stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
  • کد خبر : 461249
  • 18 خرداد 1402 - 19:25
1

نتیجه بی اثرشدن تحریم ها کجاست؟

نتیجه بی اثرشدن تحریم ها کجاست؟
قلم | qalamna.ir :
گروه سیاسی: روزنامه  هم میهن نوشت: جناح حاکم از سکوت مسئولان و خدمتگزاران قبلی سوءاستفاده می‌کند و هر رطب و یابسی را به هم بافته و در رسانه‌های رسمی و یک‌سویه خود عرضه می‌کند. فقط کافی است که یک بار در یک رسانه آزاد پاسخ را بشنوند و تمام رشته‌های آنان پنبه شود.
این وضعیت نه فقط در مورد برجام که در همه سیاست‌های جاری و رسمی وجود دارد. ممکن است این سیاست‌ها بعضاً معقول هم باشد، ولی، چون ساختار رسانه‌ای رسمی تن به آزادی نقد و گفتگو نمی‌دهد و سیاستگذاران همواره تنها به قاضی می‌روند، همه سیاست‌هایشان با ابهام و ایهام و نقد مواجه و رد و تخطئه می‌شود.
مشکل آنان اینجاست که رویکردشان اقتضایی و باری به هر جهت است. هیچ نظریه مستدلی ندارند، حامیان آنان «توئیت به مزد» هستند، که از آنان خیری نمی‌تراود. مسائل کشور را در قالب‌های کینه‌ورزی علیه رقبای داخلی تحلیل می‌کنند.
دشمنی آنان با بیگانگان نیز اصیل نیست، ولی دشمنی و کینه آنان علیه داخلی‌ها و مردم اصیل و غیرقابل تغییر است. هر کاری که خودشان انجام دهند، خوب است، و اگر همان کار را دیگران انجام دهند خیانت است. برجام را می‌خواستند آتش بزنند، الان در به در دنبال رسیدن به آن هستند. روابط با عربستان نیز همین‌طور. آنان مثل تیرانداز‌هایی هستند که هر جا بزنند و اصابت کند، دور آن را به عنوان مرکز هدف خط می‌کشند.
از دستاورد‌های عجیب و غریب خود سخن می‌گویند. از جمله اینکه می‌گویند تحریم‌ها را خنثی کرده‌اند، فروش نفت در بالاترین اندازه‌هاست، روابط اقتصادی عالی است، دشمنان نیز خاضع شده‌اند، تازه موشک هم شلیک می‌کنیم. ولی کسی نیست که جواب دهد اگر چنین است، چرا رشد اقتصادی معادل سال پایانی روحانی است؟ چرا تورم کمتر که نشده، بیشتر شده؟ چرا رشد اشتغال وجود ندارد؟ چرا وعده مسکن چنان است؟ چرا افزایش حقوق اقشار ضعیف خیلی کمتر از تورم است؟ چرا نرخ ارز به حدود ۵۰ هزار تومان رسیده؟ مگر نه اینکه آن دستاورد‌ها باید به نتایج ملموس برسد؟ چرا نرسیده‌اند؟
اینجا که می‌رسند، پاسخی ندارند و مثل افراد فاقد اعتماد به نفس همه‌اش نق می‌زنند که دشمنان علیه ما تبلیغ می‌کنند و اجازه دیدن کار‌های ما را نمی‌دهند! این اندازه ضعف نفس در تاریخ بی‌سابقه است. همه رسانه‌های رسمی کشور را در انحصار مطلق خود دارند باز هم از نداشتن رسانه و نفوذ رسانه‌های غیرخودی می‌نالند. باید به آنان گفت رسانه ظرف است. ظرفی که زیاد هم دارید آنچه ندارید مظروف و محتواست بهتر است فکری به حال آن کنید.

هشتگ: , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.