stat counter
تاریخ : شنبه, ۳۰ تیر , ۱۴۰۳ Saturday, 20 July , 2024
  • کد خبر : 449094
  • 27 مهر 1401 - 14:16
2

حرکت‌معکوس‌شاخص‌کل و شاخص‌هم‌وزن بورس

حرکت‌معکوس‌شاخص‌کل و شاخص‌هم‌وزن بورس
قلم | qalamna.ir :
گروه اقتصادی: شاخص کل و شاخص هم‌وزن بورس امروز مسیرهای متفاوتی را پشت سر گذاشتند و یکی از این شاخص‌ها مثبت و دیگری منفی شد. شاخص کل بورس امروز چهارشنبه ۲۷ مهر ماه روند نسبتا نزولی را تجربه کرد.ارزش معاملات بازار سرمایه تا لحظه تنظیم این گزارش به هزار و ۴۲۶ میلیارد تومان رسید. همچنین ۱۲۶ میلیارد تومان خروج پول حقیقی از بازار سرمایه داشتیم.

شاخص کل با افت دو هزار و ۳۹۹ واحدی به محدوده یک میلیون و ۳۱۰ هزار واحدی رسید. اما شاخص هم‌وزن بر خلاف شاخص کل حرکت کرد و با رشد ۶۵۰ واحدی در محدوده ۳۷۸ هزار واحدی قرار گرفت.امروز نمادهای فولاد، کچاد، کگل، شپنا، وبانک، نوری، ومعادن و فملی بیشترین تاثیر منفی را روی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل نمادهای حکشتی، شفن، آسیا و ثامید نیز تاثیر مثبت روی شاخص داشتند.از سوی دیگر نمادهای شپنا، خگستر، خودرو، خساپا، کالا، شبندر و شفن جزو نمادهای پرتراکنش بورس بودند. همچنین نمادهای دی، ددانا، قچار، فرابورس، کرمان، ولشرق و سبزوار نیز توانستند نمادهای پرتراکنش فرابورس باشند.

 

بورس در انتظار گزارش ۶ ماهه
تا چند روز دیگر مهلت انتشار گزارش‌های شش ماهه شرکت‌های بورسی به پایان می‌رسد و شرکت‌ها در این مدت باید گزارش‌های شش ماهه خود را در سامانه کدال بارگذاری کنند.به عقیده کارشناسان گزارش‌های شش ماهه می‌تواند وضعیت بورس را تغییر دهد و یک سیگنال مثبت و قوی برای رشد معاملات است.

البته انتشار گزارش‌های شش ماهه مزیت دیگری نیز دارد آن هم بهبود P/E کل بازار سرمایه و افزایش ارزندگی سهام شود. این موضوع یک فرصت مناسب برای افزایش سرمایه‌گذاری‌ها در بازار سرمایه است.البته نباید فراموش کرد که نسبت p/e بسیاری از نمادها در منطقه ارزندگی هستند. اما به نظر می‌رسد با وجود ارزندگی به دلیل زیان دو ساله سرمایه‌گذاران و سهامداران بورس تا زمان مشخص نشدن وضعیت و رفع ابهامات سرمایه سنگینی وارد بازار سهام نشود.

هشتگ: , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.