stat counter
تاریخ : جمعه, ۹ شهریور , ۱۴۰۳ Friday, 30 August , 2024
  • کد خبر : 478469
  • 06 شهریور 1403 - 17:55
1

دستاورد بزرگ حزب‌الله در جبهه شمال از نگاه رسانه عبری

رسانه عبری با اشاره به عملیات اخیر مقاومت لبنان و سخنرانی دبیرکل حزب‌الله، گزارش داد این جنبش جنگی فرسایشی علیه رژیم صهیونیستی را ترجیح می‌دهد و به آن ادامه خواهد داد.

قلم | qalamna.ir :

حزب‌الله لبنان بامداد یکشنبه اولین مرحله از انتقام حمله رژیم صهیونیستی به جنوب بیروت و ترور شهید «فواد شکر» از فرماندهان ارشد این جنبش را تحت عنوان «عملیات اربعین» آغاز کرد؛ برآوردها حاکی از تداوم این عملیات بوده و مقاومت لبنان نیز تاکید کرده‌اند که این حمله پهپادی و موشکی ادامه خواهد داشت.

روزنامه «جروزالم‌پست» در گزارشی می‌نویسد: «ظاهرا حزب‌الله هیچ نگرانی ندارد و در اصل حملاتش را فوری نمی‌داند، اما در عوض یک جنگ فرسایشی طولانی‌مدت را با اسرائیل ترجیح می‌دهد. حزب‌الله هم‌چنین در این عملیات اخیر تنها و بدون هماهنگی دیگر گروه‌ها و کشورها از جمله ایران عمل کرد و تصمیم گرفت زیرساخت‌ها و غیرنظامیان را هدف قرار ندهد.»

درحالی‌که ارتش رژیم صهیونیستی مدعی توقف ۹۰ درصد از حملات حزب‌الله از طریق حمله «پیشگیرانه» شد، اما مقاومت لبنان اعلام کرد که ۳۴۰ راکت کاتیوشا شلیک و از ده‌ها پهپاد استفاده کرده و چند پایگاه اطلاعاتی و امنیتی رژیم صهیونیستی را هدف قرار داده است.

در همین راستا، «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان عصر یکشنبه در سخنرانی درباره جزئیات این عملیات اعلام کرد: «عملیات گسترده حزب‌الله را که امروز علیه دشمن صهیونیستی انجام شد، “عملیات اربعین” می‌نامیم و تاکید می‌کنیم طرفی که اوضاع را در لبنان و جبهه به این درجه از تنش رسانده، دشمن اسرائیلی است. ما گفتیم که پاسخ امروزمان اولیه و مقدماتی است و اگر نتیجه عملیات برای ما ناکافی باشد، بعدا تصمیم می‌گیریم چه کنیم.»

رژیم صهیونیستی نیز در تقلا برای دفع عملیات مقتدرانه حزب‌الله حدود ۴۰ حمله را به مناطق مختلف جنوب لبنان انجام داد، اما طبق گفته دبیرکل حزب‌الله، این تلاش‌ها بی‌فایده بوده و عملیات با موفقیت انجام شد.

این رسانه عبری در ادامه تاکید کرد: «آنچه حزب‌الله می‌گوید این است که به حملات فرسایشی خود ادامه خواهد داد و این سبک از جنگ ادامه خواهد یافت. حزب‌الله به حملات خود تا زمانی که آتش‌بس غزه برقرار نشود، ادامه خواهد داد.»

جروزالم‌پست در پایان این گزارش می‌نویسد: «حزب‌الله دستاورد بزرگی کسب کرده زیرا به عقیده خود توانسته اسرائیل را در حالت آماده‌باش قرار دهد و موجب شده تا اسرائیل از مرز شمالی خارج شود؛ اقدامی که برای حزب‌الله یک دستاورد اصلی به‌شمار می‌رود.»

انتهای پیام

هشتگ: , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.