stat counter
تاریخ : شنبه, ۱۴ مهر , ۱۴۰۳ Saturday, 5 October , 2024
  • کد خبر : 123030
  • 24 اردیبهشت 1399 - 12:50
2

اعلام منع آمد و شد در جنوب سودان به دنبال درگیری‌های قبیله‌ای

اعلام منع آمد و شد در جنوب سودان به دنبال درگیری‌های قبیله‌ای

به دنبال دگیری‌های مسلحانه قبیله‌ای در ایالت کردفان جنوبی واقع در جنوب سودان، مقامات محلی به منظور کنترل اوضاع به مدت سه روز در مرکز این ایالت مقررات منع آمد و شد اعمال کردند.

قلم | qalamna.ir :

به نقل از ارم نیوز، فعالان شبکه مجازی تصاویر و فیلم‌هایی از درگیری‌های مسلحانه قبیله‌ای در بازار اصلی شهر کادوقلی، مرکز کردفان جنوبی و برخی از محله‌های این شهر را منتشر کردند که در جریان آن دست کم هفت تن کشته و ده‌ها تن دیگر زخمی شدند.

موج درگیری‌های قبیله‌ای در مناطق مختلف سودان طی دو روز اخیر تشدید شده و پیش از درگیری در کادوقلی، ایالت کسلا در دارفور هم صحنه درگیری بود و ده‌ها تن زخمی و کشته بر جای گذاشت.

فعالان شبکه‌های مجازی احتمال می‌دهند که حامیان و نیروهای دولت عمر البشیر، رئیس جمهوری برکنار شده سودان پشت این درگیری‌ها قرار داشته باشند.

ردپای نظام سابق

در این زمینه اکرم التوم، وزیر بهداشت سودان گفت، حزب البشیر و حامیانش با این هدف که دولت انتقالی از وظایف اصلی خود منحرف کنند در این حوادث قبیله‌ای و تشدید درگیری‌ها دست دارند.

موسی جبر محمود، دبیرکل دولت محلی کردفان جنوبی گفت، درگیری‌های بازار کادوقلی از سوی گروهی خارج از قانون صورت گرفت و عاملان این درگیری‌ها به دست قانون سپرده خواهند شد.

وی گفت، کمیته امنیتی کردفان بر پایبندی کامل به منع هرگونه آمد و شد یا خروج از منزل تأکید دارد و دستگاه‌های نظامی برای ممانعت از هرگونه آسیب امنیتی بر همه موارد کنترل کامل دارند.

استان کردفان صحنه درگیری‌های شدید میان نیروهای دولتی در دوره البشیر و نیروهای جنبش‌های مسلح بود و نیروهای جنبش‌های مسلح همچنان در جنوب کردفان به عنوان مقر نیروهای خود سنگر گرفته‌ و در حال انجام مذاکرات صلح با دولت انتقالی هستند.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.