stat counter
تاریخ : چهارشنبه, ۱۰ مرداد , ۱۴۰۳ Wednesday, 31 July , 2024
  • کد خبر : 186154
  • 15 آبان 1399 - 20:33
0

مشارکت ۸۸ درصدی مردم آمریکا در انتخابات

قلم | qalamna.ir :
گروه بین‌الملل: ۸۷.۷ درصد از واجدان شرکت رای، در انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده شرکت کردند. در بین تمام کشورهای دارای دموکراسی و انتخابات آزاد در طول یک قرن اخیر، چنین میزان مشارکتی بی‌سابقه است.

در خبری دیگر، دونالد ترامپ در توییتی نوشت: تمام ایالت‌های اخیر که بایدن ادعا می‌کند، به دلیل تقلب در انتخابات و تقلب در انتخابات ایالت توسط ما به چالش کشیده خواهد شد. بسیاری از مستندات موجود است. فقط رسانه‌ها را بررسی کنید. ما پیروز خواهیم شد! اول آمریکا!
ترامپ همچنین نوشت که هر رأیی پس از روز انتخابات آمده باشد مورد شمارش قرار نمی‌گیرد. ترامپ در توییت دیگری نوشت که پیروزی قانونی بزرگی در ایالت پنسیلوانیا برای ستاد وی حاصل شده است. یک قاضی آمریکایی به ستاد ترامپ اجازه نظارت بیشتر بر شمارش آرا در ایالت پنسیلوانیا داده است

مسئولان ستاد انتخاباتی «دونالد ترامپ» هم در یک کنفرانس خبری مدعی شدند: پایان روز جمعه مشخص خواهد شد که ترامپ چهار سال دیگر هم رئیس‌جمهور آمریکا خواهد بود.

دادستان کل پنسیلوانیا: تک‌تک آرا تا آخر شمرده خواهد شد
“جاش شاپیرو” دادستان کل ایالت پنسیلوانیا آمریکا در مصاحبه با شبکه خبری” ام‌اس‌ان‌بی‌سی” آمریکا با انتقاد از ستاد انتخاباتی ترامپ برای ارایه درخواست متوقف کردن شمارش آرای پستی در این ایالت گفت: من اجازه نمی‌دهم کسی روند شمارش آرا را متوقف کند. این آرا قانونی است و شمرده خواهد شد.” شاپیرو ترامپ را متهم کرد که سعی دارد مقامات انتخاباتی ایالت پنسیلوانیا را به نبردی سیاسی بکشاند، در حالی که تمرکز این مقامات در شرایط کنونی باید بر روی شمارش آرا باقی‌مانده باشد.

مجوز وزارت دادگستری آمریکا برای ورود مأموران فدرال به مراکز انتخاباتی
وزارت دادگستری آمریکا به دادستان‌های ایالتی گفته، مأموران فدرال مسلح می‌توانند برای بررسی صحت انتخابات وارد حوزه‌های رأی‌شماری شوند. مقامات سابق وزارت دادگستری آمریکا گفته‌اند، احتمالاً این پیام وسیله‌ای برای اعلام دستورات ترامپ از طریق وزیر دادگستری باشد.
یک مقام سابق وزارت دادگستری آمریکا گفته مطابق قانون، این وزارتخانه در شمارش آرا، ورود به مراکز انتخاباتی یا مصادره رأی‌ها حتی به قصد انجام تحقیقات، حق مداخله ندارد.

تازه‌ترین نتایج شمارش آرا در آمریکا
در ایالت جورجیا با شمارش ۹۹ درصد آرا، ترامپ در رقابتی تنگاتنگ ۴۹.۶ به ۴۹.۲ درصد پیشتاز است.
در ایالت تعیین‌کننده نوادا با شمارش ۷۵ درصد آرا، بایدن ۴۹.۳ به ۴۸.۷ از ترامپ جلوتر است.
در ایالت‌های کارولینای شمالی و پنسیلوانیا نیز ترامپ پیشتاز است.

هشتگ: , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.