stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۱۶ مهر , ۱۴۰۳ Monday, 7 October , 2024
  • کد خبر : 160372
  • 03 شهریور 1399 - 12:25
1

مجارستان سفیر آلمان را احضار کرد

مجارستان سفیر آلمان را احضار کرد

وزیر امور خارجه مجارستان از احضار سفیر آلمان برای ادای توضیحات درباره اتهام‌زنی‌های وزیر اتحادیه اروپای آلمان علیه مجارستان و متهم کردن آن به یهودی‌ستیزی خبر داد.

قلم | qalamna.ir :

به نقل از خبرگزاری رویترز، پیتر سیارتو، وزیر خارجه مجارستان در اظهاراتی این اتهامات را علیه کشورش رد کرد اما مشخص نکرد که این اتهام‌زنی میخائیل روث، وزیر مشاور در امور اروپا در دولت آلمان کجا منتشر شده است.

با این حال سخنگوی وی به رویترز عنوان کرد، سیارتو در واقع به یک مصاحبه روث با وبسایت t-online.de، منتشر شده در روز جمعه، که در آن روث از مجارستان و لهستان از بابت تضعیف فرهنگ دموکراتیک انتقاد کرد، اشاره کرده است؛ مصاحبه‌ای که روث در آن تاکید کرده “یهودی‌ستیزی شایع در مجارستان” یک عاملی بوده که منجر به اعمال یک پرونده بر مبنای بند هفت علیه مجارستان شده است.

در سال ۲۰۱۸ اتحادیه اروپا بند هفت معاهده خود را علیه مجارستان اعمال کرد و در سال ۲۰۱۷ هم برای نخستین بار این فرآیند را علیه لهستان از بابت تضعیف حاکمیت قانون اعمال کرد. این پروسه ممکن است منجر به معلق شدن حق رای آنها در اتحادیه اروپا در صورت موافقت تمامی اعضا شود.

در سال‌های گذشته ویکتور اوربان، نخست‌وزیر ملی‌گرای مجارستان که از سال ۲۰۱۰ تاکنون قدرت را در دست دارد، با اتخاذ مواضع ضد مهاجرتی اتحادیه اروپا را خشمگین کرده بود. او در سال ۲۰۱۷ کمپینی را علیه جورج سوروس به راه انداخت اما منتقدانش او را از این بابت به داشتن “انگیزه‌های یهودستیزی” متهم کردند؛ اتهامی که دولت مجارستان رد می‌کند.

اوربان متعهد شده به اینکه در قبال یهودستیزی تحمل صفر داشته باشد. سیارتو روز یکشنبه عنوان کرد، جامعه یهودیان در مجارستان امنیت دارند و با رد اظهارات روث از او خواست “حملات ناشایست به مردم مجارستان را متوقف کند”.

انتهای پیام

هشتگ: , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.