stat counter
تاریخ : چهارشنبه, ۳۱ مرداد , ۱۴۰۳ Wednesday, 21 August , 2024
  • کد خبر : 478167
  • 31 مرداد 1403 - 14:17
0

قیمت نفت برنت ۷۷ دلار و ۷ سنت شد

قیمت نفت برنت ۷۷ دلار و ۷ سنت شد
قلم | qalamna.ir :
گروه اقتصادی: قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۱۳ سنت معادل ۰.۷ درصد کاهش به ۷۷ دلار و ۷ سنت رسید. تسنیم، قیمت نفت در معاملات روز چهارشنبه به خاطر افزایش ذخایر نفت خام آمریکا و انتظار آرام شدن تنش‌ها در خاورمیانه کاهش یافته است.
 

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۱۳ سنت معادل ۰٫۷ درصد کاهش به ۷۷ دلار و ۷ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۳۳ سنت معادل ۰٫۴۴ درصد کاهش ۷۴ دلار و ۴ سنت معامله می‌شود.

 

موسسه نفت آمریکا در روز سه‌شنبه اعلام کرد ذخایر نفت خام این کشور ۳۴۷ هزار بشکه طی یک هفته گذشته افزایش یافته است. ذخایر بنزین و میعانات گازی این کشور به ترتیب ۱٫۰۴۳ میلیون بشکه و ۲٫۲۴۷ میلیون بشکه پایین آمده است.آمریکا بزرگترین تولیدکننده و مصرف‌کننده نفت دنیاست و افزایش ذخایر آن نشان‌دهنده مازاد عرضه بوده و جلوی افزایش قیمت‌ها را می‌گیرد.

 

در این بین، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا سفر خود به خاورمیانه با هدف کمک به قرارداد آتش‌بس غزه را پایان داد.بلینکن و سایر میانجی‌ها از مصر و قطر نسبت به پیشنهاد صلح آمریکا ابراز امیدواری کرده‌اند که می‌تواند اختلافات بین دو طرف را پس از ۱۰ ماه جنگ از بین ببرد.

 

افزایش تنش‌ها در خاورمیانه عرضه نفت خام از سوی بزرگترین تولیدکنندگان نفت دنیا را به خطر می‌اندازد.مشکلات اقتصادی چین به عنوان بزرگ‌ترین وارد کننده نفت دنیا هم بازار را تحت تاثیر قرار داده است.

هشتگ: , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.