stat counter
تاریخ : چهارشنبه, ۱۰ مرداد , ۱۴۰۳ Wednesday, 31 July , 2024
  • کد خبر : 174872
  • 20 مهر 1399 - 9:25
0

مذاکرات لیبی ماه نوامبر در تونس از سرگرفته می شود

مذاکرات لیبی ماه نوامبر در تونس از سرگرفته می شود

نماینده موقت دبیرکل سازمان ملل در لیبی اعلام کرد دور آتی مذاکرات لیبی به جای سوئیس ماه نوامبر در تونس برگزار می‌شود.

قلم | qalamna.ir :

به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، استفانی ویلیامز، نماینده موقت دبیرکل سازمان ملل در لیبی در بیانیه‌ای اعلام کرد، در سایه ادامه شیوع کرونا مذاکرات سیاسی لیبی ماه نوامبر به صورت نشست‌های مجازی و همچنین از طریق نشست‌های مستقیم در تونس برگزار می‌شود.

در این بیانیه آمده است: هدف از این مذاکرات تحقق چشم‌انداز واحدی درباره چارچوب و و ساختار حکومتی است که در کمترین زمان ممکن انتخابات را برگزار کند. مذاکرات لیبی بر پایه پیشرفت حاصل شده و توافق‌های اخیر میان طرف‌های لیبیایی در نشست‌های مونترو، بوزنیقه و قاهره برگزار می‌شود.

در این بیانیه بر توقف تمام اقدامات نظامی برای رسیدن به آتش‌بس دائم از جمله ایجاد منطقه عاری از سلاح در مرکز لیبی و ایجاد فضای مناسب برای برگزاری مذاکرات سیاسی سازنده تأکید شده است. همچنین سازمان ملل از تمام گروه‌های لیبیایی برای شرکت در نشست دعوت به عمل می‌آورد به شرطی که بعدا هیچ‌گونه پست اجرایی را برعهده نگیرند.

در این بیانیه آمده است: سازمان ملل شرایط را برای برگزاری مذاکرات مستقیم میان هیئت‌های کمیته نظامی مشترک در ژنو از ۱۹ اکتبر فراهم خواهد کرد.

در این راستا هیئت اتحادیه اروپا در لیبی در بیانیه‌ای اعلام کرد، هیچ جایگزینی برای حل سیاسی بحران لیبی که کشور را به سمت برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری و پارلمانی رهبری کند، وجود ندارد.

این هیئت اعلام کرد، سفرای اتحادیه اروپا، اتریش، بلژیک، دانمارک، فنلاند، ایتالیا، اسپانیا، سوئد، کاردار سفارت لهستان، هلند و مجارستان و سفیر نروژ نشست‌های مشترکی را در طرابلس با فائز السراج، نخست‌وزیر دولت وفاق ملی، محمد سیاله، وزیر خارجه و مصطفی صنع الله، رئیس شورای موسسه ملی نفت لیبی برگزار کردند.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.