stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۱۱ مرداد , ۱۴۰۳ Thursday, 1 August , 2024
  • کد خبر : 477254
  • 11 مرداد 1403 - 14:18
1

مقایسه اجاره آپارتمان در شرق و غرب تهران

مقایسه اجاره آپارتمان در شرق و غرب تهران
قلم | qalamna.ir :
گروه اقتصادی: اجاره آپارتمان در شرق و غرب تهران هزینه تقریبا مشابهی به مستاجران پایتخت‌نشین تحمیل می‌کند. آخرین آمار‌های رسمی نشان می‌دهد قیمت مسکن در مناطق هشت، ۱۳، ۱۴ و ۱۵ به‌طور متوسط نزدیک متری ۷۰ میلیون تومان است و وقتی سراغ متوسط قیمت مسکن در دو منطقه ۲۱ و ۲۲ که در غرب پایتخت واقع شدند را می‌گیریم، تقریبا با همین عدد روبرو می‌شویم. اتفاقا صاحبخانه‌ها تقریبا با همین نگاه از مستاجران انتظار دارند و اجاره آپارتمان در غرب و شرق تهران به یک اندازه روی دوش مستاجران سنگینی می‌کند.
فرارو؛ آپارتمان ۱۰۰ متری نوساز که با امکانات کامل آماده تحویل به مستاجر شده را تصور کنید. یکی از همین فایل‌ها در محله نیروهوایی منطقه ۱۳ که متوسط قیمت مسکن قریب متری ۷۰ میلیون تومان است، آگهی شده است.
اجاره آپارتمانی که درباره آن صحبت می‌کنیم، علاوه بر پول‌پیش ۸۰۰ میلیون تومانی به ۳۰ میلیون تومان اجاره ماهانه احتیاج دارد. در شهرک خرازی منطقه ۲۲ تهران دقیقا مورد مشابهی با اسم آپارتمان ۱۰۰ متری کلید‌نخورده به‌چشم می‌خورد. مالک برای اجاره به مستاجر ابتدا ۸۰۰ میلیون تومان ودیعه طلب کرده و اجاره ماهانه را ۳۰ میلیون تومان گذاشته است.

اجاره آپارتمان و رقم ودیعه البته متناسب با میل و علاقه صاحبخانه تعیین می‌شود، اما تا دلتان بخواهد گزینه‌های زیادی با ارقام متفاوت در منطقه ۱۳ و ۲۲ تهران آماده اجاره است، اما ارقام درخواستی صاحبخانه‌ها در این دو محدوده تهران تفاوت چشمگیری ندارد و مثل قیمت خریدوفروش مسکن در یک بازه قرار می‌گیرد.
قیمت آپارتمان در منطقه ۱۴ به عنوان یکی از مناطق حاضر در شرق تهران از منطقه ۱۳ کمتر است و همین تناسب در غرب پایتخت بین منطقه ۲۱ و ۲۲ وجود دارد.
آپارتمان ۱۰۰ متری نوساز و فو‌ل‌امکانات حوالی بلوار ابوذر منطقه ۱۴ به‌شکل رهن کامل اجاره داده می‌شود. صاحبخانه از مستاجر انتظار پرداخت رقمی معادل یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان دارد. واحد مشابهی در محله تهرانسر واقع در منطقه ۲۲ تهران که غرب پایتخت قرار دارد، معادل یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان به شکل رهن کامل دراختیار مستاجر قرار می‌گیرد. وقتی مورد‌های این چنینی در دو منطقه ۱۴ و ۲۲ را ملاک قرار می‌دهیم، اغلب با ارقامی بین یک میلیارد و ۲۰۰ تا یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون روبرو می‌شویم که به رقابت تنگاتگ صاحبخانه‌ها در دو منطقه غربی و شرقی پایتخت پی می‌بریم.
منطقه ۱۵ در شرق تهران، یکی از ارزان‌ترین مناطق بازار مسکن به‌حساب می‌آید و آمار‌های رسمی از عددی نزدیک متری ۵۰ میلیون بابت آپارتمان مسکونی حکایت دارند. در همین منطقه از شهر که محله‌هایی مثل مسعودیه، افسریه و … واقع شده، واحد ۹۱ متری با پول پیش ۴۰۰ میلیون تومان و اجاره ماهانه ۱۵ میلیون تومان برای اجاره آگهی شده است. با اینکه متوسط قیمت مسکن در مناطق غربی ۲۱ و ۲۲ بیشتر از این حرف‌هاست، اما با همین بودجه امکان اجاره آپارتمان ۱۰۰ متری وجود دارد.
اجاره آپارتمان ۹۵ متری در وردآورد یعنی یکی از غربی‌ترین نقاط تهران احتیاج به ۳۸۰ میلیون پول پیش و ماهی ۱۵ میلیون اجاره دارد. در همین وردآورد واحد ۱۰۰ متری و نوسازی به‌چشم می‌خورد، که صاحبخانه ۵۰۰ میلیون تومان پول پیش طلب کرده و ماهی ۱۰ میلیون اجاره می‌خواهد. دقیقا مثل صاحبخانه‌ای در خیابان زمزم منطقه ۱۴ که پول پیش و اجاره ماهانه آپارتمان ۱۰۰ متری نوسازی را به‌ترتیب ۵۰۰ و ۱۰ میلیون تومان تعیین کرده است.
اجاره آپارتمان در شرق و غرب تهران به این ترتیب هزینه تقریبا یکسانی برای مستاجران خواهد داشت. نسبت به شمال پایتخت می‌توانیم ادعا کنیم اجاره آپارتمان در شرق و غرب تهران تقریبا به نصف می‌رسد. با این حال همانطور که قیمت مسکن در مرکز تهران نسبت به اغلب مناطق غربی و شرقی بیشتر است، اجاره آپارتمان در غرب و شرق پایتخت نیز درمقایسه با مرکز شهر هزینه کمتری خواهد داشت.
 

هشتگ: , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.