stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 460547
  • 04 خرداد 1402 - 12:20
6

بیش از ۲۰۰۰ دانشجوی خارجی در کرمانشاه تحصیل می‌کنند

قلم | qalamna.ir :

 مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان کرمانشاه از تحصیل بیش از دو هزار دانشجوی خارجی در دانشگاه‌های استان خبر داد.

حمزه سلیمانی در دومین نشست کمیسیون ساماندهی اتباع خارجی استان، با اشاره به تلاش کشورها برای جذب دانشجویان خارجی، اظهارکرد: امروزه جذب دانشجوی خارجی به تجارتی پرسود در دنیا تبدیل شده و کشورهای مختلف در تلاشند تا بتوانند دانشجویان خارجی بیشتری را در دانشگاه‌های خود جذب کنند که این مسئله نشان از اهمیت و تاثیرات جذب دانشجوی خارجی در حوزه های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی و حتی سیاسی است. 

وی ادامه داد: این کشورها با ارائه انواع خدمات، تسهیلات آموزشی و رفاهی و … بدنبال آن هستند تا رضایت دانشجویان خارجی مشغول به تحصیل در کشورشان را بدست آورند، چرا که هرکدام از آنها می‌توانند سفیری برای تبلیغ دانشگاه های آن کشور باشند. 

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان در ادامه از دانشجویان بین الملل دانشگاه های استان به عنوان یک سرمایه و فرصت راهبردی برای کرمانشاه نام برد و گفت: این دانشجویان باعث ارتقاء کیفیت آموزشی دانشگاه‌ها و ارزآوری برای استان شده و از طرفی آنها مبلغان فرهنگی برای کشور و استانمان خواهند بود. 

وی با بیان اینکه در حال حاضر حدود دو هزار دانشجوی خارجی در دانشگاه های استان مشغول به تحصیل هستند، گفت: عمده این دانشجویان از کشور عراق هستند و در تلاشیم تا سهم مناسبی را از جذب دانشجویان سایر کشورهای منطقه داشته باشیم. 

سلیمانی در ادامه بر لزوم رفع مشکلات پیش پای دانشجویان خارجی دانشگاه های استان از صدور ویزا و گذرنامه گرفته تا موضوع تردد و اقامت آنها تاکید کرد و گفت: ار روسای دانشگاه‌ها و مسئولین ذیربط در خواست داریم تا به امور دانشجویان بین الملل به صورت جدی رسیدگی کنند و ما هم در این زمینه پیگیری و پشتیبانی‌های لازم را خواهیم داشت. 

هشتگ: , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.