stat counter
تاریخ : چهارشنبه, ۱۷ مرداد , ۱۴۰۳ Wednesday, 7 August , 2024
  • کد خبر : 477511
  • 16 مرداد 1403 - 17:54
0

باقری: ایران به اقدام جنایتکارانه اسرائیل در ترور شهید هنیه پاسخ قطعی و موثر می‌دهد

باقری: ایران به اقدام جنایتکارانه اسرائیل در ترور شهید هنیه پاسخ قطعی و موثر می‌دهد

سرپرست وزارت خارجه ایران در دیدار نماینده حماس در تهران، گفت که جمهوری اسلامی ایران پاسخ قطعی و موثر به اقدام جنایتکارانه رژیم صهیونیستی در ترور رئیس دفتر این جنبش را خواهد داد. 

قلم | qalamna.ir :

«علی باقری» سرپرست وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز دوشنبه با حضور در دفتر نمایندگی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین- حماس در تهران، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید شیخ «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس، با «خالد قدومی» نماینده حماس در تهران گفت‌وگو کرد.

 در این دیدار که جمعی از مدیران و کارشناسان وزارت امور خارجه نیز حضور داشتند، باقری ضمن نکوداشت تلاش‌ها و مبارزات و مجاهدت‌های شهید هنیه، شهادت ایشان را به مردم مقاوم و شجاع فلسطین و گروه‌های مقاومت فلسطینی تسلیت گفت.

باقری تاکید کرد: شهادت آقای هنیه، اگر چه ضایعه‌ای برای مقاومت است، اما باعث تقویت جبهه مقاومت در فلسطین و منطقه گردید و تمام جهان اسلام این ترور جنایتکارانه را محکوم کردند و این شهادت‌ و خون پاک شهید هنیه، باعت تحکیم پیوند و همبستگی ملت فلسطین و ایران شد.

باقری: ایران به اقدام جنایتکارانه اسرائیل در ترور شهید هنیه پاسخ قطعی و موثر می‌دهد
حضور باقری در دفتر حماس در تهران

شهید هنیه مولود مقاومت بود

سرپرست دستگاه دیپلماسی جانفشانی ملت مظلوم فلسطین و غزه طی ماه‌های گذشته را باعث ذلت رژیم صهیونیستی و حامیانش توصیف و تاکید کرد: شهید هنیه مولود مقاومت بود و موجب تقویت و استحکام مقاومت و آرمان فلسطین شد و صهیونیست‌ها در اهداف تعیین شده خود شکست خوردند. همچنان که پیام شهادت و تشییع باشکوه مردمی شهید هنیه در تهران این است که ما و شما یکی هستیم و این همبستگی مقاومت در مقابل اشغالگری و تجاوز و جنایت، با قوت بیشتر است.  

وی افزود: هرچه مقاومت ادامه یابد، عزت ملت فلسطین و قدرت آن بیشتر و در مقابل بزدلی صهیونیست‌ها بیشتر نمایان می‌شود.

باقری خاطر نشان کرد: صهیونیست‌ها ۱۰ ماه در منطقه‌ای کوچک پیشرفته‌ترین تجهیزات نظامی را به کار بردند تا ملت فلسطین را نابود کنند، اما نتوانستند و فقط مردم غیر نظامی را شهید و اماکن‌ غیرنظامی را وحشیانه تخریب کردند؛ اما با توکل به خداوتد و مقاومت ملت فلسطین، جهان جدیدی برای مقاومت و اقتدار آن‌ها ایجاد شده و در مقابل ذلت رژیم صهیونیستی بیشتر نمایان شده است. 

باقری: ایران به اقدام جنایتکارانه اسرائیل در ترور شهید هنیه پاسخ قطعی و موثر می‌دهد
حضور باقری در دفتر حماس در تهران

پرچم آزادی و آزادگی ملت فلسطین برافراشته می‌ماند

سرپرست دستگاه دیپلماسی ابراز اطمینان کرد که «پرچم آزادی و آزادگی که ملت فلسطین بلند کرده، همچنان برافراشته بماند و دولت و مردم ایران از هیچ کوششی در حمایت از آرمان فلسطین دریغ نخواهند کرد؛ چون آرمان و هدف ما یکی است که همان آرمان اسلامی است و این نشانه عزت و مجاهدت مجاهدان ماست که انشالله این بیداری اسلامی باعث نابودی اسرائیل خواهد شد».

وی با اشاره به ترور ناجوانمردانه اسماعیل هنیه اظهار داشت: این اقدام، نقض قوانین بین‌المللی است و جمهوری اسلامی ایران مطابق حقوق و قوانین بین‌المللی، این حق را دارد که واکنش مقتضی در دفاع و صیانت از امنیت و حاکمیت ملی خود نشان بدهد و نقش راهبردی خود را برای تثبیت صلح و ثبات در منطقه به ظهور برساند.

باقری با اشاره به تلاش‌های جدی ایران در استفاده از همه ظرفیت‌های حقوقی، سیاسی و رسانه‌ای برای استیفای حقوق و منافع ملی ایران از جمله درخواست برگزاری نشست فوق العاده شورای امنیت سازمان ملل متحد و رایزنی‌های تلفنی با وزرای خارجه و مقامات بسیاری از کشورها و تشریح و تبیین واقعیت صحنه و دیدگاه و سیاست قطعی ایران در پیگیری این موضوع، همچنین درخواست برگزاری نشست اضطراری سازمان همکاری اسلامی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران پاسخ قطعی و موثر به این اقدام جنایتکارانه رژیم صهیونیستی خواهد داد. 

باقری: ایران به اقدام جنایتکارانه اسرائیل در ترور شهید هنیه پاسخ قطعی و موثر می‌دهد
خالد قدومی

آرمان ایران و فلسطین یکی است

خالد قدومی، نماینده جنبش حماس در تهران نیز با اشاره به تشییع باشکوه شهید هنیه در تهران، از مواضع و حمایت‌ها و ابراز همدردی رهبر معظم انقلاب، رئیس‌جمهور و دولت و مردم ایران تقدیر و تاکید کرد: آرمان ما و شما یکی است و غزه نماد انسانیت است و همچنان که شاهدیم، در تمامی کشورها حتی در آمریکا و غرب و کل مناطق جهان، جوانان و دانشجویان در حمایت از مردم مظلوم فلسطین شعار دادند؛ حتی یهودیان اعتراض کردند و اعلام داشتند که اسرائیل نماینده آن‌ها نیست.

وی افزود: خون شهید هنیه و شهدای مقاومت و ملت فلسطین، مقاومت را تقویت و ریشه ظلم رژیم صهیونیستی را خواهد خشکاند.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.