stat counter
تاریخ : شنبه, ۱۴ مهر , ۱۴۰۳ Saturday, 5 October , 2024
  • کد خبر : 149548
  • 02 مرداد 1399 - 2:59
0

اعترافات/ وینی جونز

اعترافات/ وینی جونز

هافبک بازنشسته ولزی یکی از منفورترین چهره های تاریخ فوتبال انگلیس است و بیشترین شهرت خود را به خاطر خشونت به دست آورده است نه موفقیت.

قلم | qalamna.ir :

ایسنا و به نقل از مارکا، چنگ انداختن به پیراهن ها، هل دادن، ضربه با استوک با بی رحمی از جمله ویژگی های وینی جونز در هنگام بازی کردن بود. لقب بازیکن ولزی روانی بود و یکی از کثیف ترین بازیکنان تاریخ چه در زمین و چه بیرون از آن به خاطر درگیری هایش محسوب می شود. با این حال سینما او را نجات داد و پس از آن توانست به عنوان بازیگر هالیوود زندگی موفقی داشته باشد، چرخشی که هرگز کسی برای منفورترین بازیکن لیگ برتر انگلیس در دهه ۸۰ تصور نمی کرد. 

بدون محدودیت

پست جونز هافبک دفاعی بود. او بیشتر از این که موقعیت خلق کند تخریب گر بود. این کار را با خطاهای متعدد روی بازیکنان حریف انجام می داد. به همین خاطر حریفان همیشه از حضورش در زمین وحشت داشتند. خشونت بیش از حدش برای توپ گیری موجب شد در میان هواداران به منفورترین بازیکن شهرت پیدا کند. 

“زمانی که ۱۲ سال داشتم با مدرسه واتفورد قرارداد امضا کردم اما پدر و مادرم از هم جدا شدند و هرگز نتوانستم در طول سه سال به توپ ضربه بزنم. پرخاشگر شدم، خانه را ترک کردم اما بازگشت به فوتبال من را نجات داد. این دومین فرصتی بود که به آن نیاز داشتم.”

“هنگامی که متوجه می شدم بازیکن حریف همسرش را ترک کرده است کاری می کردم که در زمین آن را به یاد آورد.”

شهرت به خاطر خشونت 

جونز تنها ۲۱ سال داشت که برای اف سی ویمبلدون بازی کرد. او در دومین فصل توانست تنها عنوان خود را به عنوان بازیکن به دست آورد. تیمش در فینال اف ای کاپ لیورپول را شکست داد و قهرمان شد. هافبک ولزی با این حال بیش از همه به خاطر خشنونت در جهان مشهور است. او برای تیم های لیدز، شفیلد، چلسی هم بازی کرد. سپس دوباره پیراهن ویمبلدون را بر تن کرد و در نهایت دوران بازی اش در کوئیز پارک رنجرز به پایان رسید.

“چیزی که بیش از همه دوست دارم صدای شکسته شدن استخوان بازیکنان حریف پس از مصدومیت است.”

ضربه سنگین به کانتونا

 یکی از ضربه های جونز که در طول دوران ورزشی اش بیش از همه به یاد آورده می شود سرنگون کردن ستاره لیگ برتر انگلیس یعنی اریک کانتونا بود. در کمال تعجب بازیکن فرانسوی نخواست که جواب هافبک ولزی را بدهد. وینی دومین بازیکن با بیشترین کارت قرمز (۱۲) در تاریخ لیگ برتر است و تنها روی کین با ۱۳ کارت قرمز بالاتر از او قرار دارد. 

“در طول این سال ها من ۸۰ بخیه در سر و صورتم به خاطر برخورد ها در فوتبال و بار ها داشتم. به همین خاطر جای زخم، خیلی دارم.”

مشکلات دادگاهی

جونز در سال های ۹۰ به خاطر تهدیدهایش با تعداد زیادی شکایت روبرو شد تا جایی که به دلیل آسیب جسمانی به همسایه اش محکوم به ۱۰۰ ساعت کار شد. او در سال ۲۰۰۳ به خاطر توهین به خدمه پرواز محکوم شد. همچنین در سال ۲۰۰۸ به دلیل درگیری در یک بار دستگیر شد. 

یک ستاره در هالیوود

هافبک ولزی افتخاری که در زمین فوتبال به دست نیاورد را در جلوی دوربین پیدا کرد. گای ریچی، کارگردان سینما جونز را تبدیل به یک بازیگر کرد و به او در فیلم “قفل، انبار و دو بشکه باروت” نقش داد. البته تا زمانی که در “قاپ زنی” با برد پیت هم بازی نشده بود به شهرت جهانی دست نیافت. او در فیلم های دیگری همچون “۶۰ ثانیه”، “مین ماشین”، “سفر به اروپا” و “مردان ایکس: آخرین ایستادگی” بازی کرد.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.