stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۳ مهر , ۱۴۰۳ Friday, 4 October , 2024
  • کد خبر : 162557
  • 10 شهریور 1399 - 17:16
1
در نشست مدیرکل کتابخانه های عمومی استان با نماینده مجلس مطرح شد:

ضرورت حمایت از اصلاح قانون تأسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی در مجلس شورای اسلامی

ضرورت حمایت از اصلاح قانون تأسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی در مجلس شورای اسلامی
کرمانشاه/قلم: مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه در جلسه ای که با حضور بانماینده مردم شهرستان سرپل ذهاب، قصرشیرین و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی برگزار شد ضمن بررسی مسائل پیش روی کتابخانه های عمومی استان و شهرستان ها به مسائل و مشکلات نهاد کتابخانه های عمومی کشور پرداخت.
قلم | qalamna.ir :

قلم از کرمانشاه، جلسه ای به منظور پیگیری مشکلات کتابخانه های عمومی استان و بررسی تناقضات قانون تأسیس نهاد با حضور شهریار حیدری، نماینده مردم شهرستان سرپل ذهاب، قصرشیرین و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی و معصومه حسنی خونسار، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه، در سالن جلسات اداره کل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه برگزار شد.

در این نشست شهریار حیدری در خصوص حمایت از افزایش بودجه نهاد کتابخانه های عمومی کشور و رسیدگی به مسائل پیش روی کتابخانه های عمومی قول مساعد داد و اظهار داشت: با توجه به کمبود بودجه در نهاد کتابخانه های عمومی کشور و اهمیت موضوع توسعه کتاب و کتابخوانی در صحن مجلس از اصلاح قانون نهاد کتابخانه ها حمایت خواهم کرد و تمام قد از کتابخانه های عمومی دفاع می‌کنیم و در این خصوص با مجمع نمایندگان استان رایزنی های لازم را انجام می دهیم.

وی با بیان اینکه فرهنگ کتابخوانی در کشور ضعیف است و باید در این راه تلاشی مضاعفی صورت بگیرد افزود: اگر مشکل فرهنگی نداشته باشیم تمام مشکلات حل خواهد شد و این جز با کتابخوانی و آگاهی بخشی میسر نخواهد شد.

این نماینده مجلس تاکید کرد: ساختمان کتابخانه های عمومی شهرستان سرپل ذهاب و قصرشیرین که به علت زلزله سال ۹۶ آسیب دیده بود و اکنون درحال مقاوم سازی است را به اتمام می رسانیم.

حیدری تصریح کرد: هیچ منبع اطلاع رسانی مانند فضای مجازی و این قبیل منابع در دنیا نمی توانند جای کتاب و کتابخانه را بگیرد، لذا گسترش کتابخانه ها نشانه توسعه یافتگی است.

نماینده شهرستان های سرپل ذهاب، قصرشیرین و گیلانغرب ضمن تأکید بر لزوم اهتمام بیشتر شهرداران به پرداخت سهم نیم درصد کتابخانه ها، بیان داشت: با شهرداران سه شهرستان سرپل ذهاب، قصرشیرین و گیلانغرب رایزنی لازم را انجام می‌دهیم، شهرداران باید سهم نیم درصد را به موقع پرداخت کنند.

معصومه حسنی خونسار، در این جلسه ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های کتابخانه های عمومی استان گفت: در شهرستان قصرشیرین کتابخانه سیار روستایی به بیش از ۲۰ روستا خدمات رسانی می کند، که این خدمات باید از لحاظ مالی حمایت و پشتیبانی شود تا بتوانیم خدمات بیشتری به روستاها و مناطق محروم بدهیم.

وی بیان داشت: در زلزله سال ۹۶ ساختمان کتابخانه های عمومی در شهرستان قصرشیرین و سرپل ذهاب آسیب جدی دید و اکنون در دست مقاوم سازی هستند که برای تکمیل این پروژه ها حمایت و همت مسئولین را می طلبد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه عنوان کرد: در شهرستان قصرشیرین، سرپل ذهاب و قصرشیرین حدود ۷ هزار نفر عضو کتابخانه های عمومی هستند که این با وجود نبود کتابخانه استاندارد در آن شهرستان ها است.

خونسار با اشاره به نبود درآمد در کتابخانه های عمومی افزود: برای برطرف کردن این مشکلات باید سهم نیم درصد کتابخانه های عمومی از طرف شهرداری ها به موقع پرداخت شود و برای تأمین اعتبار و رفع برخی از مشکلات حتی نیم درصد شهرداری ها هم کافی نیست و ما نیازمند حضور خیرین و سایر دستگاه ها هستیم.

وی عدم تأمین اعتبار پروژه کتابخانه مرکزی استان را به عنوان یکی از مشکلات مهم فرهنگی استان یادآور شد و حمایت مجمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی را در این مورد خواستار شد.

این مسؤل خاطر نشان کرد: نه تنها از شما بلکه از مجمع نمایندگان استان انتظار داریم در مورد دفاع از نهاد کتابخانه های عمومی کشور در مجلس شورای اسلامی و رفع مشکلات کتابخانه های عمومی استان و شهرستان های استان با تمام توان حمایت کنند.

شهریار حیدری نماینده مردم شهرستان سرپل ذهاب و قصرشیرین و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی در پایان جلسه از بخش های مختلف کتابخانه عمومی امیرکبیر کرمانشاه بازدید کرد.

هشتگ: , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.