علیخانی با بیان اینکه ما در کمیسیون به این نتیجه رسیدیم که لایحه پیشنهادی شهرداری را رد کنیم اما با توجه به افزایش ۱۰۰ درصدی هزینهها در مترو، اتوبوسرانی، تاکسیرانی و پایانهها و همچنین کاهش درآمدها پیشنهاد دادهایم که دولت از محل صندوق ملی به شهرداری کمک کنند و برهمین اساس پیشنهاد دادیم که سازمان برنامه و بودجه نسبت به ایجاد ردیف بودجه ناشی از جبران خسارات ویروس کرونا به میزان ماهانه ۱۰۰ میلیارد تومان اقدام کند و همچنین شهرداری موظف است با ستاد کرونای تهران وارد مذاکره شده تا نسبت به پیگیری مطالبات جبران ضرر و خسارات وارده از ابتدای کرونا به اتوبوسرانی، مترو، تاکسیرانی و پایانهها از محل اعتبارات ستاد ملی اقدام کند و قرار شد پیشنهادات ما جایگزین لایحه شهرداری شود. حسن رسولی نیز در تذکر آییننامهای اظهار کرد: شهردار تهران لایحه افزایش نرخ کرایه را داده و کمیسیون در ابتدا باید این لایحه را تعیین تکلیف کرده و بعد جداگانه پیشنهاداتش را بررسی کند.
محسن هاشمی نیز در مورد این لایحه اظهار کرد: هنگامی که این افزایش نرخ مطرح شد متوجه شدیم که بازتاب خوبی در بیرون شورا نداشت و در کمیسیون به این نتیجه رسیدیم که نباید افزایش نرخی داشته باشیم، چرا که ما یکبار در زمستان سال ۱۳۹۸ و یکبار هم برای سال ۱۳۹۹ افزایش نرخ داشتیم و این در حالی است که در بهترین حالت ۳۰ میلیارد تومان برای شهرداری آورده داشت.رییس شورای شهر تهران ادامه داد: نظر کمیسیون براین بود که ما پیگیر دریافت یارانه کرونا باشیم و حالا فقط لایحه شهرداری را بررسی میکنیم و پیشنهادات کمیسیون را بعدا در قالب یک طرح به شورا میآوریم.در ادامه افندیزاده – نماینده شهرداری – نیز با تاکید بر اینکه به دلیل گرانی مشکلاتی در شبکه سیستم حمل و نقل عمومی ایجاد شده و سطح سرویس دهی مطلوب به مردم کاهش یافته است، اظهار کرد: افزایش ارز مشکلاتی را در نگهداری ایجاد کرده و روز به روز بودجه مورد نیاز ما افزایش مییابد و از سوی دیگر ما در اتوبوسرانی با بخش خصوصی مواجه هستیم که مشکلاتاش زیاد شده و نمیتواند خدمات لازم را ارائه کند و اگر حالا به فکر مترو و اتوبوس نباشیم قطعا با مشکلات زیادی مواجه خواهیم شد و با وجود پیگیریهای مختلف هیچ کدام از کمکهای دولتی نیز محقق نشده است. محسن هاشمی در واکنش به این اظهارنظر افندیزاده گفت: باید به توصیه رسولی گوش کنیم و بروید جلوی وزارتخانه بخوابید و ما نیز سه تشک و لحاف برایتان میخریم تا بروید جلوی وزارتخانه، چرا که با نامهنگاری مشکل حل نمیشود. نهایتا لایحه پیشنهادی شهردار تهران در خصوص اصلاح ردیف ۱۱ بند یک تبصره ۲۴ مصوبه بودجه سال ۱۳۹۹ شهرداری تهران در خصوص بلیت مترو و کرایه خطوط اتوبوسرانی و تاکسیرانی رای نیاورد.