stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۲۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 16 May , 2024
  • کد خبر : 103927
  • 24 فروردین 1399 - 2:16
0

حزب‌الله لبنان: کرونا کشورهای سرکش و نظام‌های غربی را رسوا کرد

حزب‌الله لبنان: کرونا کشورهای سرکش و نظام‌های غربی را رسوا کرد

رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان تاکید کرد ویروس کرونا کشورهای سرکش و نظام‌های غربی را رسوا کرد.

قلم | qalamna.ir :

به نقل از سایت النشره، هاشم صفی الدین، رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان گفت: کرونا زلزله‌ای است که بیشتر کشورهای جهان را لرزاند. این ویروس تازه‌ترین شوک برای تمامی کشورهاست و به موضوع نخست در تصمیم‌گیری‌هایشان تبدیل شده و مشخص کردن روند و مسیر آن دشوار است. این ویروس کشورهای سرکش و نظام‌های غربی به ویژه آمریکا را رسوا کرد. کسی که بر این ویروس پیروز شود دارای اراده و اخلاق و ارزش‌های انسانی است و این چیزی است که واشنگتن و کشورهای غربی آن را ندارند.

صفی الدین در گفتگو با اذاعه النور گفت: طرح حزب الله برای مقابله با کرونا برای خدمت به مردم است و حزب‌الله آن را از مهم‌ترین واجبات می‌داند. این طرح پیامدهای مثبتی برای مردم داشته و روحیه آن ها را بالا برده است. این اولین باری است که حزب‌الله طرح خود را اعلام می‌کند و شاید اعلام این طرح به روحیه گروه‌های سیاسی کمک کرده و رقابت مثبت را برای خدمت به مردم تقویت کند.

صفی الدین تاکید کرد: هدف اصلی این طرح این است که به تمام لبنانی‌ها بگوید ما می‌توانیم در کنار همدیگر به دور از کینه و اهداف سیاسی کرونا را شکست بدهیم. اگر تمام مناطق را قرنطینه نکنیم این ویروس تهدیدی برای تمام لبنانی‌ها خواهد بود.

وی به اهمیت همبستگی دولت و وزارت بهداشت و مردم اشاره و تاکید کرد: امیدواریم مقابله با کرونا مناسبتی برای خروج از برخی عادات در لبنان و از وبای سیاسی باشد که به تمام مسائل از بعد سیاسی نگاه می‌کند.

وی درباره طرح اقتصادی دولت گفت: این طرح شامل چند محور است و لازم نیست ما با تمام بندهای آن موافقت کنیم. ما تنها به بررسی برنامه‌ها و مکانیزم‌ها می‌پردازیم. ما خواهان اقتصادی هستیم که در خدمت مردم به ویژه فقرا باشد. ما به شدت با گرفتن مالیات از فقرا مخالفیم.

وی درباره مداخله آمریکا در تعیین پست‌های بانکی گفت: آمریکا همواره تلاش کرده تا در تعیین پست‌های مهم در سطح بانک مرکزی یا موسسات مالی حضور داشته باشد. ما اجازه نمی‌دهیم صندوق بین المللی پول یا هر کشوری از جمله آمریکا درباره سرنوشت لبنان تصمیم بگیرند. راهکارهایی برای حل مشکلات برق، زباله ها و بخش دولتی و خصوصی و امور مالی وجود دارد. اگر بخواهیم می توانیم درباره تمام مشکلات طرح بدهیم اما در این صورت می‌گویند حزب الله بر کشور حاکم است. لبنانی‌ها باید از دولت کنونی به عنوان یک دولت کارآمد و قوی حمایت کنند اگر آن‌ها برای سرنگونی این دولت تلاش کنند با واقعیتی سخت تر از الان مواجه می‌شویم.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.