stat counter
تاریخ : شنبه, ۲۱ مهر , ۱۴۰۳ Saturday, 12 October , 2024
  • کد خبر : 480538
  • 21 مهر 1403 - 14:19
1

نزول تورم آلمان رکورد زد

نزول تورم آلمان رکورد زد
قلم | qalamna.ir :
گروه اقتصادی: رقم منتشر شده از تورم سالانه آلمان در ماه سپتامبر پایین‌ترین سطح از فوریه ۲۰۲۱ است.بر اساس داده‌های منتشرشده، تورم آلمان، بزرگترین اقتصاد اروپا در ماه سپتامبر به ۱.۶ درصد رسید که نسبت به رقم ۱.۹ درصد ماه آگوست و ماه جولای رقم کمتری بود.
 

اداره آمار فدرال آلمان در گزارش نهایی خود اعلام کرد تورم سالانه آلمان در ماه سپتامبر به ۱.۶ درصد رسیده است.شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) آلمان به‌صورت ماهانه بدون تغییر بود و هر ۲ رقم مطابق با ارقام اولیه بودند.

 

سال به سال قیمت انرژی ۷.۶ درصد کاهش یافت، در حالی که قیمت مواد غذایی ۱.۶ درصد صعود کرد و قیمت خدمات نیز با رقم ۳.۸ درصد صعودی بود. شاخص قیمت مصرف‌کننده اصلی، بدون مواد غذایی و انرژی، در سپتامبر ۲۰۲۴ نسبت به سپتامبر ۲۰۲۳ به میزان ۲.۷ درصد افزایش یافت.

روث برند، رئیس اداره آمار فدرال اظهار کرد به ویژه کاهش بیشتر قیمت انرژی تورم را در سپتامبر ۲۰۲۴ به میزان قابل توجهی نسبت به ماه‌های قبل کاهش داد. از سوی دیگر، افزایش قیمت خدمات که هنوز بالاتر از حد متوسط است، تورم را افزایش داد.

رقم منتشر شده از تورم سالانه آلمان در ماه سپتامبر پایین‌ترین سطح از فوریه ۲۰۲۱ است. آخرین باری که تورم کمتر از سپتامبر ۲۰۲۴ ثبت شد، بیش از سه سال پیش بود که در فوریه ۲۰۲۱ به ۱.۵ درصد رسید.به ویژه، ضعیف‌تر شدن قیمت‌های انرژی، نقش اساسی در کاهش تورم بزرگترین اقتصاد اروپا داشته است.

هشتگ: , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.