stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
  • کد خبر : 451156
  • 05 آذر 1401 - 14:02
3

افزایش سطح زیر کشت پاییزه در خوزستان

افزایش سطح زیر کشت پاییزه در خوزستان
خوزستان - معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با اشاره به افزایش سطح زیر کشت پاییزه در خوزستان در مقایسه با سال گذشته، گفت: تاکنون ۲۷۷ هزار و ۵۸۸ هکتار کشت پاییزه در خوزستان انجام شده است.
قلم | qalamna.ir :

تورج نوروزی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با اشاره به کشت پاییزه در خوزستان اظهار کرد: پس از برنامه‌ریزی در خصوص سطح زیر کشت و تامین آب مورد نیاز، کشت پاییزه از اوایل آبان ماه در خوزستان آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

وی با اشاره به افزایش سطح زیر کشت پاییزه در خوزستان در مقایسه با سال گذشته، افزود: سرانجام تصمیم بر این شد تا در خوزستان ۷۱۶ هزار و ۶۰۰ هکتار کشت پاییزه داشته باشیم و این عدد به تصویب رسیده است. پیش از این قرار بود که حدود ۶۲۹ هزار هکتار کشت پاییزه انجام شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: این سطح زیر کشت و الگوی کشت پاییزه برای حوضه‌ های آبی کرخه، مارون، کارون، دز و خیرآباد مشخص شده است و براساس آنچه مصوب شده کشاورزان امکان کشت محصولات مورد نظر را دارند.

نوروزی عنوان کرد: تاکنون ۲۷۷ هزار و ۵۸۸ هکتار کشت پاییزه در خوزستان انجام شده است و عملیات کشت همچنان در مناطق مختلف استان ادامه دارد.

وی ادامه داد: خوشبختانه امسال با توجه به هماهنگی‌های انجام‌شده و علی رغم مشکلاتی که در بحث کمبود ذخایر آبی سدهای خوزستان وجود دارد، کشت فصلی و پاییزه خوزستان مطابق با الگوی کشت در همه حوضه‌های آبی انجام می‌شود و ممنوعیت کشت نداریم.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.