stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۸ مرداد , ۱۴۰۳ Monday, 29 July , 2024
  • کد خبر : 477090
  • 08 مرداد 1403 - 14:15
1

باقری: گسترش جنایت‌های رژیم صهیونیستی تهدیدی برای صلح و امنیت جهان است

باقری: گسترش جنایت‌های رژیم صهیونیستی تهدیدی برای صلح و امنیت جهان است

«الیو رودریگز پردوما»، معاون وزیر روابط خارجی وزارت امور خارجه کوبا با «علی باقری» سرپرست وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار و در خصوص آخرین تحولات روابط ۲جانبه و مهم‌ترین موضوعات مطرح در عرصه همکاری‌های بین‌المللی گفت‌وگو کرد.

قلم | qalamna.ir :

«علی باقری»، سرپرست وزارت امور خارجه در این دیدار ضمن استقبال از حضور هیات عالی‌رتبه کوبا در آئین ادای سوگند رئیس‌جمهور جدید، بر ظرفیت‌های گسترده همکاری ۲ جانبه و چندجانبه بین جمهوری اسلامی ایران و کوبا و به‌ویژه ارتقای روابط اقتصادی همپای مناسبات سیاسی تاکید کرد.

سرپرست وزارت امور خارجه ۲ کشور ایران و کوبا را دارای سیاست‌های مستقل توصیف کرد که باید در مقابله با تهدیدات جهانی با هم همکاری نمایند و با اتخاذ رویکرد فعال‌تر، به دنبال سازوکارها و رویه‌های جدید در جهت تقویت روابط باشند.

وی افزود در عین اهتمام به توسعه روابط اقتصادی، پیگیری تقویت همکاری‌ها و نیز ایجاد ظرفیت‌ها جدید برای مواجهه با تهدیدهای جریان یک‌جانبه‌گرایی و مدیریت چالش‌های بین‌المللی پیش رو ضروری است.

 وی با اشاره به اوضاع غزه و تداوم جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین، این موضوع  را مهم‌ترین مساله انسانی در جهان دانست و تاکید کرد: استمرار و تشدید و گسترش این جنایت‌ها تهدیدی برای صلح و امنیت منطقه و جهان است و مصداق بارز جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت است و ما مسؤلیت داریم تلاش بیشتر و جدی‌تری برای جلوگیری از این جنایات انجام دهیم.

باقری: گسترش جنایت‌های رژیم صهیونیستی تهدیدی برای صلح و امنیت منطقه و جهان است
دیدار معاون وزیر روابط خارجی وزارت خارجه کوبا با باقری

باقری ضمن تایید مواضع و نگاه مثبت  کوبا به تحولات فلسطین، بر استمرار  رایزنی‌ها برای توقف جنایت و نسل‌کشی رژیم صهیونیستی تاکید نمود و بر برگزاری نشست کمیسیون مشترک دو کشور در نیمه دوم سال جاری میلادی تاکید کرد.

در این دیدار «رودریگز پردوما»، معاون وزیر خارجه کوبا ضمن تسلیت فقدان آیت‌الله رئیسی و دکتر امیر عبداللهیان رئیس‌جمهور و وزیر خارجه شهید، از حضور نخست‌وزیر این کشور در آیین ادای سوگند دکتر پزشکیان، رئیس‌جمهور  جدید خبر داد و آن را نشانه علاقه و اهتمام کشورش برای توسعه روابط بین هاوانا و تهران دانست و آمادگی کامل کشورش برای همکاری با دولت و مقامات جدید ایران در راستای تقویت همه‌جانبه روابط دوجانبه و چندجانبه اعلام نمود.

معاون وزیر خارجه کوبا با اعلام حمایت کشورش از احقاق حقوق ملت فلسطین، مقابله با نسل‌کشی اسرائیل علیه فلسطینیان را اولویت کوبا در سیاست خارجی دانست و بر تداوم انجام مذاکرات و مشورت‌های سیاسی و بین المللی دو کشور در این خصوص تاکید و اعلام کرد کوبا به عنوان سومین کشور به جمع کشورهای خواهان پیگیری و رسیدگی جنایات رژیم صهیونیستی در دادگاه بین‌المللی پیوست.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.