او اعلام کنند که نیازی به آنتی بیوتیک ندارند.

در حال حاضر ۶ شهر خوزستان در وضعیت زرد و مابقی نقاط استان آبی کرونایی هستند.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.