stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۲۹ مرداد , ۱۴۰۳ Monday, 19 August , 2024
  • کد خبر : 123143
  • 24 اردیبهشت 1399 - 15:35
0

نگرانی رئیس کمیسیون اقتصادی اتحادیه اروپا درباره شوک اقتصادی کرونا

نگرانی رئیس کمیسیون اقتصادی اتحادیه اروپا درباره شوک اقتصادی کرونا

نخست وزیر سابق ایتالیا گفته است، خطر احیای نادرست اقتصادی ناشی از کروناویروس می‌تواند به یک تهدید وجودی برای اتحادیه اروپا بدل شود.

قلم | qalamna.ir :

به نوشته روزنامه گاردین، پائولو جنتیلونی، نخست وزیر سابق ایتالیا و کمیسیونر کنونی اقتصادی اتحادیه اروپا گفت، این اتحادیه یک “فرصت تاریخی” داشت چون نقشه‌ای را برای نجات اقتصاد اروپا ترسیم می‌کند.

پس از آن‌که کمیسیون اقتصادی اتحادیه اروپا اعلام کرد که این قاره وارد عمیق‌ترین رکود اقتصادی در تاریخ خود شده، وی در مصاحبه‌ای گفت، این اتحادیه به یک برنامه احیای مناسب برای جلوگیری از به خطر افتادن بخش‌های اقتصادی نیاز دارد.

مغازه‌ها و کارخانه‌های تعطیل شده و مصرف کنندگان خانه‌نشین نتیجه محدودیت‌های قرنطینه دوران کرونا به معنای این است که اقتصاد اتحادیه اروپا در ۲۰۲۰ با کاهش ۷.۵ درصدی روبرو می‌شود که بالاترین میزان از بحران مالی ۲۰۰۹ است.

جنتیلونی نگران این مساله است که کشورهای بدون منابع کافی چطور می‌توانند از این شوک اقتصادی خارج شوند. بیشترین میزان خسارت مالی برای کشورهایی چون یونان، ایتالیا، اسپانیا و کرواسی است.

رئیس کمیسیون اقتصادی اتحادیه اروپا همچنین گفت، درخواست کمک‌های دولت برای کمک گرفتن از کشورهای عضو اتحادیه اروپا بسیار نامتوازن بوده است. آنچه مشخص است سطحی نامناسب از احیای اقتصادی و خطری است که این مساله برای بازار واحد ما ایجاد می‌کند.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.