وی ادامه داد: در حوزه فعالیت ما کار، بسیار جدی و با برنامه آغاز شده، و در مدت بسیار کوتاهی به چارچوب اقدامی در مجموعه آموزش و پرورش منجر شده است.کاظمی گفت: آسیبهای حاشیه شهرها استخراج شده و در یک اقدام سریع، چالشها مشخص شدهاند، که به یک چارچوب اقدام و عمل دست پیدا کردهایم.معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: یکی از راههای میانبر کاهش آسیبهای اجتماعی توجه به حاشیه شهرها است که مرکز ثقل آسیبهای اجتماعی در سطح کشور هستند.
کاظمی ادامه داد: یکی از مهمترین کارگروههای این بخش، کارگروه آموزش است که میتواند در کاهش آسیبهای اجتماعی نقش بسیار موثری را ایفا کند.وی با بیان اینکه ترک تحصیل اولین آسیب حاشیه شهرهاست، افزود اقدامات لازم در این زمینه در صورت گرفته است و با تمرکز بر حاشیه شهر برنامهریزیهای مناسب برای اول مهر انجام خواهد شد. همچنین در این زمینه ما چند فعالیت و کار انجام دادهایم که عبارتند از؛ ایجاد یک سامانه پایشی که خروجیهای خوبی از آن دریافت شده است؛ تمرکز بر تشکیل کانون یاریگران زندگی در مدارس حاشیه شهر با استفاده از خود دانش آموزان، و همچنین کتابخانههای مدارس حاشیه شهررا تجهیز کرده ایم.
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به توسعه و تجهیز کتابخانههای مدارس حاشیه شهرها گفت: این امر با مساعدت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام شده و یک میلیارد تومان کتاب دراین گونه مدارس توزیع شده که به طور متوسط در هر منطقه ۲۸الی ۳۰میلیون تومان بوده است.وی ادامه داد: طرح ملی نماد با اولویت در مدارس حاشیه شهر توسعه داده خواهد شد و این مورد در دستور کار است که مدارس حاشیه شهر را به طرح نماد وصل خواهیم کرد و توانمندسازی دانش آموزان در حاشیه شهرها باید در اولویت قرارگیرد.کاظمی با اشاره به وظایف دستگاههای مختلف در کاهش آسیبهای اجتماعی گفت: اگر دستگاهها تمرکزوتوجه خود را بر روی حاشیه شهرهابگذارند، دستاوردهای بسیار خوبی در حوزه کاهش آسیبهای اجتماعی حاصل خواهد شد.