stat counter
تاریخ : چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 8 May , 2024
  • کد خبر : 102971
  • 23 فروردین 1399 - 12:44
1
مسؤول بسیج اساتید استان اصفهان:

مسؤول بسیج اساتید استان اصفهان بیان کرد: اکثر دانشگاه‌های استان آموزش مجازی را در دستور کار دارند

مسؤول بسیج اساتید استان اصفهان بیان کرد: اکثر دانشگاه‌های استان آموزش مجازی را در دستور کار دارند
مسؤول بسیج اساتید استان اصفهان گفت: اکثر دانشگاه‌های استان آموزش مجازی را در دستور کار دارند.
قلم | qalamna.ir :

مسؤول بسیج اساتید استان اصفهان با اشاره به برگزاری کلاس‌های دانشگاهی به صورت مجازی در راستای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا؛ اظهار داشت: با توجه به شرایط کشور و عدم تعطیلی علم‌آموزی و فضایی که برای دانشجویان ایجاد شده، تصمیم هیأت مرکزی مبارزه با کرونا بر این شد که در تمامی دانشگاه‌ها آموزش مجازی برگزار شده و به‌ صورت آنلاین و آفلاین ادامه پیدا کند.

محمد باقری در ادامه گفت: با توجه به زیرساخت‌های مناسبی که طی کوتاه‌مدت در دانشگاه‌های استان ایجاد شده بود، رویکرد تبدیل این زیرساخت به کلاس‌های آنلاین، افزایش پهنای باند و افزایش سرور انجام شد و اولین دوره‌ آموزش مجازی کاردانی و کارشناسی از ۱۸ فروردین‌ ماه امسال و دوره‌ کارشناسی ارشد از اسفند ماه سال ۹۸ آغاز شد.

وی با اشاره به اینکه کیفیت کار به سطح اینترنت دانشجو و استاد بستگی دارد، تصریح کرد: بخشی از کیفیت کار به اینترنت و سرعت اینترنت استفاده‌ شده توسط دانشجو و استاد و بخشی هم به زیرساخت‌ها و نرم‌افزارهایی که دانشگاه‌ها استفاده می‌کنند ارتباط دارد؛ در استان نرم‌افزارهایی که استفاده می‌کنیم زیرساخت مناسبی دارد و پهنای باند هم نسبت به تعداد دانشجوها خوب است که در حال حاضر حدود ۸۰ مگابایت است و امیدواریم دانشجویان به بهترین شکل بتوانند از این آموزش‌ها استفاده کنند.

باقری افزود: اساتید را در بارگذاری درس‌ها و برگزاری کلاس‌های آنلاین و آفلاین توجیه کردیم و طبق روال ساعت کار، اساتید و دانشجویان در کلاس‌های آنلاین و آفلاین حضور پیدا می‌کنند و علاوه بر تدریس، پرسش و پاسخ نیز انجام می‌گیرد.

مسؤول بسیج اساتید استان اصفهان از شرکت‌های ارائه‌دهنده‌ خدمات اینترنت مطالبه کرد با دانشگاه‌ها برای برگزاری کلاس‌های مجازی همکاری کنند و گفت: بخش زیادی از مشکلاتی که ممکن است در قطعی اینترنت به وجود بیاید از شرکت‌های ارائه‌دهنده‌ خدمات اینترنت است و امیدواریم که هرچه سریع‌تر مشکل ارائه‌ خدمات‌ رفع شود تا بتوانیم خدمات خوبی را از نظر آموزشی و علمی و بالا بردن کیفیت آموزشی داشته باشیم.

وی دور نشدن دانشجویان از فضای علمی دانشگاه را هدف برگزاری کلاس‌ها به صورت مجازی دانست و عنوان کرد: البته کلاس‌هایی که در شرایط فعلی به‌ صورت آنلاین در حال برگزاری است صرفاً کلاس‌های تئوری و کلاس‌هایی است که ظرفیت ارائه دروس را دارد، کلاس‌های عملی بعد از باز شدن دانشگاه‌ها به اطلاع دانشجویان رسانده می‌شود و برای برگزاری آن برنامه‌ریزی صورت می‌گیرد.

باقری خاطرنشان کرد: در صورت ادامه یافتن کرونا سیاست‌های کلی بستگی به دانشگاه دارد. در دانشگاه آزاد اسلامی سیاست کلی در حال ابلاغ شدن است، فعلاً سیاست این دانشگاه تصمیم به حذف‌ ترم نیست و اگر تصمیمی گرفته شود سازمان مرکزی دانشگاه آزاد ابلاغ خواهد کرد.

مسؤول بسیج اساتید استان اصفهان گفت: دانشجویان در حال حاضر اجازه‌ حذف و اضافه و ترمیم با هماهنگی مدیر گروه و معاون آموزشی دانشگاه برای کلاس‌های تئوری دارند، به میزانی که نیاز است ترم طولانی‌تر می‌شود و مدیریت این مسأله با ابلاغ سازمان مرکزی دانشگاه صورت می‌گیرد.

وی در خصوص برگزاری امتحانات پایان ترم بیان داشت: در این مورد منتظر تصمیم سازمان مرکزی هستیم و پیش‌بینی می‌شود امتحانات بعد از رفع مشکلات به‌ صورت حضوری برگزار خواهد شد. چون بعضی دروس دانشگاه عملی است فعلاً به این سمت می‌رویم که کلاس‌های تئوری به‌ صورت آنلاین برگزار شود و اگر ادامه‌دار شد قطعاً دانشگاه آزاد اسلامی در سیاست کلان خود تصمیم می‌گیرد که به‌ صورت مجازی امتحانات را برگزار کند البته این امکان را داریم که امتحانات به‌ صورت آنلاین هم برگزار شود اما دروس عملی را هم باید در نظر گرفت که باید حضوری برگزار شود.

مسؤول بسیج اساتید استان اصفهان تصریح کرد: به علت اینکه دانشجوها و اساتید از اینترنت‌های متفاوت با سرعت‌های متفاوت استفاده می‌کنند، بعضاً نارضایتی‌هایی ایجاد می‌شود که امیدواریم با هماهنگی‌ها و مکاتبات انجام‌شده، مشکلات حل شود. اگر سرعت‌ بالا برود و مشکلی ایجاد نشود قطعاً کمترین نارضایتی را در دانشجوها و اساتید داریم اما مسلماً چون به عنوان تجربه‌ اول است که در سطح دانشگاه انجام می‌شود، دانشجوها با این روش آشنا نبودند و نارضایتی‌هایی وجود دارد اما عمده‌ این نارضایتی به دلیل قطعی اینترنت است.

وی افزود: امیدوارم زیرساخت‌ها فراهم شود یا قبل از اینکه مشکل فنی به وجود آید به دانشجویان اطلاع‌رسانی شود که دانشجو و استاد سر کلاس حاضر نشوند، بنده ضمن توصیه به همه‌ اساتید و دانشجویان به صبر و تحمل در حوزه‌ فضای مجازی، توصیه می‌کنم شرکت‌ها با دانشگاه‌ها و سایت‌های lms هم کاری کنند تا بتوانیم خدمات خوبی دهیم.

باقری ادامه داد: اگر هر کدام از سه عامل اساسی(استاد، دانشجو و اینترنت) در برگزاری کلاس‌ها به صورت مجازی دچار مشکل شود، قطعاً نارضایتی به وجود می‌آورد و ما امیدواریم این نارضایتی را بتوانیم به حداقل برسانیم. این برنامه رسماً از ۱۶ فروردین در کل استان آغاز شده است و امید است طی هفته آینده ارائه خدمات با همکاری شرکت‌های مخابرات تسهیل شود.

مسؤول بسیج اساتید استانپ اصفهان بیان کرد: اکثر دانشگاه‌های استان آموزش مجازی را در دستور کار دارند، البته بعضاً ممکن است سطح دانشگاه‌ها متفاوت باشد، یک دانشگاه با دروس عمومی شروع کرده و دیگری با دروس معارف شروع کرده اما این روند در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه در هر حال وظیفه ما تبدیل تهدید به فرصت است، خاطرنشان کرد: باید یاد بگیریم از فضای مجازی به بهترین شکل استفاده کنیم و مسائل فرهنگی هم در فضای مجازی دیده شود، در دانشگاه خودمان در کنار ارائه دروس، برنامه‌ریزی فرهنگی نیز کردیم؛ مواردی از جمله تلاوت قرآن، نکات اخلاقی و…. در کنار سایت وجود دارد و همین‌طور مشاوره‌های آنلاین را برنامه‌ریزی کردیم به این صورت که مشاور آنلاین حضور دارد و پرسش و پاسخ انجام می‌شود.

باقری در پایان ابراز امیدواری کرد: امید است روزی پیش بیاید که بتوانیم صد درصد خدمات را علاوه بر اینکه حضوری انجام می‌دهیم در بحث فضای مجازی هم ارائه دهیم.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , ,
  • منبع : فارس

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.