stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۱۹ شهریور , ۱۴۰۳ Monday, 9 September , 2024
  • کد خبر : 479021
  • 19 شهریور 1403 - 14:17
0

کرملین: گزارش‌های غربی درباره ارسال موشک‌های ایرانی به روسیه با واقعیت مطابقت ندارد

کرملین: گزارش‌های غربی درباره ارسال موشک‌های ایرانی به روسیه با واقعیت مطابقت ندارد

سخنگوی کرملین با رد ادعاها مبنی بر ارسال موشک‌های بالستیک ایران به روسیه، گفت مسکو در حال توسعه همکاری‌ها و گفت‌وگوهای خود با تهران در تمام زمینه‌ها، از جمله «حساس‌ترین حوزه‌ها»ست.

قلم | qalamna.ir :

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ ریاست جمهوری روسیه (کرملین) امروز (دوشنبه) به ادعای روز جمعه رسانه‌های آمریکایی درباره اینکه تهران موشک‌های بالستیک کوتاه‌برد خود را در اختیار مسکو قرار می‌دهد، واکنش نشان داد.

پسکوف تصریح کرد: ما این گزارش‌ها را دیده‌ایم اما چنین اطلاعاتی همیشه با واقعیت مطابقت ندارد.

«پیتر استانو» سخنگوی سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز مدعی شد اطلاعات معتبری در اختیار دارد که نشان می‌دهد ایران موشک‌های بالستیک خود را در اختیار روسیه قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه «ما از اطلاعات موثق ارائه شده توسط متحدان خود در مورد تحویل موشک‌های بالستیک ایران به روسیه مطلع هستیم» درباره اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران در صورت تائید ارسال این موشک‌ها به مسکو هشدار داد.

دفتر نمایندگی ایران در سازمان ملل در واکنش به ادعاهای رسانه‌های غربی تاکید کرد که موضع جمهوری اسلامی ایران در قبال منازعه اوکراین هیچ تغییری نکرده است.

نمایندگی ایران در سازمان ملل افزود: تهران ارسال کمک نظامی به طرفین درگیر که موجب گسترش خسارات انسانی و زیرساخت‌ها و همچنین فاصله گرفتن از گفت‌وگوهای آتش‌بس می‌شود را امری غیرانسانی می‌داند؛ بنابراین، نه‌تنها خود چنین اقدامی نمی‌کند، بلکه کشورهای دیگر را نیز به توقف ارسال سلاح به طرفین درگیر در منازعه دعوت می‌کند.

علاوه‌براین، «ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امورخارجه ایران درباره این ادعاها گفت: ما موضع روشنی در ارتباط با تحولات اوکراین و بحران اوکراین داریم و جای تاسف است که برخی از طرف‌ها که خود بخشی از جنگ و نزاع در بحران اوکراین هستند، با انگیزه‌های سیاسی، اتهاماتی را علیه ایران مطرح می‌کنند. ما در موضوع اوکراین بخشی از جنگ و نزاع نیستیم و و بارها تاکید کرده‌ایم که راهکار سیاسی را بهترین راهکار برای حل این بحران می‌دانیم.

این دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران یادآور شد: ما ادعاهای مطرح شده مبنی بر نقش ایران برای صادرات تسلیحات به یک طرف جنگ در بحران اوکراین را قویاً رد می‌کنیم و این اتهامات و ادعاها را ناشی از منویات سیاسی طرف‌هایی می‌دانیم که این اتهامات را مطرح می‌کنند.

کنعانی تصریح کرد: این اتهامات از سوی کسانی به ایران مطرح می‌شود که خود تامین‌کننده تسلیحات برای یک طرف جنگ در این بحران هستند و در گسترش این جنگ نقش ایفا می‌کنند.

سخنگوی کرملین همچنین با تاکید بر اینکه «ایران شریک مهم روسیه است»، افزود: ما در حال توسعه روابط تجاری و اقتصادی دوجانبه هستیم، ما در حال توسعه همکاری‌ها و گفت‌وگوهای خود در تمام زمینه‌ها، از جمله حساس‌ترین حوزه‌ها هستیم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: ما به این کار در جهت منافع مردم کشورهایمان ادامه خواهیم داد.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.