stat counter
تاریخ : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 1 May , 2024
  • کد خبر : 413086
  • 26 دی 1400 - 10:52
0

مرگ ناشی از تصادفات در مازندران هفت درصد کاهش یافت

مرگ ناشی از تصادفات در مازندران هفت درصد کاهش یافت
قلم | qalamna.ir :

، تازه ترین گزارش پزشکی قانونی مازندران روز یکشنبه منتشر و در آن اعلام شده است که از مجموع تلفات رانندگی امسال در مازندران  ۳۴۲ نفر مرد و بقیه زن بودند.

بنابر این گزارش بیشترین فوتی ها در شهرستان های ساری و میاندرود با ۷۳ نفر ، آمل با ۵۷ و بابل با ۵۰  نفر ثبت شد. کمترین آمار قربانیان تصادف هم مربوط به شهرستان فریدونکنار با پنج نفر بود.

بنابر این گزارش در نیمه نخست امسال ۲۹۳ نفر بر اثر سوانح رانندگی در استان جان باختند که این رقم پس از سه ماهه پاییز با ۱۲۸مورد فوتی به ۴۲۱نفر رسید.

کاهش ۶درصدی مصدومان 

پزشکی قانونی مازندران آمار مصدومان در ۹ ماهه امسال را که به مراکز پزشکی قانونی ارجاع شدند ، ۹ هزار و ۹۷۱ نفر اعلام کرد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶ درصد کاهش داشته است.

طبق اعلام پلیس راهنمایی و رانندگی مازندران ۴۰ درصد قربانیان تصادفات رانندگی در استان  عابران پیاده هستند که بیشترشان بالای ۶۰ سال سن دارند .

بر اساس آمار رسمی نیروی انتظامی ۷۰ تا ۹۰ درصد علت مرگ‌ها و آسیب‌های تصادفات ناشی از خطای انسانی است. بی توجهی به جلو، صحبت کردن با موبایل، غذا خوردن و شوخی کردن هنگام رانندگی، سرعت بالا، انحراف به چپ از جمله مهم‌ترین خطاهای انسانی هنگام رانندگی محسوب می‌شود.

مازندران دارای ۶۳ نقطه شهری در قالب ۲۲ شهرستان است و بیش از ۵۵ درصد از جمعیت حدود سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفری استان هم در نقاط شهری زندگی می کنند.

هشتگ: , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.