stat counter
تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
  • کد خبر : 451876
  • 17 آذر 1401 - 14:15
1

مسکو: واشنگتن به خط مونتاژ اقدامات ضد روسیه تبدیل شده/ تنها براساس اصل برابری مذاکره می‌کنیم

مسکو: واشنگتن به خط مونتاژ اقدامات ضد روسیه تبدیل شده/ تنها براساس اصل برابری مذاکره می‌کنیم

سفارت روسیه در آمریکا تصمیم سنای آمریکا مبنی بر «نسل‌کشی» مسکو در اوکراین را رد کرده و آن را تحریف حقایق دانست؛ همچنین آمادگی مسکو را برای گفتگو با واشنگتن تنها بر اساس اصل برابری و در نظر گرفتن نگرانی‌هایش در مورد امنیت خود اعلام داشت.

قلم | qalamna.ir :

ایسنا به نقل از اسپوتنیک، روز چهارشنبه، خوان پاچون، مدیر ارتباطات کمیته روابط خارجی سنای آمریکا به اسپوتنیک گفت که سنای آمریکا قطعنامه نمادینی را تصویب کرده است که اقدامات روسیه در اوکراین را “نسل کشی” نامیده است. سفارت روسیه در تلگرامی اعلام کرد: ما قاطعانه اتهامات مندرج در قطعنامه کمیسیون کنگره مبنی بر اینکه اقدامات روسیه در اوکراین یک نسل کشی است را رد می‌کنیم.

در این بیانیه همچنین آمده است که دولت ایالات متحده “از مدت‌ها قبل به یک خط مونتاژ برای تکرار ابتکارات ضد روسیه تبدیل شده است” و به نظر می رسد واشنگتن در مورد اینکه چگونه تلاشش برای “حفظ جنگ تا آخرین اوکراینی” بر امنیت اروپا و جهان تأثیر می‌گذارد، فکر نمی‌کند.

این سفارت‌خانه همچنین شرایط مسکو را برای مذاکره با آمریکا اعلام داشت و گفت  مسکواز طرف آمریکایی کار صادقانه می‌خواهد. نادیده گرفتن منافع روسیه و همچنین اجرای بی‌فکر سیاست خارجی واشنگتن در حالی که به انحصار و برتری خود متقاعد شده است، قبلاً منجر به مشکلات و بحران‌های بزرگی در سیاست و اقتصاد جهانی شده است.»

در این بیانیه تاکید شده است: ما از گذشته درس‌های خود را آموخته‌ایم. ما به خوبی از تمایل کابویی‌ها به “حذف رقیب” آگاه هستیم.  روسیه تنها بر اساس برابری و در صورت توجه به نگرانی‌های امنیتی کشور آماده گفتگو است.

سفارت یادآور شده که “دستاورد ویژه” نشست واشنگتن در ۸ تا ۱۰ دسامبر ۱۹۸۷ امضای معاهده از بین بردن موشک های میان برد و کوتاه برد توسط رهبران دو ابرقدرت بود.

سفارت خاطرنشان کرد: «تصمیم‌گیرندگان سیاست خارجی امروز در واشنگتن باید یک بار دیگر به آن رویدادها نگاه کنند» تا از آنها درس بگیرند.

به گفته سفارت، خاطرات رهبر شوروی میخائیل گورباچف ​​(۱۹۳۱-۲۰۲۲) و رئیس جمهور وقت ایالات متحده رونالد ریگان (۱۹۱۱-۲۰۰۴) نشان می دهد که سطح بی اعتمادی نسبت به یکدیگر بسیار بالا بود و به نظر می‌رسید که اختلافات غیرقابل حل باشند. با این حال، هر دو رهبر از اهمیت فرآیند مذاکره، نیاز به تغییر پارادایم و دور شدن از رویارویی آشکار، مملو از غم‌انگیزترین پیامدها برای کل جهان، آگاه بودند. دیپلماسی نتیجه داد، مذاکرات انجام شد و جلسات کارشناسان دو کشور تشکیل شد.»

به گفته هیئت دیپلماتیک روسیه، نتیجه این شد که با قابل رویت بودن ناسازگاری و همچنین تضاد در رویکردها برای حل برخی مشکلات در روابط دوجانبه، شنیدن و گوش دادن به یک شریک، درک و پذیرش نگرانی ها ضروری است. تماشاگران بسیار زیاد هستند؛ هیچ ترفندی برای پنهان کردن وجود ندارد.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.