stat counter
تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
  • کد خبر : 450400
  • 22 آبان 1401 - 17:54
3

بایدن: حزب جمهوری‌خواه تصمیم بگیرد که چه کاره‌ است!

بایدن: حزب جمهوری‌خواه تصمیم بگیرد که چه کاره‌ است!

رئیس‌جمهوری آمریکا با بیان اینکه به شدت از میزان مشارکت مردمی در انتخابات میان‌دوره‌ای هشتم نوامبر خشنود است، گفت که حزب جمهوری‌خواه اکنون نیاز دارد در این رابطه تصمیم بگیرد که “آنها چه کاره هستند.”

قلم | qalamna.ir :

به نقل از خبرگزاری رویترز، جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا امروز (یکشنبه) پیش از آغاز نشست شرق آسیا در کامبوج در رابطه با رقابت سنا به خبرنگاران گفت که اکنون تمرکز او روی رقابت سنا در ایالت جورجیاست که به دور دوم کشیده شده است.

بایدن در واکنش به وضعیت پیشروی دموکرات‌ها در سنای آمریکا گفت که نسبت به ادامه ریاست جمهوری خودش احساس خوبی دارد.

براساس اطلاعیه کاخ سفید، بایدن بعد از روشن شدن تکلیف کرسی سنا در ایالت نوادا که دموکرات‌ها را به ۵۰ کرسی رساند، گفت که پس از انتشار اخبار نوادا احساس خوبی داشته و مشتاقانه منتظر دو سال آینده ریاست جمهوری خود است.

رئیس‌جمهوری آمریکا همچنین گفت که اکنون با شی جینپینگ، رئیس‌جمهوری چین در موضعی قوی‌تر دیدار می‌کند و افزود که هر دو آنها همیشه گفتگوهای رک و صریحی داشته‌اند. این دو مقام قرار است ۱۴ نوامبر در بالی اندونزی در آستانه نشست گروه بیست رایزنی کنند.

در خصوص رقابت سنا، با اینکه نتیجه ایالت جورجیا مشخص نشده، دموکرات‌های آمریکایی توانستند با شکست جمهوری‌خواهان در ایالت نوادا، به ۵۰ کرسی مقابل ۴۹ کرسی دست یابند و از آنجا که ریاست سنا در دست کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهوری آمریکاست، در مواقعی که تساوی آراء باشد، به نفع دموکرات‌ها عمل می‌کند. اختلاف رای دو رقیب اصلی در سنای جورجیا، کمتر از ۰.۱ درصد و به نفع جمهوری‌خواهان است.  

اکنون کنترل سنا در دست دموکرات‌هاست و پیشتر هم وب‌سایت ادیسون ریسرچ پیش‌بینی کرد که سنای آمریکا سال آینده در کنترل دموکرات‌ها خواهد بود و این پیروزی بزرگی برای بایدن به منظور پیشبرد برنامه‌هایش به حساب می‌آید.

چنانچه دموکرات‌ها رای ایالت جورجیا را هم بگیرند، ۵۱ کرسی مقابل ۴۹ کرسی جمهوری‌خواهان می‌شوند. پیش از شروع انتخابات هشتم نوامبر، رسانه‌ها و جمهوری‌خواهان وقوع یک موج قرمز رنگ را برآورد می‌کردند که محقق نشد. قرمز نماد حزب جمهوری‌خواه است.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.