معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس گفت:جشنواره تجارب و ایدههای برتر اردویی و اردوگاهی که با هدف تجمیع، تدوین و بهره برداری از ایدهها، تجربیات و توانمندیهای فعالان اردویی و اردوگاهی سراسر کشور از طرف وزارت متبوع طراحی و اجرا شد.
جهانبخش بانشی با بیان اینکه از فارس ۳۵۰ نفر از فرهنگیان فارس در این جشنواره شرکت کردند گفت: اردوهای دانش آموزی فرآیندی آموزشی، تربیتی و چند رسانهای است که میتواند ضمن تأمین هدفهای کوتاه مدت آموزشی و تربیتی، زمینه بروز و تحقق اهداف بلند مدت را نیز فراهم نمایند.
بانشی افزود: برنامه ریزی و نظارت هوشمندانه از فرصت اردوها و فعالیتهای گروهی و اجتماعی دانش آموزی به عنوان راهبردی کلان مبتنی بر اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و ساحتهای شش گانه تربیتی برای نیل به اهداف دورههای تحصیلی از اهمیت ویژهای برخوردار است.
وی افزود: معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در راستای سیاستگذاری برای متناسب سازی موضوعات اردوهای دانش آموزی به عنوان یکی از موثرترین ابزار برای تجلی فضایل اخلاقی و رفتاری دانش آموزان و قراردادن آنها در فضا و محیط طبیعی پرنشاط و شاداب، نیازمند همراهی و اخذ تجربیات تخصصی و ایدههای برتر اردویی و اردوگاهی از سوی مربیان و دانش آموزان است.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس گفت: به همین منظور اولین جشنوره کشوری ” تجارب و ایدههای برتر اردویی و اردوگاهی ” توسط وزارت آموزش و پرورش برگزار گردید و علاقمندان و دست اندرکاران فعالیتهای اردویی و اردوگاهی با ثبت خاطرات و تجربیان مانگار، ارائه پیشنهادهای مدون و عملیاتی و تولید آثار فاخر گنجینهی ارزشمند را مستند و ماندگار نمودند.
- بانشی گفت: آقای سعید عزیزی از ناحیه ۲ شیراز در رشته ایدههای اردویی، آقای علیرضا دوستی از اداره کل در رشته ایدههای اردویی، خانم نرگس خاتون اسفندیاری از ناحیه ۴ شیراز در رشته دل نوشته و خاطره و خانم آمنه صحرابان از کازرون در رشته روایتگری (راهیان نور حایز مقام برتر کشوری شدند.
وی افزود: همچنین: خانم لیلا رشیدی از اداره کل آموزش و پرورش در رشته نوشتاری (اقدام پژوهی)، خانم رویا زارعیان از ناحیه ۲ شیراز در رشته نوشتاری (اقدام پژوهی) و خانم مریم مهبودی از ناحیه ۳ شیراز در رشته نوشتاری (اقدام پژوهی) صاحب مقام برتر کشوری شدند.
بانشی با اشاره به محورهای جشنواره گفت: نوشتاری (با تاکید بر فرمت اقدام پژوهی)، ویدئوکست، طراحی برنامه خلاقانه برگزاری اردوی یک و چندروزه در فضای حقیقی/ مجازی، خاطره و دلنوشته، روایتگری اردوهای راهیان نور دانشآموزی، راه کارهای توسعه و تقویت اردوگاههای دانش آموزی (در فضای واقعی/در زیست بوم جدید شیوع کرونا) از محورهای اصلی جشنواره بود.
این جشنواره از از سی ام مردادماه شروع و در سی ام آبان ماه به پایان رسید.