stat counter
تاریخ : یکشنبه, ۱۵ مهر , ۱۴۰۳ Sunday, 6 October , 2024
  • کد خبر : 105147
  • 25 فروردین 1399 - 10:57
2

شکایت سفرای آفریقایی از چین به دلیل رفتار “تبعیض آمیز”

شکایت سفرای آفریقایی از چین به دلیل رفتار “تبعیض آمیز”

سفرای کشورهای آفریقایی در چین در یادداشتی به وزیر امور خارجه این کشور از آن چه تبعیض علیه آفریقایی‌ها در چین خواندند، شکایت کرده و خواستار جلوگیری از بازگشت کروناویروس در این کشور شدند.

قلم | qalamna.ir :

چندین کشور آفریقایی همچنین به طور جداگانه خواستار پاسخگویی چین به نگرانی‌هایشان درباره آزار و اذیت و بدرفتاری با آفریقایی‌ها به ویژه در شهر گوانگژو شده اند.
خبرگزاری رویترز، در روزهای اخیر آفریقایی‌های مقیم گوانگژو گزارش کرده‌اند که صاحب‌خانه‌هایشان آنان را از آپارتمان‌ها بیرون کرده، چندین بار مورد آزمایش کرونا قرار گرفته و نتیجه به آنان ابلاغ نشده و در ملاء عام رفتاری تبعیض آمیز با آنان صورت گرفته است.
سفرای این کشورهای آفریقایی در یادداشت خود خاطرنشان کرده‌اند که چنین رفتار “تبعیض آمیزی” که با “بدنام کردن”  آفریقایی‌ها همراه است، این حس غلط را ایجاد کرده که کرونا توسط آفریقایی‌ها در حال گسترش است.
در این یادداشت آمده: گروه سفرای آفریقایی در پکن فوراً خواستار توقف آزمایش، قرنطینه و دیگر رفتارهای غیرانسانی با استفاده از زور است که آفریقایی‌ها با آن مواجه شده‌اند.
این یادداشت به وانگ یی، وزیر امور خارجه چین، سیریل رامافوسا، رییس‌جمهور آفریقای جنوبی و رییس اتحادیه آفریقا و همه وزرای خارجه کشورهای آفریقایی ارسال شده است.
سخنگوی وزارت خارجه چین در بیانیه ای بدون اشاره به این یادداشت اظهار کرد: مقامات گوانگدونگ (استانی که گوانگژو در آن واقع شده) اهمیت زیادی برای نگرانی برخی کشورهای آفریقایی قائل بوده و در تلاش هستند تا روش کار خود را بهبود بخشند.
وی افزود: دوستان آفریقایی می‌توانند روی مهمان‌نوازی منصفانه، صمیمانه و دوستانه چین حساب کنند.
او تاکید کرد که وزارت امور خارجه این کشور با گوانگدونگ در ارتباط نزدیک خواهد بود و به “نگرانی های منطقی و درخواست های قانونی طرف آفریقایی رسیدگی خواهد کرد.
وزیر امور خارجه غنا در بیانیه‌ای اظهار کرد، سفیر چین را برای ابراز نارضایتی از این شرایط و درخواست اقدام چین برای پاسخگویی و رسیدگی به این “رفتار غیرانسانی” احضار کرده است.
این وزیر در بیانیه‌ای با ابراز، این رفتار نامناسب و تبعیض‌نژادی را به شدت محکوم کرد.
وی افزود، سفیر چین را احضار کرده تا “نارضایتی خود را ابراز کرده و از دولت چین بخواهد که فوراً به این وضعیت رسیدگی کند و مقامات خود را به رفتار مناسب بازگرداند”.
سفیر چین در زیمبابوه در توییتر اتهامات مطرح شده درباره رفتار تبعیض آمیز کشورش را تکذیب کرد و گزارش‌های مطرح شده درباره چنین رفتارهایی را دارای رویکرد احساسی برای برانگیختن هیجان عمومی دانست.
او در این باره اظهار کرد: احساسی جلوه دادن اتفاقات معدود، آسیب زننده است. چین رفتار برابری با همه افراد چینی و خارجی دارد.
دولت کنیا نیز روز جمعه در بیانیه‌ای اظهار کرد، انجام “آزمایش‌های سختگیرانه از خارجی‌ها” منجر به “رفتار ناعادلانه علیه خارجی‌ها و به ویژه آفریقایی‌ها شده است”.
وزارت امور خارجه نایروبی نیز در بیانیه خود در این باره “رسما ابراز نگرانی” کرد و افزود، در این خصوص در حال همکاری با مقامات چین است.
یک قانونگذار نیجریه نیز روز جمعه در توییتر ویدیویی از دیدار رییس پارلمان این کشور با سفیر چین منتشر کرد که نشان می دهد رییس پارلمان این کشور خواستار توضیح سفیر چین درباره بدرفتاری‌ها در این کشور شده است و سفیر چین در پاسخ به او می گوید که این شکایت را “بسیار جدی” گرفته و تعهد می‌دهد که این شکایت را به مقامات کشورش برساند.
انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.