stat counter
تاریخ : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 19 May , 2024
  • کد خبر : 121655
  • 21 اردیبهشت 1399 - 16:45
2

کمپین بایدن مخفیانه برای جلب حمایت جمهوریخواهان تلاش می‌کند

کمپین بایدن مخفیانه برای جلب حمایت جمهوریخواهان تلاش می‌کند

نامزد ریاست جمهوری مفروض دموکراتهای آمریکا اخیرا در یک گفتگوی زنده اینترنتی با یک ستاره فوتبال در تاریخ ۳۰ آوریل تلویحاً از فعالیتهای کمپین انتخاباتی خود برای تشکیل یک گروه از جمهوریخواهان حامی وی خبر داد زمانی که گفت، با بسیاری از جمهوریخواهان “از جمله همکاران سابقی که تماس گرفته و می‌گویند جو! در صورت برنده شدنت در انتخابات به تو کمک می‌کنیم!” صحبت داشته است.

قلم | qalamna.ir :

به نقل از نیوزویک، جو بایدن در ادامه این گفتگوی اینترنتی خود دستش را نشان داده و می گوید: در حقیقت تعدادی از جمهوریخواهان سرشناس شامل “صاحب‌منصبهای مهم” هستند که در حال تشکیل تیم “جمهوریخواهان حامی بایدن” هستند.

این اظهارنظر بایدن در زمان انتشارش چندان جلب توجه نکرد اما خبر از شروع تلاشی از سوی کمپین وی در پشت صحنه برای جلب حمایت جمهوریخواهان در برخی حلقه های متعلق به آنها می دهد.

مصاحبه با چند تن از جمهوریخواهان برجسته مخالف با ترامپ نشان می دهد این تلاش نوپای معاون رئیس جمهور سابق آمریکا هنوز تعریف محکمی پیدا نکرده و ممکن است به فرمتهای مختلفی منتهی شود. بنا به گفته برخی منابع آگاه، مذاکراتی مقدماتی درباره پیام‌رسانی، تعامل، رهبری و اجرا در این طرح تشکیل تیم جمهوریخواهان حامی بایدن در دست انجام است. همچنین این مذاکرات با جدی‌تر شدن بایدن در تبلیغات انتخاباتی خود با تکرر و جدیت بیشتری رخ می دهد.

یک مقام ارشد سابق حزب جمهوریخواه آمریکا که در مذاکرات مقدماتی دست داشته به “دیلی بیست” گفت: این گروه عملا در حال شکل گیری است. من چندین گفتگو را با کسانی که به من نزدیک شده‌اند داشته‌ام. این تلاش قرار است به جریان افتاده و رخ دهد اما در حال حاضر مساله بر سر شکل و سطح آن است.

این منبع جمهوریخواه خاطر نشان کرد: شما شاید نخواهید اتفاقی مثل این قبل از آنکه لازم شود در خیابانها به چشم بیاید. این امر ممکن است کار را سختتر کند.

بر اساس این گزارش، کلیات تشکیل یک جنبش جمهوریخواهان حامی بایدن در حقیقت مبهم بوده و چندین تن از عوامل و وفاداران پرسابقه حزب جمهوریخواه هنوز نسبت به محصول نهایی این همکاری و زمان ثمر دادنش در ابهام به سر می برند. این تلاشهای پشت صحنه در تضاد با تلاش علنی دیگری برای متحد ساختن چپ ها است اما در راستای اظهار تمایل علنی بایدن برای همکاری با جمهوریخواهان است.

منابع وابسته به حزب جمهوریخواه در مصاحبه با نویسنده این گزارش و در مواجهه با اظهارنظرهای بایدن به دو امکان اصلی اشاره کردند: نخست تشکیل یک گروه خارج از کمپین است که به نمایندگی از بایدن و به عنوان یک کمیته اقدام سیاسی مشابه با دیگر گروه های خارجی تحت رهبری دموکراتها کار کرده و راه را برای پیوستن دیگران به آن هموار کند یا اینکه یک جنبش داخلی در درون کمپین بایدن با حضور یک یا دو چهره شناخته شده جمهوریخواه و فعالیت آنها به عنوان چهره های عمومی این جنبش تشکیل شود.

یک منبع متعلق به حلقه های جمهوریخواهان که در هفته های اخیر گفتگوهایی با دیگر مشاوران ارشد بایدن داشته گفت: هر گونه تلاشی از این دست از داخل شبکه‌های وسیع کمپین بایدن سر بر می آورد.

منبع جمهوریخواه با اشاره به گروه “جمهوریخواهان حامی بایدن” اظهار کرد: احساس من این است که این گروه رسمی بخشی از کمپین بایدن خواهد بود.

در گفتگو با منابع این گزارش نام چندین جمهوریخواه سرشناس مخالف با ترامپ که ممکن است در یک گروه سیاسی مجزای جمهوریخواهان حامی بایدن نقش داشته باشند مطرح شده است.

این اسامی عبارتند از جف فلیک، سناتور سابق جمهوریخواه، چارلی سایکس، یک تحلیلگر سیاسی مستقر در ویسکانسین، بیل کریستول، غول رسانه‌ای محافظه‌کار، مایکل استیل، رئیس سابق کمیته ملی جمهوریخواهان، استیو اشمیت، یک عامل پرسابقه کمپینها، دیوید جولی، نماینده سابق مجلس نمایندگان آمریکا و مونا چارن، یک ستون‌نویس به همراه افرادی دیگر.

در این میان یک نام به طور خاص به عنوان چهره ای که می تواند نقشی موثر در تبلیغ برای بایدن داشته باشد مطرح شده است: جان کیسیچ، فرماندار سابق اوهایو. یکی از منابع مذکور که با همپیمانان ارشد بایدن درباره برخی موضوعات صحبت داشته  گفت، در میان حامیان بایدن بحثهایی مشخصا درباره کیسیچ که یکی از رهبران جمهوریخواهان مخالف ترامپ بوده و بعد از ترک سمتش در ژانویه ۲۰۱۹ به عنوان تحلیلگر به سی‌ان‌ان پیوست مطرح شده است.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.