stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۵ آذر , ۱۴۰۳ Monday, 25 November , 2024
  • کد خبر : 381173
  • 11 اردیبهشت 1398 - 16:43
2

تابش: افزایش قیمت لجام‌گسیخته خودرو قابل توجیه نیست

نماینده مردم اردکان در مجلس با بیان اینکه افزایش قیمت لجام گسیخته خودرو نارضایتی شدید مردم را به دنبال داشته و قابل توجیه و پذیرفتنی نیست، گفت که صدها میلیارد تومان پول از این محل سرازیر جیب دلال‌ها شده است.
قلم | qalamna.ir :

 محمدرضا تابش طی بازدید سه ساعته از گروه صنعتی ایران خودرو همراه با دانشجویان دوره دکترای مدیریت محیط زیست و اساتید درس تکنولوژی صنعتی از بخش‌های مختلف کارخانه ایران خودرو از جمله خط تولید و مونتاژ، اتاق رنگ، مجموعه تصفیه فاضلاب، مرکز تحقیقات و کنترل آلایندگی خودروها دیدن کرد و درخصوص برنامه‌ها و روند اقدامات انجام شده با مدیران این شرکت بزرگ خودروسازی به گفتگو نشست.

وی طی جلسه‌ای با مدیرعامل و مدیران گروه صنعتی ایران خودرو با تبریک روز کارگر و تشکر از تلاش‌های ارزنده و صبر و بردباری این سخت کوشان عرصه تولید و اقتصاد کشور گفت: برخی اقدامات ایران خودرو درخصوص تنوع بخشی به تولیدات و تلاش برای کیفی سازی محصولات و بهبود وضعیت زیست محیطی در کارخانه و فرایندهای تولید در خور تقدیر است، اما تا رسیدن به نقطه مطلوب و مورد انتظار و برآورده کردن خواسته‌های مردم فاصله داریم و باید در این جهت همت و برنامه ریزی بیشتری صورت گیرد.

نایب رئیس فراکسیون امید مجلس تصریح کرد: افزایش قیمت لجام گسیخته خودرو که نارضایتی شدید مردم را به دنبال دارد، قابل توجیه و پذیرفتنی نیست.

وی ادامه داد: شاید در این موضوع، خودروسازان کمتر مقصرند و مسئولیت عمده برعهده مسئولان و تصمیم گیرانی است که بواسطه نداشتن استراتژی و برنامه عملیاتی مؤثر برای مقابله با چالش‌ها و اتخاذ تصمیمات در زمان مناسب، این وضعیت را بوجود اوردند و اکنون شاهد هستیم صدها میلیارد تومان پول سرازیر جیب دلال‌ها شده است.

نماینده اردکان تاکید کرد: باید این موضوعات کالبدشکافی شود و افکارعمومی در جریان امر قرار گیرند و با خاطیان احتمالی نیز برخورد شود.

یکه زارع: افزایش چندبرابری قیمت نهاده‌های تولید از جمله چالش‌های صنعت خودروسازی است

همچنین مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو نیز در این جلسه خواستار تدوین راهبردی مشخص و پایدار برای صنعت خودرو کشور شد و عنوان کرد: با این اقدام صنعت خودرو کشور مسیر توسعه را به درستی طی خواهد کرد.

وی با بیان اینکه ما تولیدکننده خودرو هستیم گفت: با وجود ۸۰۰ شرکت قطعه ساز و تأمین ۸۵ درصد قطعات از سازندگان داخلی نمی‌توان گفت که صنعت خودرو کشور مونتاژ کار است اما درعین حال نیز نمی‌توان عنوان خودروساز به آن اطلاق کرد.

یکه زارع خاطرنشان کرد: دارا بودن پلتفرم اختصاصی و توان طراحی خودرو ما را خودروساز خواهد کرد.

وی تصریح‌کرد: در این زمینه تلاش‌های مستمر و جدی در ایران خودرو درحال انجام است که شاهد نتایج آن در آینده خواهیم بود.

یکه زارع درباره قرارداد با پژو گفت: حتی با رفتن پژو ما قادر خواهیم بود محصول جدید را بدون حضور شریک خارجی و با عمق ساخت بالا تولید و عرضه کنیم و قطعاً پژو از ترک بازار ایران زیان دیده است.

وی درباره مشکلات فعلی صنعت خودرو کشور گفت: افزایش چندبرابری قیمت نهاده‌های تولید و ممانعت از اصلاح قیمت فروش محصولات تولید را با چالش‌های متعددی مواجه کرد.

در این دیدار و بازدید، دانشجویان دکترا و اساتید مدیریت محیط زیست و تکنولوژی صنعتی به طرح سوالات تخصصی و ابهامات و نقدهای خود پرداختند و متخصصان و مدیران ایران خودرو نیز توضیحات لازم را ارائه دادند.

هشتگ: , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.