stat counter
تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
  • کد خبر : 450541
  • 25 آبان 1401 - 12:05
2
رییس اتحادیه قناد و بستنی فروش اهواز:

تعطیلی حدود ۴۰ درصد کارگاه‌های شیرینی در سال جاری

تعطیلی حدود ۴۰ درصد کارگاه‌های شیرینی در سال جاری
خوزستان - رییس اتحادیه قناد و بستنی فروش اهواز گفت: حدود ۳۸۰ واحد شیرینی و قنادی در اهواز وجود دارد که ۱۰۸ واحد آن‌ها انصراف و یا تغییر شغل دادند.
قلم | qalamna.ir :

سیامک جعفری رییس اتحادیه قناد و بستنی فروش اهواز با بیان اینکه در سال جاری حدود ۳۵ تا ۴۰ درصد از کارگاه‌های شیرینی و قنادی در اهواز تعطیل شدند، گفت: حدود ۳۸۰ واحد شیرینی و قنادی در اهواز وجود دارد که ۱۰۸ واحد آن‌ها انصراف و یا تغییر شغل دادند.

وی اظهار کرد: از زمانی که آرد گران شد قیمت همه مواد اولیه قنادی افزایش پیدا کرد. به خصوص مواد اولیه وارداتی مانند پودر نارگیل، پودر کاکائو و پودر شکلات که با دلار وارد می‌شود افزایش قیمت بسیاری داشته است.

او افزود: روغن قنادی مارگارین نیز افزایش قیمت داشته و قیمت هر ۱۰ کیلوگرم آن به بیش از ۲ میلیون تومان رسیده است که برای تولید شیرینی و قنادی هزینه بسیار سنگینی دارد.

رییس اتحادیه قناد و بستنی فروش در اهواز تصریح کرد: از ابتدای سال تاکنون شیرینی افزایش قیمت داشته است، شاید از نظر اتحادیه قیمت شیرینی مناسب است اما خرید مردم بسیار کاهش یافته است و بسیاری از شیرینی فروش‌ها و قنادی‌های اهواز به دلیل اینکه فروش نداشتند و نتوانستند پاسخگوی پرسنل خود باشند تعطیل شدند.

خرید مردم نصف شده است

جعفری با بیان اینکه در سال جاری خرید و تقاضای شیرینی ۵۰ درصد کاهش یافته است، عنوان کرد: در حال حاضر شیرینی فروش‌ها و قنادی‌هایی که دایر هستند فروش آن‌ها ۵۰ درصد کاهش پیدا کرده و شیرینی به طور کلی از سبد خانوار خارج شده است.

وی بیان کرد: در سال‌های گذشته بعضی از خانواده‌ها هفته‌ای یکبار شیرینی خریداری می‌کردند اما در حال حاضر اکثر خانواده‌ها به شیرینی‌های بسته‌بندی ۸ هزار تومانی و ۱۰ هزار تومانی، ویفر، بیسکویت و غیره روی آورده‌اند.

رییس اتحادیه قناد و بستنی اهواز بیان اینکه در حال حاضر شیرینی تنها برای مراسمات خرید می‌شود، گفت: بر اساس آمارها از ابتدای سال جاری تاکنون فردی کیک ۲۰ کیلویی سفارش نداده و همه سفارش‌ها در حد ۵ تا ۷ کیلوگرم بوده است.

وی اظهار کرد: به دلیل اینکه قیمت آرد، پودر کاکائو، پودر نارگیل، شکلات ها، پودر پسته و خلال پسته افزایش پیدا کرده است برخی می گویند با توجه به این شرایط تقاضای افزایش قیمت دهید اما این موضوع فایده ای ندارد و شیرینی فروش‌ها در این شرایط ناچارا بسیاری از مواد را حذف می کنند و کیفیت را کاهش می دهند.

افزایش قیمت شیرینی در راه است؟

جعفری با اشاره به اینکه احتمال افزایش قیمت شیرینی و قنادی در روزهای آینده ۸۰ درصد است، گفت: در حال حاضر قیمت هر کیلوگرم شیرینی کره‌ای و دانمارکی ۱۱۰ هزار تومان، شیرینی تر ۱۶۰ هزار تومان و شیرینی خشک و آجیلی ۷۰ تا ۲۲۰ هزار تومان است.

وی با اشاره به اینکه ۹۰ درصد کارگاه‌های شیرینی‌پزی با ریزش نیرو مواجه هستند، عنوان کرد: از ابتدای سال تاکنون به دلیل اینکه هزینه‌ها بالا رفته و فروش روند کاهشی داشته است، تمام کارگاه‌ها تعدیل نیرو انجام دادند.

جعفری در خصوص تخلفات صنفی گفت: قیمت اجناس روز به روز افرایش می‌یابد و فروشنده جنس خود را با ضرر نمی‌فروشد و مجبور است جنس خود را به نرخ روز و کمی بالاتر از نرخ نامه بفروشد و ما نمی‌توانیم جهت رسیدگی به تخلفات هر روز به سازمان صمت مراجعه کنیم و باید اجازه بدهند که این عمل زیر نظر اتحادیه باشد تا بتواند حداقل ماهی یکبار نرخ را کنترل کنیم اما تعزیرات این مساله را نپذیرفت و چندین نفر را با وجود اینکه حق آن‌ها نبود جریمه کرد.

 

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.