stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۱۶ مهر , ۱۴۰۳ Monday, 7 October , 2024
  • کد خبر : 133984
  • 20 خرداد 1399 - 12:14
3
توسط اوقاف صورت گرفت:

احداث باغ دیم با استفاده از تکنولوژی واترباکس در امامزاده حسین (ع) سنقر

احداث باغ دیم با استفاده از تکنولوژی واترباکس در امامزاده حسین (ع) سنقر
معاون بهره‌وری اقتصادی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه گفت: در راستای عمران و آبادانی اراضی بقاع متبرکه با استفاده بهینه از روش‌های علمی نوین، ۴ هکتار باغ دیم در محدوده اراضی امامزاده حسین (ع) شهرستان سنقر احداث شد.
قلم | qalamna.ir :

خبرگزاری قلم و به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان کرمانشاه، امیرحسین شکرریز از احداث باغ دیم با استفاده از تکنولوژی واترباکس در ۴ هکتار در محدوده اراضی امامزاده حسین(ع) چوگان شهرستان سنقر خبر داد و اظهار داشت: این اقدام در مسیر عمران و آبادی اراضی بقاع متبرکه و با استفاده بهینه از روش‌های علمی نوین در کاشت درخت انجام شده است.

معاون بهره‌وری اقتصادی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه با اشاره به نگاه دانش‌بنیان به این عرصه، گفت: در فناوری واترباکس چگالش بخار آب موجود در جو آن را به نقطه شبنم رسانده و آن را به آب تبدیل و در خود ذخیره می‌کند، این فناوری بعد از گذشت یکسال و مشروط به اینکه از نهالی با ریشه سالم استفاده شده باشد ریشه نهال تا عمق خاک نفوذ کرده و قادر به استفاده از آب کاپیلاری خاک می‌باشد.

وی تصریح کرد: نتایج به دست آمده از کشورهای مختلف نشان داده است که ۷۵ درصد نهال‌های کاشته شده با این فن‌آوری در شرایط خشن محیطی در کشورهای حاشیه خلیج فارس و شمال آفریقا از سال دوم بدون آبیاری نه تنها زنده مانده‌اند بلکه از رشد مطلوبی برخوردار بودند.

شکرریز تأکید کرد: با استفاده از این روش قطعاً می‌توان با استفاده از تخصص شرکت‌های دانش‌بنیان گامی جدید و نو در مسیر ارتقای بهره‌وری موقوفات برداشت.

هشتگ: , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.