stat counter
تاریخ : چهارشنبه, ۱۰ مرداد , ۱۴۰۳ Wednesday, 31 July , 2024
  • کد خبر : 158849
  • 29 مرداد 1399 - 23:50
0

انعکاس اقدامات نظام امیدآفرینی را در جامعه بیشتر می‌کند

ایسنا/کردستان رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان با اعلام اینکه بدون وجود یک مکانیسم رسانه‌ای مردم در جریان خدمات و مسائل مربوط به کشور خود قرار نمی‌گیرند، گفت: با توجه به شرایط سخت اقتصادی مشکلات مردم را نمی‌توان انکار ‌کنیم اما انعکاس اقدامات نظام می‌تواند امیدآفرینی در جامعه را بیشتر کند.

قلم | qalamna.ir :

بهرام نصراللهی‌زاده، در نشست خبری که به مناسبت هفته دولت امروز، ۲۹ مردادماه در سالن پیامبراعظم برگزار شد، به نقش رسانه در توسعه اشاره و اظهار کرد: بیان کمی و کاستی‌هظا و یادآوری آن به مسئولان برای رفع آن‌ها کمتر از اجرای طرح‌ها نیست که این رسالت برعهده خبرنگاران رسانه‌های گروهی است.

وی با اشاره به اینکه اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی جامعه بخشی از حقوق  شهروندی است، افزود: وظیفه ما حفظ امید بین افراد جامعه است و امید با انعکاس درست و بیان واقعیات نتیجه خواهد داد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان با اعلام اینکه بدون وجود یک مکانیسم رسانه‌ای مردم در جریان خدمات و مسائل مربوط به کشور خود قرار نمی‌گیرند، عنوان کرد: با توجه به شرایط سخت اقتصادی مشکلات مردم را نمی‌توان انکار ‌کنیم اما انعکاس اقدامات نظام می‌تواند امیدآفرینی در جامعه را بیشتر کند.

وی با اشاره به اینکه معتقدم که سال ۱۳۹۹، سال بهره‌برداری از پروژه‌های مهم و بزرگ استان کردستان خواهد بود، عنوان کرد: اقدامات قابل توجه و ارزشمندی در سطح استان در بخش‌های مختلف در حال انجام بوده که نویدبخش روزهای درخشان‌تر و آینده روشن‌تری برای توسعه استان خواهد بود.

نصراللهی‌زاده با اشاره به تخصیص اعتبار بیش از ۱۰۰ درصدی تعدادی از پروژه‌های استان در سه ماهه اول سال مالی افزود: راه آهن همدان – سنندج، اتمام عملیات عمرانی زهکشی سد گاران، امیرآباد و رمشت از جمله طرح‌هایی است که اعتبار آن‌ها تأمین شده است.

وی با اشاره به اینکه هر سال مالی ۱۶ ماه است، عنوان کرد: در طول سال مالی ۱۳۹۹ راه آهن همدان – سنندج، راه سنندج – مریوان، راه بانه – مریوان، سقز – مریوان، کامیاران – مریوان، سه راهی حزب الله مریوان، سروآباد و پاوه (مسیر توریستی هورامانات) و مسیر بیجار – همدان، بیجار – دیواندره به بهره‌برداری خواهند رسید.

شاخص راه روستاسی در کردستان به ۵۰ درصد رسیده است

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان با اعلام اینکه تخصیص‌ اعتبارات برای پروژه های عمرانی استان در سال جاری قابل مقایسه با گذشته نیست، عنوان کرد:  یک هزار کیلومتر راه روستایی در طول این چندسال به بهره‌برداری رسیده است که برای این امر ۳۰ درصد اعتبارات را برای راه روستایی اختصاص داده‌ایم و با این میزان پروژه شاخص راه روستایی از ۳۳ درصد به ۵۰ درصد رسیده است.

وی عنوان کرد: از کریدور بزرگراه غرب کشور که ترکیه و مرز بازرگان را به آب‌های خلیج فارس وصل می کند، ۲۲۰ کیلومتر آن در استان کردستان قرار دارد که تاکنون ۱۵۰ کیلومتر آن دو باند شده و زیر بار رفته است.

نصراللهی زاده به پروژه‌های آبرسانی استان اشاره و عنوان کرد: با اجرای پروژه‌های آبرسانی منابع آب شرب تا افق ۱۴۲۵ برای شهر و روستاهای استان تثبیت شده است که برای تمام شهرها اجرایی شده و در شهرهایی که تاکنون پروژه آبرسانی انجام نشده ردیف بودجه‌ای گرفته‌ایم و در حال اجراست.

اجرای ۱۴۰ طرح زیرساختی در کردستان

وی با  اعلام اینکه استان کردستان در سرانه ورزشی بین استان‌های کشور در جایگاه ۲۹ قرار دارد، عنوان کرد: در دولت تدبیر و امید با بهره برداری از ۱۴۰ طرح زیرساختی ورزشی در سرانه ورزشی به رتبه ۱۳صعود کرده‌ایم.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان عنوان کرد: مجتمع فرهنگی – هنری سنندج با تأخیر طولانی در دو سال اخیر شتاب خوبی گرفته است، که این مجتمع با ۱۴ هزار مترمربع بزرگترین مجتمع فرهنگی – هنری غرب کشور بوده است.

وی یادآور شد: امسال پروژه‌های متعدد آبرسانی، آموزشی و راه‌ها دربحث تامین منابع برای پروژه‌های عمرانی خوب عمل کرده‌ایم که امیدواریم در طول سال بتوانیم شاهد رشد و توسعه استان و خدمات بیشتری به مردم استان کردستان باشیم.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.