stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۲۵ مرداد , ۱۴۰۳ Thursday, 15 August , 2024
  • کد خبر : 477729
  • 21 مرداد 1403 - 14:15
0

سوابق همه وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم

سوابق همه وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم
قلم | qalamna.ir :
گروه سیاسی: اسامی کابینه پیشنهادی مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور امروز به مجلس اعلام شد و بر این اساس قوه مقننه یک هفته فرصت دارد اسامی پیشنهادی را در کمیسیون‌های تخصصی بررسی کند.

ایلنا، نامه معرفی وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم صبح امروز و در جلسه علنی مجلس در حالی توسط رئیس مجلس قرائت شد که از روزهای قبل حرف و حدیث‌ها و گمانه‌زنی‌های زیادی در مورد کابینه احتمالی مطرح شده بود.حال باید دید در روزهای آینده و پس از ارائه برنامه وزرا به کمیسیون های مجلس اقبال نمایندگان در جلسات رای اعتماد به وزرای پیشنهادی چگونه خواهد بود.
سوابق وزرای پیشنهادی در پایین آمده است:

وزارت آموزش و پرورش/ علیرضا کاظمی
علیرضا کاظمی یکی از شخصیت‌های سیاسی و فرهنگی ایران است که بیشتر به دلیل فعالیت‌هایش در حوزه آموزش و پرورش شناخته می‌شود. وی در مقاطع مختلف، مسئولیت‌های گوناگونی در این حوزه بر عهده داشته است. یکی از مهم‌ترین مسئولیت‌های او سرپرستی وزارت آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران بوده است.

او در شهریور ۱۴۰۰ پس از استعفای محسن حاجی‌میرزایی به عنوان سرپرست وزارت آموزش و پرورش منصوب شد و تا زمان انتخاب وزیر جدید، این سمت را بر عهده داشت. علیرضا کاظمی پیش از این نیز در مناصب مختلف در حوزه آموزش و پرورش فعالیت داشته و تجربه مدیریتی در این زمینه دارد.
با توجه به سمت‌های مختلفی که او در نظام آموزشی ایران بر عهده داشته است، علیرضا کاظمی یکی از چهره‌های تأثیرگذار در سیاست‌گذاری و مدیریت نظام آموزشی کشور به شمار می‌آید.
علیرضا کاظمی دارای سوابق متعدد مدیریتی و اجرایی در حوزه آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران است. برخی از مهم‌ترین سوابق و مسئولیت‌های او عبارتند از:
سرپرستی وزارت آموزش و پرورش: در شهریور ۱۴۰۰، پس از استعفای محسن حاجی‌میرزایی، علیرضا کاظمی به عنوان سرپرست وزارت آموزش و پرورش منصوب شد و تا زمان انتخاب وزیر جدید این مسئولیت را بر عهده داشت.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش: علیرضا کاظمی پیش از آنکه به عنوان سرپرست وزارت آموزش و پرورش منصوب شود، به عنوان معاون پرورشی و فرهنگی این وزارتخانه فعالیت می‌کرد. این معاونت نقش کلیدی در سیاست‌گذاری‌های فرهنگی و تربیتی مدارس ایران دارد.
 او همچنین در یک مقطع زمانی به عنوان معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش فعالیت داشته است، که در این نقش به سیاست‌گذاری و نظارت بر آموزش در مدارس متوسطه (دبیرستان‌ها) می‌پرداخت.

علیرضا کاظمی در مقاطعی از فعالیت‌هایش، مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی بوده و در این سمت به مدیریت و نظارت بر نظام آموزشی این استان می‌پرداخت.
او همچنین سابقه فعالیت به عنوان مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش را در کارنامه خود دارد که نشان‌دهنده تأکید و تخصص وی در امور فرهنگی و هنری مرتبط با دانش‌آموزان است.

وزارت ارتباطات/ ستار هاشمی
سید ستار هاشمی متخصص حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در ایران است. او در سال ۱۳۵۵ در یاسوج متولد شده و تحصیلات خود را در رشته هوش مصنوعی از دانشگاه موناش استرالیا و دانشگاه علم و صنعت ایران به پایان رسانده است.هاشمی به عنوان جوان‌ترین استاد تمام هوش مصنوعی در ایران شناخته می‌شود و عضو هیئت علمی دانشگاه شیراز است.

از جمله سوابق اجرایی او می‌توان به معاونت فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، معاونت فناوری اطلاعات شرکت ارتباطات زیرساخت، مدیرکلی ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس، و معاونت فناوری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اشاره کرد. او همچنین رئیس هیئت مدیره شرکت ایرانسل بوده و در سال ۱۴۰۲ به عنوان مدیر برتر قوه قضاییه شناخته شد. علاوه بر این، هاشمی در تأسیس انجمن هوش مصنوعی ایران نیز نقش داشته است.او در حوزه‌های مختلف فناوری‌های نوین و نوآوری‌های ارتباطی فعالیت‌های چشمگیری داشته و به بهبود فرآیندهای مربوط به ثبت اسناد و توسعه فناوری‌های ارتباطی در ایران کمک کرده است.

وزارت اطلاعات/ سید اسماعیل خطیب
حجت الاسلام «سید اسماعیل خطیب» چهره نام آشنایی است که از جانب مسعود پزشکیان، رئیس دولت چهاردهم به عنوان گزینه اصلی وزارت اطلاعات به مجلس شورای اسلامی معرفی شده است.
خطیب یک سیاستمدار ایرانی متولد سال ۱۳۴۰ از قائنات خراسان جنوبی است که در دولت سیزدهم از جانب شهید آیت الله رئیسی به عنوان وزیر اطلاعات معرفی شد و توانست با کسب رأی اعتماد نمایندگان مجلس در این سمت فعالیت کند.

خطیب تحصیلات حوزوی داشته و در کلاس‌های خارج فقه مقام معظم رهبری حضور داشته است. او از محضر مرحوم آیت الله فاضل لنکرانی، آیت الله مکارم شیرازی، و نیز مرحوم آیت الله مجتبی تهرانی بهره برده است.

سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی: خطیب بخش عمده‌ای از سوابق امنیتی خود را در سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گذرانده است. او در این سازمان نقش‌های مهمی ایفا کرده و در سطوح بالای مدیریتی فعالیت داشته است از جمله اینکه از سال ۱۳۵۹ در اطلاعات عملیات سپاه پاسداران فعالیت داشته است.

وزارت اطلاعات: او در وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران نیز فعالیت‌های گسترده‌ای داشته و به عنوان یکی از مدیران ارشد این وزارتخانه شناخته می‌شود. سوابق کاری او در این وزارتخانه به دوران‌های مختلفی از جمله دوران جنگ ایران و عراق و دوران پس از آن بازمی‌گردد.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س): پیش از انتصاب به عنوان وزیر اطلاعات از سوی شهید آیت الله رئیسی، اسماعیل خطیب به عنوان تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) در قم فعالیت می‌کرد. این سمت به او مسئولیت نظارت بر امور اجرایی و مدیریتی این مکان مذهبی مهم را می‌داد.

ریاست حفاظت اطلاعات قوه قضائیه: اسماعیل خطیب همچنین مدتی به عنوان رئیس حفاظت اطلاعات قوه قضائیه فعالیت کرده است. این نقش او را در قلب سیستم قضائی ایران قرار داد و به او اجازه داد تا به صورت مستقیم با مسائل امنیتی و اطلاعاتی در دستگاه قضائی درگیر باشد.

وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی ایران: در سال ۱۴۰۰، اسماعیل خطیب به عنوان وزیر اطلاعات در دولت سیزدهم به ریاست شهید ابراهیم رئیسی منصوب شد. او در این سمت، مسئولیت‌های گسترده‌ای در حوزه‌های امنیت داخلی و خارجی، مبارزه با تروریسم، و مقابله با تهدیدات اطلاعاتی برعهده داشته است.

سید اسماعیل خطیب در ۱۸ شهریور ۱۴۰۱ به دلیل انجام فعالیت سایبری علیه ایالات متحده آمریکا و متحدانش توسط وزارت خزانه داری آمریکا تحریم شد، این تحریم بعد از حملهٔ سایبری به آلبانی، مقر فعلی سازمان مجاهدین خلق ایران صورت گرفت، حمله‌ای که آمریکا، ایران را مسئول آن می‌داند اما وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران این ادعا را رد کرده است.

وزارت اقتصاد/ عبدالناصر همتی
همتی در سال ۱۳۳۶ در کبودرآهنگ همدان متولد شد. وی در سال ۱۳۵۷ از دانشگاه تهران مدرک کارشناسی رشته اقتصاد گرفت، پس از آن با رتبه یک کارشناسی ارشد اقتصاد را در همان دانشگاه آغاز کرد و در سال ۱۳۶۷ مدرک فوق لیسانس دریافت کرد، او در سال ۱۳۷۲ از دانشگاه تهران مدرک دکترای علوم اقتصادی اخذ کرد. او دوره‌های حسابرسی پیشرفته را از مؤسسه کوپرز اند لیبراند در سال ۱۳۵۶ و مطالعات اقتصاد در سال ۱۳۷۰ را در لندن پشت سر گذاشته است.

همتی از سال ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۰ به عنوان رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران فعالیت کرد و پیش از آن نیز در پست‌های مهم دیگری همچون رئیس بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران و سفیر ایران در چین فعالیت کرده بود.

در انتخابات ریاست‌جمهوری ایران در سال ۱۴۰۰، همتی به عنوان یکی از نامزدهای اصلاح‌طلب شرکت کرد اما در نهایت به عنوان نفر سوم در این انتخابات قرار گرفت. او در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری نیز نامزد شد که صلاحیت او از سوی شورای نگهبان مورد تأیید قرار نگرفت.
رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران (۱۳۹۷ تا ۱۴۰۰): همتی به عنوان رئیس کل بانک مرکزی در یکی از حساس‌ترین دوران اقتصادی ایران، زمانی که کشور با تحریم‌های شدید بین‌المللی و نوسانات ارزی مواجه بود، فعالیت کرد. او تلاش کرد تا ثبات اقتصادی و ارزی کشور را حفظ کند.

رئیس بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران (۱۳۸۵ تا ۱۳۹۲ و ۱۳۹۵ تا ۱۳۹۷): همتی در دو دوره به عنوان رئیس بیمه مرکزی فعالیت کرد. در این نقش، او مسئول نظارت بر صنعت بیمه ایران و تنظیم و توسعه سیاست‌های بیمه‌ای کشور بود.
مدیرعامل بانک ملی ایران (۱۳۹۲ تا ۱۳۹۵): همتی به عنوان مدیرعامل بانک ملی ایران، بزرگ‌ترین بانک تجاری ایران، فعالیت کرد. او در این دوره به ارتقای سیستم بانکی و بهبود عملکرد مالی بانک پرداخت.
سفیر ایران در چین (۱۳۹۴ تا ۱۳۹۵): همتی برای مدت کوتاهی به عنوان سفیر ایران در چین فعالیت کرد. این نقش دیپلماتیک به او فرصتی داد تا روابط اقتصادی و تجاری ایران و چین را تقویت کند.
استادیار دانشگاه تهران: همتی علاوه بر فعالیت‌های مدیریتی و اجرایی، به تدریس در دانشگاه تهران نیز مشغول بوده و به تربیت نسل‌های جدیدی از اقتصاددانان پرداخته است.
عضویت در هیئت مدیره بانک‌های مختلف: همتی در طول دوران فعالیت خود عضو هیئت مدیره چندین بانک و مؤسسه مالی دیگر بوده است. نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰: همتی در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۰ ایران شرکت کرد و به عنوان یکی از نامزدهای اصلی اصلاح‌طلبان وارد رقابت شد. او در نهایت به عنوان نفر سوم این انتخابات انتخاب شد.

وزارت امور خارجه/ سید عباس عراقچی
سید عباس عراقچی متولد سال ۱۳۴۱ در شهر تهران، سیاستمدار و دیپلمات ارشد در وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی ایران است که در حال حاضر به عنوان معاون امور سیاسی وزارت امور خارجه، مشغول به فعالیت است. عباس عراقچی با روی کار آمدن دولت یازدهم و واگذاری مذاکرات هسته‌ای ایران به وزارت خارجه، از مهرماه ۱۳۹۲ به عضویت تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران درآمد و پس از محمدجواد ظریف، نفر دوم ایران در مذاکرات هسته‌ای با گروه ۵+۱ محسوب می‌شد.

زندگی و ورود به دنیای سیاست
سید عباس عراقچی در سال ۱۳۴۱ و در خانواده‌ای پرجمعیت در تهران چشم به جهان گشود. خانواده وی از گذشته‌های دور در زمینه تجارت فعالیت داشته اند و برادران وی نیز در این عرصه پای گذاشتند، اما او مسیر دیگری را طی کرد. عراقچی دوران کودکی خود را در خیابان بهار، حدوده پیچ شمیران و هفت تیر سپری کرد و تحصیلات ابتدایی و متوسطه خود را به اتمام رساند. او در سال ۱۳۵۸ موفق به اخذ مدرک دیپلم می‌شود، اما به علت تعطیلی دانشگاه‌ها و سپس آغاز جنگ تحمیلی، از ادامه تحصیل در دانشگاه منصرف و به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی می‌پیوندد. پس از چند سال حضور در جبهه ها، در سال ۱۳۶۴ در آزمون ورودی دانشکده وزارت خارجه قبول و تحصیلات خود در دانشگاه را آغاز می‌کند. با پایان جنگ تحمیلی و اخذ مدرک کارشناسی، در سال ۱۳۶۸ از سپاه پاسداران جدا و در وزارت امور خارجه ایران مشغول به فعالیت می‌شود و به این شکل قدم در دنیای سیاست و دیپلماسی می‌گذارد.

مسئولیت‌ها
سید عباس عراقچی نخستین مسئولیت خود را به عنوان کارشناس بخش بین الملل وزارت خارجه، در سال ۱۳۶۷ برعهده گرفت تا اینکه در سال ۱۳۷۳ اولین پست خود که سرپرستی نمایندگی ایران در سازمان کنفرانس اسلامی بود را گرفت. وی از سال ۱۳۷۸ تا ۱۳۸۲ به عنوان سفیر ایران در فنلاند مشغول به فعالیت شد و سپس در سال ۱۳۸۲ نیز به مدت یکسال رئیس اداره اول اروپای غربی وزارت خارجه بود.

با روی کار آمدن دولت محمود احمدی نژاد در سال ۱۳۸۴ و رسیدن منوچهر متکی به وزارت خارجه، عراقچی از سال ۸۴ تا ۸۶ معاون حقوقی و امور بین المللی وزارت خارجه شد. وی در سال ۱۳۸۶ به عنوان سفیر ایران در ژاپن، راهی توکیو شد و چهار سال را نیز در این سمت سپری کرد. با روی کار آمدن دولت حسن روحانی در سال ۱۳۹۲، وی در ابتدا مدتی را به عنوان سخنگوی وزارت امور خارجه به فعالیت پرداخت تا اینکه در همان سال ۱۳۹۲ از سوی محمد جواد ظریف، به عنوان معاون امور حقوقی و بین‌الملل وزارت امور خارجه منصوب شد. وی همچنین در تاریخ ۱۹ مهر ۱۳۹۲ به عضویت تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران درآمد که حاصل آن امضای توافق موسوم به برجام میان ایران و گروه ۵+۱ در ژوئیه ۲۰۱۵ بود. سید عباس عراقچی پس از تغییر ساختار وزارت خارجه از ۱ بهمن ۱۳۹۶ به عنوان معاون سیاسی وزارت خارجه فعالیت می‌کند.

تحصیلات
سید عباس عراقچی تحصیلات آکادمیک خود را از سال ۱۳۶۴، در رشته روابط بین الملل و دانشکده روابط بین‌الملل وزارت امور خارجه آغاز می‌کند. پس از کسب مدرک کارشناسی از این دانشکده در سال ۱۳۶۸، کارشناسی ارشد خود را در رشته علوم سیاسی و در دانشکده علوم سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز دنبال می‌کند. وی همچنین مدرک دکترای خود را در رشته اندیشه‌های سیاسی دانشگاه کنت انگلستان دریافت کرده است.

وزارت بهداشت/ محمدرضا ظفرقندی
محمدرضا ظفرقندی زاده ۱۳۳۷ در تهران که از سوی رئیس جمهور به عنوان وزیر پیشنهادی دولت چهاردهم برای وزارت بهداشت و آموزش پزشکی به مجلس شورای اسلامی معرفی شد، یک پزشک و سیاستمدار است که از ۳ اسفند ۱۳۹۷ تا ۱۰ مهر ۱۴۰۰ در اوج همه‌گیری کووید ۱۹ رئیس سازمان نظام پزشکی ایران بود.

ظفرقندی فوق تخصص جراحی عروق و استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی تهران است. وی در حال حاضر دبیر کلی انجمن اسلامی جامعه پزشکی ایران را بر عهده دارد.ظفرقندی در شهر تهران متولد و بزرگ شده محله سرچشمه است. دوران ابتدایی تا دبیرستان را در مدرسه علوی به آموختن پرداخت و در سال تحصیلی ۱۳۵۴-۱۳۵۵ فارغ‌التحصیل شد. پس از آن به دبیرستان مفید رفت تا به امر معلمی بپردازد. وی همزمان با معلمی در سال ۱۳۵۵ در رشته پزشکی دانشگاه تهران قبول و ادامه تحصیل داد.

وی برای کمک به مصدومان جنگ به عنوان جراح داوطلب به جبهه جنگ ایران و عراق اعزام شد. پس از بازگشت از جنگ و اتمام دوره دستیاری جراحی در دانشگاه علوم پزشکی تهران در سال ۱۳۶۸ به درجه استادیاری نائل و سپس در سال ۱۳۷۰ دوره فلوشیپ جراحی عروق و تروما را در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی آغاز کرد، رشته‌ای که ثمره آن راه‌اندازی بخش جراحی عروق در سال ۱۳۷۴ در دانشگاه علوم پزشکی تهران شد.ظفرقندی در سال ۱۳۷۴، موفق به راه‌اندازی مرکز تحقیقات تروما در بیمارستان سینا شد و در سال ۱۳۸۳به درجه استاد تمامی دانشگاه نائل شد.
فعالیت های اجرایی وی به این شرح است:
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران ۱۳۷۶ – ۱۳۸۴
دبیر هیات امنای دانشگاه علوم پزشکی تهران ۱۳۷۶ – ۱۳۸۴
عضو هیات امنای مرکز ملی تحقیقات علوم پزشکی کشور ۱۳۷۸
عضو شورای عالی سازمان نظام پزشکی ۱۳۷۹ – ۱۳۸۳
رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران (دو دوره) ۱۳۷۹ – ۱۳۸۳ / ۱۳۹۷ – ۱۴۰۰
عضو شورای عالی بیمه خدمات درمانی ۱۳۷۹
مدیر گروه جراحی دانشگاه علوم پزشکی تهران ۱۳۹۲ – ۱۴۰۱
رئیس مرکز تحقیقات تروما و جراحی سینا ۱۳۹۲ تا کنون
رئیس شورای عالی نظام پزشکی ۱۳۹۶ – ۱۳۹۷
رئیس انجمن جراحی عروق ایران ۱۳۹۸ تا کنون
رئیس انجمن علمی ترومای ایران ۱۳۹۶ – ۱۴۰۰

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی/ احمد میدری
احمد میدری متولد ۱۳۴۲ در آبادان اقتصاددان ایرانی و معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بوده است. او نماینده آبادان در دوره ششم مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس بود.

وی دارای دکترای تخصصی اقتصاد و کارشناسی ارشد توسعه و برنامه‌ریزی اقتصادی از دانشگاه تهران است. میدری، سابقه تدریس در دانشگاه علامه طباطبایی و دانشگاه شهید چمران اهواز را دارد و در سال ۱۳۸۲، دوره کوتاه‌مدت آموزشی و پژوهشی دانشگاه سازمان ملل را نیز طی کرده است.
سمت و سوی مطالعاتی و جهت‌گیری پژوهشی و تحقیقاتی احمد میدری حاکی از گرایش او به اقتصاد نهادگراست و به این دلیل برخی از تجویزهای اقتصاددانان آزاد را رد می‌کند. یکی از این موارد، بحث هدفمندسازی یارانه‌ها بود که از آخرین روزهای پاییز سال ۱۳۸۹ به اجرا گذاشته شد و میدری از کارشناسان سرشناس در مخالفت با آن بود و در مناظره‌ها و نوشته‌ها بیان کرد این طرح به سه دلیل کلیدی قادر به حل مشکلات ساختاری اقتصاد ایران نیست که این سه دلیل شامل رقابت، مالکیت خصوصی و بازار است.

در انتخابات زودهنگام چهاردهم دوره ریاست جمهوری در ایران، احمد میدری به عنوان مشاور اقتصادی مسعود پزشکیان، کاندید جبهه اصلاحات، در برنامه میزگرد اقتصادی شبکه یک سیما حاضر شد. میدری در این میزگرد آموزش و بهداشت را به عنوان دو کالای عمومی معرفی کرد که باید خارج از نظام بازار در اختیار شهروندان قرار گیرد. این اقتصاددان بازسازی اقتصادی بر اساس عدالت اجتماعی را ایده اصلی پزشکیان دانست.میدری از سال ۱۳۹۲ به عنوان معاون رفاه اجتماعی وزیر رفاه شروع به فعالیت کرد و به‌طور همزمان به سمت دبیر هیئت امنای تأمین اجتماعی منصوب شد. او از سال ۱۳۹۶ ریاست کمیته آمار بخشی (شورای آمار) وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را نیز بر عهده گرفت.

وزارت جهاد کشاورزی/ غلامرضا نوری قزلجه
غلامرضا نوری قزلجه متولد سال ۱۳۴۹ از بستان آباد است که نمایندهٔ مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی و رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی از حوزهٔ انتخابیهٔ بستان‌آباد در استان آذربایجان شرقی است.نوری قزلجه به دلیل رویکرد معتدل و اصلاح‌طلبانه‌اش در بین همکاران و مردم منطقه خود محبوبیت دارد و به طور فعال در مسائل مرتبط با توسعه منطقه‌ای و حقوق اقشار مختلف جامعه نقش ایفا می‌کند.

مهمترین سوابق و فعالیت‌های نوری قزلجه
نماینده مجلس شورای اسلامی: نوری قزلجه در دوره‌های یازدهم و دوازدهم مجلس شورای اسلامی به عنوان نماینده مردم بستان‌آباد در استان آذربایجان شرقی فعالیت داشته است. او در این دوره‌ها به عنوان نماینده اصلاح‌طلب شناخته شده و در کمیسیون‌های مختلفی از جمله کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس فعالیت کرده است.

معاونت پارلمانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات: قبل از انتخاب به عنوان نماینده مجلس، نوری قزلجه به عنوان معاونت پارلمانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات خدمت کرده است. در این نقش، او در هماهنگی بین مجلس و دولت و در پیگیری مسائل مرتبط با حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات نقش داشته است.

استاندار آذربایجان غربی (مشاور استاندار): وی همچنین به عنوان مشاور استاندار آذربایجان غربی خدمت کرده و در زمینه‌های مختلف اجرایی و توسعه‌ای در این استان فعالیت داشته است.
مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی: نوری قزلجه در این سمت نیز به توسعه اقتصادی استان آذربایجان شرقی کمک کرده و در بهبود وضعیت اقتصادی منطقه نقش‌آفرینی کرده است.

وزارت دادگستری/ امین‌حسین رحیمی
امین حسین رحیمی به عنوان وزیر دادگستری در دولت سیدابراهیم رئیسی مشغول فعالیت است که پیش از این در مشاغل مختلف قضایی همچون معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضائیه و مشاور رئیس قوه قضائیه حضور داشته است، همچنین نمایندگی مردم در مجلس شورای اسلامی، دادستانی دیوان محاسبات کشور نیز از جمله مناسبی است که در کارنامه او به چشم می خورد.
امین حسین رحیمی در سال ۱۳۴۷ در ملایر متولد شده است. او دارای مدرک کارشناسی ارشد حقوق عمومی از دانشگاه تهران، و دکتری در رشته فقه و حقوق جزا است.

رحیمی ۳۵ سال سابقه فعالیت در قوه قضاییه در مشاغل مختلف قضایی را داراست، وی در هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز به عنوان نماینده مردم شهرستان ملایر به این مجلس راه یافت، و عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس، سخنگوی این کمیسیون و عضو هیئت تطبیق و بررسی مصوبات دولت با قوانین بود.  

رحیمی به عنوان معاون امور مجلس قوه قضاییه در امور مجلس در نهمین دور مجلس شورای اسلامی منصوب شد، و پس از آن در تیر ماه سال ۱۳۹۱ به پیشنهاد کمیسیون برنامه و بودجه و سلامت و محاسبات و با تصویب نمایندگان مجلس به عنوان دادستان دیوان محاسبات کشور برگزیده شد، و بعد از گذشت یک سال در شهریور ماه سال ۱۳۹۲ نمایندگان مجلس او را به عنوان رئیس جدید دیوان محاسبات انتخاب کردند.

امین حسین رحیمی پس از آن که توسط سیدابراهیم رئیسی به عنوان وزیر دادگستری به مجلس شورای اسلامی معرفی شد، توانست در شهریور ماه سال ۱۴۰۰ بعد از جلب اعتماد نمایندگان مردم به عنوان وزیر فعالیت خود را آغاز کند.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح/ عزیز نصیرزاده
عزیز نصیرزاده (زاده ۱۳۴۳ سراب) سرتیپ خلبان اف -۱۴ ارتش جمهوری اسلامی ایران است، که هم‌اکنون به‌عنوان جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران فعالیت می‌کند. وی در فاصله سال‌های ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۰ فرمانده نیروی هوایی ارتش بود.

نصیرزاده فعالیت نظامی را از سال ۱۳۶۱ آغاز کرد و در جنگ ایران و عراق از خلبانان نیروی هوایی ارتش بود. وی در فاصله سال‌های ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۶ ریاست ستاد نهاجا (معاونت هماهنگ‌کننده نیروی هوایی ارتش) را برعهده داشت و از ۱۳۹۶ تا ۱۳۹۷ جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش بود.
نصیرزاده پس از جنگ در سمت‌هایی چون وابسته نظامی جمهوری اسلامی ایران در ایتالیا، مدیریت جنگ الکترونیکی معاونت عملیات نهاجا، معاونت اطلاعات نیروی هوایی، معاونت طرح و برنامه نهاجا، معاونت هماهنگ‌کننده نیروی هوایی (رئیس ستاد نیروی هوایی ارتش) و جانشینی فرمانده نیروی هوایی ارتش، معاونت برنامه و بودجه و مجلس کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران فعالیت داشته‌است. وی در سال ۱۳۹۱ درجه سرتیپی دریافت کرد.

نصیرزاده در سال ۱۳۴۳ در شهر سراب، استان آذربایجان شرقی زاده شد و دوران تحصیلات متوسطه خود را در تهران گذراند. وی در سال ۱۳۶۱ به استخدام نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران درآمد و پس از فارغ‌التحصیلی از دانشکده خلبانی نیروی هوایی ارتش و طی دوره‌های آموزشی در ایران و پاکستان، به گردان تاکتیکی هواپیمای اف -۱۴ پیوست. او از اواسط جنگ ایران و عراق به عنوان خلبان جنگنده اف -۱۴ در چندین مأموریت هوایی شرکت داشت.

عزیز نصیرزاده در بیش از ۴۲ سال خدمت خود در کنار تجارب گران‌بهای ۸ سال دفاع مقدس و همکاری با فرماندهان بزرگی همچون سپهبد شهید صیاد شیرازی و شهید ستاری، مسئولیت‌های متخلف و مهمی را برعهده داشته است که شاید از مهمترین این مسئولیت‌های می‌توان به جانشینی فرمانده نیروی هوایی ارتش، معاونت برنامه و بودجه و مجلس کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی اشاره کرد.

او با استفاده از دانش، تخصص و تجارب فراوانی که در این سال‌ها کسب کرده است و البته ارتباط بسیار خوبی که به اقتضا مسئولیت‌های خود با ارتش، سپاه، فرماندهی انتظامی کل کشور و ستاد کل نیروهای مسلح دارد می‌تواند گزینه بسیار مناسبی برای تصدی وزارت دفاع باشد و در صورت جلب اعتماد نمایندگان مجلس و کسب رأی اعتماد بتواند به وظایف اصلی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح یعنی برنامه‌ریزی، هماهنگی، پشتیبانی و گسترش توان دفاعی نیروهای مسلح ایران و تجهیز نیروهای دفاعی برای مقابله با تهدیدات احتمالی را به نحو احسن اجرا کند.

وزارت راه و شهرسازی/ فرزانه صادق مالواجرد
«فرزانه صادق مالواجرد» فرزند شهید و متولد ۱۳۵۵ در همدان است و کار در حوزه مسکن را از همدان شروع کرد به استخدام در آمد.صادق فارغ تحصیل رشته شهرسازی در مقطع کارشناسی ارشد است و در ۲۷ دی ماه ۱۳۹۷ توسط محمد اسلامی وزیر وقت راه و شهرسازی  به سمت معاون شهرسازی و معماری منصوب شد و در مرداد ماه ۱۴۰۲ از سوی مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی برکنار و به عنوان مشاور در امور شهرسازی و معماری به کار خود در این وزارتخانه ادامه داد.وی در طول این سال‌ها در حوزه‌های مدیریت شهری و سیاست‌گذاری مرتبط با معماری و شهرسازی فعالیت داشته است.   

 وزیر صنعت، معدن و تجارت/ سید محمد اتابک
سید محمد اتابک پیش از این معاون اقتصادی بنیاد مستضعفان بوده است. او که سابقه مدیریت در صنایع سیمان و فولاد و … را در کارنامه کاری خود دارد، از سال ۱۳۹۲ تا سال ۱۴۰۰ عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران بوده است.سید محمد اتابک در سال ۱۳۳۷ متولد شد. او  کارشناس ارشد مهندسی عمران از دانشگاه میشیگان آمریکا است. او ازسال ۱۳۸۲ تا ۱۳۹۰ مدیرعامل سیمان تهران بود. در کارنامه کاری وی نائب رییسی شرکت سیمان تهران، مدیرعاملی و نایب رییسی هیات مدیره شرکت اکباتان، عضویت و ریاست هیات مدیره شرکت‌های مختلف از جمله سرمایه‌گذاری بانک مسکن، شرکت صدرا و چندین شرکت تولیدی دیگر به چشم می‌خورد.

او همچنین مجری طرح عظیم نواب، بیمارستان‌ها و کارخانجات سیمان و فولاد مختلف در کشور بوده است.سیدمحمد اتابک که پیش از این مدیرعامل هلدینگ صنایع معدنی کاوه پارس بود تا دی ماه سال گذشته معاون اقتصادی بنیاد مستضعفان بود.اتابک دارای سوابقی چون رئیس هیأت مدیره انجمن سیمان ، رئیس هیأت مدیره سیمان تهران، عضو شورای مشورتی وزارت صنایع و مجلس و… است.

او در حالی مهیای دریافت رای اعتماد از مجلس شورای اسلامی می‌شود که صنعت و تجارت ایران با بحرانی جدی روبروست و بنا بر اعلام مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی نرخ استهلاک از سرمایه‌گذاری پیشی گرفته و اقتصاد ایران با ناترازی شدید انرژی روبروست به طوری که بخش مهمی از صنایع ایران به دلیل محدودیت انرژی در وضعیت تعطیل و نیمه تعطیل در برخی روزهای هفته به سر می‌برند.

وزیر علوم و فناوری اطلاعات/ حسین سیمایی
حسین سیمایی صراف در سال ۱۳۴۷ در مشهد متولد شد وی تحصیلات دانشگاهی خود را در دوره های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی در رشته حقوق به ترتیب در دانشگاه های تهران، تربیت مدرس و شهید بهشتی گذرانده است. صراف افزون بر تحصیلات دانشگاهی همزمان تحصیلات حوزوی را نیز به مدت ۲۰ سال در حوزه های علمیه مشهد و قم در شاخه های فقه، اصول، فلسفه و کلام اسلامی زیر نظر استادان مبرز تلمذ کرده است.

وی هم اکنون دانشیار دانشکده حقوق دانشگاه شهید بهشتی است و دروس مختلف حقوق خصوصی و حقوق اسلامی را در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری تدریس می کند. وی همچنین وکیل پایه یک دادگستری و داور اتاق بازرگانی ایران نیز است.

سیمایی دارای ۳ کتاب و بیش از ۳۰ مقاله علمی – پژوهشی در زمینه های فقه و حقوق است. وی در کنفرانس های متعدد داخلی و خارجی به عنوان سخنران حضور داشته و نیز در آنها مشارکت علمی یا مدیریت داشته است. وی همچنین راهنمایی و مشاوره ده ها پایان نامه کارشناسی ارشد و رساله دکتری را برعهده داشته است.

وی در سال ۱۳۹۲ به عنوان پژوهشگر برتر دانشگاه انتخاب شد و در چهارمین دوره کتاب سال حوزه (حوزه های علمیه) حایز رتبه اول، در بیست و سومین دوره کتاب فصل جمهوری اسلامی، شایسته تقدیر و در هفتمین جشنواره بین المللی فارابی حایز رتبه دوم در گروه حقوق شده است.حسین سیمایی صراف همچنین پیش از این دبیر هیات دولت در دوران ریاست جمهوری حسن روحانی بوده و از دیگر سوابق وی می توان به معاون حقوقی و امور مجلس وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، مدیرکل دفتر حقوقی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و نماینده وزارت عتف در کمیسیون ملی یونسکو نیز اشاره کرد.

سوابق آموزشی
الف- تدریس حقوق مدنی، حقوق تجارت، داوری بازرگانی بین‌المللی، تجارت بین الملل، حقوق اقتصادی و حقوق اسلامی(فقه، قواعد فقه و اصول فقه)، در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری، از سال ۱۳۷۶ تاکنون.ب- تدریسِ فقه، اصول فقه، منطق و ادبیات عرب در حوزه های علمیه مشهد و قم.

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی/ سید عباس صالحی
سید عباس صالحی زاده ۱۳۴۲ در مشهد است و دارای تحصیلات دکترای فلسفه از یکی از دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های وابسته به حوزه علمیه است.وی در سال ۱۳۵۱ وارد حوزه علمیه مشهد شد و دروس مقدماتی، سطوح مقدماتی و عالی را در آنجا گذراند. در سال ۱۳۶۰ به حوزه علمیه قم رفت و دروس خارج را تا سال ۱۳۶۸ در قم گذراند. وی سپس به مشهد بازگشت و در دروس خارج استادان مشهد ادامه تحصیل داد. صالحی در مشهد در دروس سید عزالدین حسینی زنجانی و سید ابراهیم علم‌الهدی شرکت می‌کرد. صالحی در سال ۱۳۷۶ دوباره به حوزه علمیه قم مراجعت تحصیلی و علمی داشت.

عباس صالحی دروس مقدماتی را در مدرسه موسوی‌نژاد و دروس سطح را در خدمت صالحی، مدرسی و محمدتقی فلسفی گذراند. در حوزه علمیه قم از دروس حسین وحید خراسانی و میرزا جواد تبریزی بهره‌مند شد. وی همچنین در مباحث فلسفی از غلامحسین ابراهیمی دینانی، یحیی انصاری شیرازی و حسن حسن‌زاده آملی بهره برده‌است. عباس صالحی ابتدای ورود به حوزه، به تدریس اصول فقه، شرح لمعه، معالم و مکاسب مشغول بود.

صالحی از سال ۱۳۶۱ در مجله حوزه به عنوان یکی از نویسندگان آن مشغول به فعالیت بود. او همچنین از همکاران تفسیر راهنما از ابتدای فعالیت تا مراحل پایانی آن بود. ضمناً در پاره‌ای از پروژه‌ها و فعالیت‌های علمی، در مدیریت یا در طراحی آن مانند کاربرد دانش اصول در فقه نقش‌هایی داشت. عباس صالحی بین سال‌های ۱۳۶۵ تا ۱۳۶۷ سردبیر مجله حوزه و در سال‌های ۱۳۷۳ تا ۱۳۷۶ مسئول دفتر تبلیغات اسلامی خراسان بود. از سال ۱۳۷۶ تاکنون در سه دوره متوالی عضو هیئت مدیریه دفتر تبلیغات اسلامی (و سپس عضو هیئت امنای آن) بود.

عباس صالحی از سال ۱۳۷۶ مدیر مسئول نشریه پژوهش‌های قرآنی و از همان سال عضو هیئت تحریریه نشریات فقه اهل بیت و کاوش فقه در فقه اهل بیت بود. صالحی در ادامه فعالیت‌های خود در سال ۱۳۷۸ مدیر مسئولی و سردبیری نشریه پگاه را بر عهده داشت که تاکنون ۱۷۶ شماره از آن منتشر شده‌است.سید عباس صالحی مؤسس سایت دین آنلاین نیز بوده‌است.
تحصیلات
سید عباس صالحی دارای تحصیلات دکترای فلسفه از یکی از دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های وابسته به حوزه علمیه است.
سوابق
سید عباس صالحی در دولت یازدهم و در دوره وزارت علی جنتی با هدف کاهش حساسیت قم در موضوعات ممیزی کتاب، از سوی علی جنتی به معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منصوب شد. در ۲۸ مهر ۱۳۹۵ علی جنتی از سمت وزیر ارشاد استعفا داد. حسن روحانی، بلافاصله پس از استعفای علی جنتی، سید عباس صالحی را به سرپرستی وزارت فرهنگ و ارشاد منصوب کرد. صالحی تا زمان اخذ رأی اعتماد از مجلس، سرپرست این وزاتخانه باقی ماند. با آغاز به کار دولت دوم حسن روحانی، وی از سوی حسن روحانی به عنوان وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی به مجلس معرفی شد و توانست با کسب ۲۴۲ رای موافق، ۲۵ رای مخالف و ۲۱ رای ممتنع از مجموع ۲۸۸ رای ماخوذه وزیر فرهنگ دولت دوازدهم شود.

پس از درگذشت سید محمود دعایی (مدیرمسئول سابق روزنامه اطلاعات از سال ۱۳۵۹) ، روز چهارشنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ طی حکمی از سوی رهبر جمهوری اسلامی ایران، سید عباس صالحی به عنوان نماینده ولی فقیه و مدیرمسئول جدید روزنامه اطلاعات منصوب شد.

وزارت کشور/ سردار اسکندر مومنی
 اسکندر مؤمنی که امروز نامش به عنوان وزیر کشور دولت چهاردهم مطرح شده است زاده سال ۱۳۴۱ در شهر قائم‌شهر، استان مازندران است. وی از سال ۱۳۹۴ تا ۱۳۹۷ جانشین فرمانده نیروی انتظامی ایران بوده‌است.

مؤمنی پیش از آن نیز از سال ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۴ به عنوان جایگزین محمد رویانیان در سمت ریاست پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا (پلیس راهور) مشغول به کار بود. پس از وی تقی مهری جایگزین او در راهور ناجا شد. همچنین مومنی عضویت سپاه پاسداران در زمان جنگ ایران و عراق و فرماندهی نیروی انتظامی خراسان را نیز در سوابق خود دارد. وی معاون عملیات ناجا و از بنیانگذاران پلیس ۱۱۰ کشور بود.او دارای دکترای امنیت ملی و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم انتظامی است.

وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری/ سیدرضا صالحی امیری
سید رضا صالحی امیری در چهاردهم اردیبهشت ماه سال ۱۳۴۰ در شهرستان بابل، شهر امیرکَلا متولد شد؛ وی تحصیلات ابتدایی، راهنمایی و متوسطه را در همان شهر گذراند و با شروع جنگ تحمیلی عازم جبهه‌های نبرد شد و همزمان تحصیل در دانشگاه را آغاز کرد و سپس موفق به اخذ مدرک لیسانس و فوق‌لیسانس در رشته علوم سیاسی و مدرک دکتری در رشته مدیریت شد. وی بعد از اخذ مدرک دکتری تدریس در دانشگاه را آغاز کرد و توانست در سال‌های بعد به عنوان دانشیار به عضویت هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم تحقیقات درآید.

صالحی امیری در سال‌های پس از پیروزی انقلاب در مشاغلی همچون رئیس کمیته اجتماعی شورای عالی امنیت ملی، عضو هیئت رئیسه مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری، معاون بررسی‌های استراتژیک، عضو هیئت امنای مؤسسه مطالعات راهبردی، مشاور رئیس‌جمهور در دولت سید محمد خاتمی، عضو شورای اجتماعی کشور و عضو شورای اطلاع‌رسانی دولت خدمت نمود.

وی همچنین به‌مدت هشت سال معاونت پژوهش‌های فرهنگی و اجتماعی مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام را در کارنامهٔ خود دارد. صالحی امیری همچنین به عنوان مدیرمسئول و سردبیر، در نشریات و مؤسسات علمی همچون مؤسسات مطالعات سیاسی، مطالعات راهبردی، فصلنامه مطالعات میان فرهنگی، نشریه علمی پژوهشی مدیریت فرهنگی عضویت داشته است. وی در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری معاون فرهنگی ستاد دکتر حسن روحانی بود و نماینده فرهنگی او در بحث‌ها و مناظرات انتخاباتی محسوب می‌شد و به تبیین نگرش‌های روحانی در زمینه فرهنگ می‌پرداخت.

وی در سال ۹۲ پس از اینکه سلطانی فر، وزیر پیشنهادی روحانی برای تصدی وزارت ورزش نتوانست رأی اعتماد نمایندگان مجلس را کسب نماید؛ روحانی طی حکمی سید رضا صالحی امیری را به عنوان سرپرست وزارت ورزش و جوانان منصوب کرد. روحانی همچنین نام وی را به عنوان وزیر پیشنهادی وزرش و جوانان به مجلس شورای اسلامی پیشنهاد داد اما با عدم اعتماد نمایندگان مجلس به صالحی امیری، وی از کابینه یازدهم جاماند.

وی پس از آن از سوی رئیس جمهوری به عنوان رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی منصوب شد. سید رضا صالحی امیری پس از استعفای علی جنتی در ۲ آبان ۱۳۹۵ طی نامه‌ای به رئیس مجلس از سوی رئیس جمهوری به عنوان وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی جهت کسب رأی اعتماد از مجلس شورای اسلامی معرفی شد و توانست با رأی اعتماد مجلس به عنوان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کار خود را آغاز کند.

در میان سوابق مدیریتی و اجرایی صالحی امیری هم میتوان به مسئولیت‌هایی همچون رئیس کمیته اجتماعی شورای عالی امنیت ملی، عضو هیئت رئیسه مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری، مشاور رئیس جمهور در دولت خاتمی، عضو شورای اجتماعی کشور، عضو شورای اطلاع‌رسانی دولت، معاون پژوهش‌های فرهنگی و اجتماعی مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام، ریاست سازمان اسناد و کتابخانه ملی و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت یازدهم اشاره کرد.

وزارت نفت/ محسن پاک‌نژاد
محسن پاک‌نژاد متولد ۱۳۴۵ و گزینه پیشنهادی پزشکیان برای وزارت نفت است. پاک نژاد ۵۸ ساله فارغ‌التحصیل مهندسی برق از دانشگاه تهران و کارشناسی ارشد مهندسی صنایع از دانشگاه پلی‌تکنیک است و خیلی زود هم وارد مشاغل دولتی شده. او از سال ۱۳۷۰ و زمانی که تنها ۲۵ سال داشت وارد وزارت نیرو شد. ۶ سال بعد به عنوان مشاور وزیر نفت رئیس ستاد نظارت بر سوخت‌رسانی شد و از سال ۱۳۷۷ تا ۷۹ هم مدیر طرح توسعه میادین گازی کشور بود.

از سال ۱۳۷۹ به مدت ۷ سال عضو اصلی هیات مدیره شرکت نفت مناطق مرکزی ایران بود که دو سال پایانی مسوولیتش همزمان با مدیریت برنامه‌ریزی شرکت نفت مناطق مرکزی ایران بود.
پاک‌نژاد مدتی هم در دولت اول روحانی مدیرعامل شرکت بازرگانی نفت ایران (نیکو) بود تا اینکه جایش را به مجید هدایت‌زاده داد.

از دیگر سوابق او می‌توان به مدیرکل نظارت بر صادرات مواد نفتی و بازرسی فنی در سال ۷۹، عضو اصلی هیئت مدیره شرکت نفت مناطق مرکزی ایران از سال ۷۹ تا ۸۶، مدیر برنامه ریزی شرکت نفت مناطق مرکزی ایران از سال ۸۴ تا ۸۶، معاون مدیر برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت ایران از سال ۸۶ تا ۹۳، سرپرست اداره کل نظارت بر صادرات و مبادلات مواد نفتی از سال ۹۲ تا ۹۳، عضو اصلی کمیسیون مناقصات شرکت ملی نفت ایران از سال ۹۰ تا ۹۳، نماینده مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در هیئت ترک تشریفات شرکت نفت و گاز پارس از سال ۹۰ تا ۹۳، عضو اصلی هیئت مدیره شرکت نفت فلات قاره ایران از سال ۹۱ تا ۹۳ اشاره کرد.

وزارت نیرو/ عباس علی‌آبادی
عباس علی‌آبادی (زادهٔ ۱۳۴۰ در اراک) سیاستمدار، مدیر ارشد اجرایی و استاد دانشگاه ایرانی است که از سال ۱۴۰۲ تا کنون در دولت سیزدهم سمت وزیر صنعت، معدن و تجارت را برعهده دارد.
علی‌آبادی دانش‌آموختهٔ کارشناسی و کارشناسی‌ارشد مهندسی مکانیک با گرایش تبدیل انرژی از دانشگاه صنعتی شریف و دانشگاه تهران و درجه دکترای مهندسی مکانیک از دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی با گرایش کنترل بوده‌است. او مدرس دروس مختلف مهندسی مکانیک و مباحث مرتبط با موتورهای درون‌سوز (توربین‌های گازی) در دانشگاه‌های مختلف کشور است. از جمله پیشینه‌های کاری و مدیریتی علی‌آبادی نیز می‌توان به فعالیت در جهاد سازندگی، مشارکت در اجرا و مدیریت پروژه‌های نیروگاهی کرخه و کارون ۳، مدیریت‌ عاملی شرکت مپنا، شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران و معاونت وزیر نیرو در امور برق و انرژی اشاره نمود.

از جمله برنامه‌های او حین تصدی معاونت امور برق وزارت نیرو، استفاده از نیروگاه‌های تجدیدپذیر، واقعی کردن قیمت برق و تکمیل نیروگاه‌های نیمه‌تمام بود. او در مقام معاونت، اعلام کرده بود به دلیل عدم مشارکت بخش خصوصی ایران در ساخت نیروگاه، دولت این کشور در امر ساخت نیروگاه فعال خواهد شد.

او پیشینهٔ ریاست دانشگاه صنعتی مالک اشتر را دارد و از دی‌ ۱۳۸۸ تا تیر ۱۴۰۲ نیز مدیرعامل گروه مپنا بوده‌است، دستاوردهای بزرگ و مهمی در حوزه برق، توربین، طراحی مدل اولیه موتور هواپیما، طراحی و تولید خودرو هیبرید و باتری خودروهای برقی در زمان مدیریت علی آبادی در مپنا انجام شد.

وزارت صنعت، معدن و تجارت
علی‌آبادی، وزیر پیشنهادی دولت سیزدهم برای تصدی وزارت صنعت، معدن و تجارت بود که در ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ که با ۱۸۷ رأی موافق، ۵۸ رأی مخالف، ۸ رأی ممتنع و ۲ رأی باطله موفق به دریافت رأی اعتماد از مجلس یازدهم شد.

وزارت ورزش و جوانان/ احمد دنیامالی
احمد دنیامالی (زاده ۱۳۳۹ در بندر انزلی)، سیاستمدار و مدیر ارشد اجرایی و ورزشی ایرانی و اکنون نماینده حوزه انتخابیه بندر انزلی در مجلس شورای اسلامی و رئیس هیات مدیره باشگاه فوتبال ملوان بندر انزلی است. وی دارای دکترای برنامه‌ریزی شهری از دانشگاه علوم تحقیقات و کارشناسی ارشد مهندسی معماری و شهرسازی از دانشگاه علم و صنعت ایران است.

وی  پیش از آن به عنوان رئیس اسبق کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران و معاون اسبق وزیر راه و راهبری و ریس اسبق سازمان بنادر و کشتیرانی ایران و رئیس اسبق فدراسیون قایقرانی ایران فعالیت  داشته است.

وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان در سال‌های ۱۳۸۳ تا ۱۳۸۹ معاون وزارت راه و ترابری و ریاست سازمان بنادر و کشتیرانی را برعهده داشته است. او ۹ سال رئیس فدراسیون قایقرانی ایران بود و هم‌اکنون نایب رئیس کنفدراسیون قایقرانی آسیا و عضو هیات رئیسه فدراسیون جهانی این رشته است. 

دنیامالی در انتخابات چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران در فهرست ائتلاف اصلاح طلبان شرکت نمود و با ۱۵۷۲۷۷ رای به عضویت شورای شهر تهران درآمد.وی در انتخابات مجلس یازدهم شرکت کرد و به عنوان نماینده حوزه انتخابیه بندر انزلی راهی بهارستان شد و طی دوسال بطور متناوب عضو کمیسیون عمران مجلس بود و در انتخابات هیات رئیسه کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۲ به عنوان نائب رئیس دوم این کمیسیون انتخاب شد.

احمد دنیامالی بین سال‌های ۱۳۷۶ تا ۱۳۷۷ مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی بندرانزلی، از ۱۳۷۷ تا ۱۳۷۸ مؤسس و مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه صادرات بندر انزلی و از ۱۳۷۹ تا ۱۳۸۵، عضو هیات مدیره مهندسین مشاور فجر و توسعه بوده‌است.دنیامالی از ۱۳۸۰ تا ۱۳۸۱ معاون فنی و مهندسی و عضو هیات عامل سازمان بنادر و کشتیرانی کشور بود.دنیامالی از ۱۳۸۴ تا ۱۳۸۸ معاونت فنی و عمرانی شهردار تهران را بر عهده داشت.احمد دنیا مالی از سال ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۶ عضو شورای شهر تهران بوده است.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.