stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۵ تیر , ۱۴۰۳ Friday, 5 July , 2024
  • کد خبر : 132669
  • 17 خرداد 1399 - 10:01
4

روسیه: آمریکا ساختمان دیپلماتیک ما در نیویورک را پس نمی‌دهد

روسیه: آمریکا ساختمان دیپلماتیک ما در نیویورک را پس نمی‌دهد

معاون نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در بیانیه‌ای عنوان کرد، آمریکا درخواست هیات روسیه در این سازمان در ماه مارس به منظور بازگرداندن املاک دیپلماتیک توقیف شده آن به منظور اجازه به اجرای فاصله گذاری اجتماعی از سوی دیپلماتها در دوره شیوع کروناویروس در نیویورک را رد کرده است.

قلم | qalamna.ir :

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، گنادی کوزمین، معاون نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در یک بیانیه تصریح کرد: زمانی که فرماندار ایالت نیویورک به دلیل شیوع فزاینده ویروس کووید-۱۹ وضعیت اضطراری اعلام کرد، ما درخواست بازگرداندن املاک مذکور برای استفاده پرسنل هیات روسیه و متعاقب آن کاهش خطر مربوط به شیوع کروناویروس را مطرح کردیم.

او ادامه داد: یادداشتی شفاهی برای این منظور نزد هیات آمریکا فرستاده شد.

کوزمین در اظهاراتش در جریان نشست کمیته ارتباطات با کشور میزبان در سازمان ملل خاطرنشان کرد: آمریکا به یادداشت شفاهی هیات روسیه پاسخ نداد و به این ترتیب سفارت ما در واشنگتن دریافت که نباید انتظار واکنشی مثبت را داشته باشد.

کوزمین تاکید کرد، واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل با فرستادن نامه‌ای برای آنتونیو گوترش، دبیرکل این سازمان، از او خواسته بازگرداندن ساختمان دیپلماتیک روسیه در محله Upper Brookville در شهر نیویورک را تسهیل کند.

دولت آمریکا حدود چهار سال پیش این ساختمان را توقیف کرد.

در دسامبر ۲۰۱۶ آمریکا و روسیه بر سر املاک دیپلماتیک هر کدام در خاک یکدیگر مناقشه پیدا کردند. در آن زمان باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا اقدام به تعطیلی دو ساختمان دیپلماتیک روسیه در نیویورک و مریلند و اخراج ۳۵ دیپلمات روس کرد.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.